Etica in Afaceri Internationale

Cuprins proiect Cum descarc?

I. Aspecte introductive
1.1. Prezentarea temei si motivarea alegerii acesteia
1.2. Obiective propuse
1.3. Structura prezentarii
II. Conceptul de etica
1. Introducere
2. Etica si dezvoltarea firmei
3. Conduita societatilor multinationale
3.1. Etica in contextul afacerilor internationale
3.2. Principii de baza ale eticii in afacerile internationale
4. Studiu de caz al Companiei "Colgate-Palmolive"
4.1. Informatii despre companie
4.2. Istoricul Companiei Colgate-Palmolive
4.3. Necesitatea dezvoltarii codului de conduita
4.3.1. Principii calauzitoare descrinse din cod
4.4. Concluzie 
III. Rezumat
IV. Concluzii
V. Intrebare pentru public
Bibliografie


Extras din proiect Cum descarc?

I. Aspecte introductive 
1.1. Prezentarea temei si motivarea alegerii acesteia
Ce inseamna oare "drept", "corect" si "just"? Ce inteleg oamenii de afaceri, managerii sau angajatii prin acestea? Le percep oare diferit in lumea afacerilor, fata de viata de zi cu zi? Aceste notiuni, si intrebari totodata, tind sa devina astazi tot mai importante, pe masura evolutiei economice globale, a concurentei, a tehnologiilor. Si aceasta deoarece deciziile din viata economica afecteaza atat de multi oameni care, practic, nu au nici un control asupra acestora. Sensul cuvintelor "drept", "corect" si "just" isi gaseste determinarea in ceea ce numim etica. Caci a fi etic inseamna a trai intr-un anumit mod, este un fel de a te comporta in viata, adica a actiona DREPT, CORECT si JUST.
Experienta ultimilor ani arata ca, cel putin in lumea dezvoltata, firmele, constiente de importanta eticii pentru strategia managementului si practica de afaceri, au devenit tot mai ,,morale". De aceea mi-am propus ca prin tema aleasa sa argumentez veridicitatea celor afirmate anterior. De asemenea voi incerca sa explic notiunea de "etica" precum si perceptia acesteia in mediul de afaceri, aplicativitatea ei in practica.
1.2. Obiective propuse
- Definirea conceptului de etica conform dictionarelor explicative, precum si din viziunea oamenior de afaceri;
- Voi incerca sa demonstrez care este importanta eticii pentru dezvoltarea afacerii;
- Voi reprezenta legaturile interumane bazate pe etica;
- Voi defini etica in afacerile internationale aratand principiile de baza ale eticii in contextul iternational;
- Voi exemplifica cele spuse cu ajutorul unui studiu de caz efectuat pe baza firmei "Colgate-Palmolive".
1.3. Structura prezentarii
Lucrarea mea este repartizata pe capitole care generalizeaza ideea principala ce urmeaza a fi dezvoltata pe parcursul acestuia. Fiecare capitol este alcatuit din mai multe subcapitole deoarece asa e mult mai pe inteles de redat si selectat tumultul de informatie pe care l-am prezentat in lucrarea de fata. Pe baza teoriei selectate am efectuat un studiu de caz pe compania Colgate-Palmolive ce dispune de un cod de etica bine pus la punct, fapt ce-o ajuta in desfasurarea unei activitati mult mai eficiente. 
II. Conceptul de etica
1. Introducere
"Incearca sa nu fii un om de succes, ci un om de valoare"
(Albert Einstein)
Odata cu dezvoltarea tehnologica exploziva a societatii, mai ales a biotehnologiei informatiei, rolul si locul omului in cadrul societatii moderne trebuie redefenit in cadrul noului context in care economicul pragmatic tinde sa ia locul aspiratiilor umane - natural etice.
In prezent oamenii se bazeaza pe un cu totul alt sens al acestui cuvant - "etica". Etica nu are cum sa fie un moft sau o dorinta a cuiva. Daca iti inseli partenerul de afaceri, ceea ce este neetic, vei sfarsi prin a pierde afacerea, prin a pierde profitul acelei afaceri. Daca iti inseli clientii scriind pe eticheta produsului tau altceva decat este in realitate, atunci acei clienti nu se vor intoarce la tine. Si acest lucru nu necesita a fi demonstrat pentru ca zi de zi observam veridicitatea celor declarate anterior. 
Problematica eticii rezida tocmai in realitatile tehnice moderne, a caror dezvoltarea impetuoasa a creat un decalaj mare intre aparitia si reglementarea legala a unei serii inedite de aspecte conflictuale intre om, mediu inconjurator si tehnologie. In acest context, rolul eticii este acela de apune in evidenta aceste aspecte conflictuale, a le inventaria, clasifica si defini cadrul de aplicare, a sugera solutii tipice gandirii umane - in sensul rezolvarii aspiratiilor umane de ansamblu si a creea - prin constientizarea lor si a solutiilor posibile, un prim pas spre reglementarea legala, de perspectiva, a acestora.
Etica, dupa dictionarul Webster, reprezinta " disciplina care se refera la definirea binelui si raului , in contextul obligatiilor morale ", fiind in fapt un ghid de conduita morala, crescuta din experienta de viata si din observatiile continue asupra evolutiei societatii. Intrebarea este de unde stim ce este bine si ce este rau? Fara indoiala, fiecare individ percepe binele si raul intr-un anumit fel, raportandu-se la conduita celorlalti: sunt lucruri care se fac si lucruri care nu se fac. Este insa mai dificil sa te analizezi pe tine insuti decat sa-i critici pe ceilalti. Poate de aceea etica este considerata o stiinta care ne ajuta sa cunoastem omul, comportamentul sau si societatea in ansamblul ei.


Fisiere in arhiva (1):

  • Etica in Afaceri Internationale.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!