Evaluarea Culturii Organizationale

Cuprins proiect Cum descarc?

Introducere
?apitolul I. Caracteristici conceptuale si elemente constitutive ale culturii
organizationale
1.1. Conceptul de cultura si semnificatia culturii organizationale 
1.2. Dimensiunile culturii organizationale si elementele sale de baza
Capitolul II. Analiza culturii organizationale in cadrul unei intreprinderi din Republica Moldova
2.1. Prezentarea generala si analiza economica a intreprinderilor investigate
2.2. Cultura organizationala in cadrul S.A. Floare-Carpet


Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
Actualitatea temei de cercetare. In ultimii ani s-au produs modificari majore in societatea contemporana. Ca urmare a cresterii concurentei, a aparut necesitatea reducerii costurilor si organizatiile s-au restructurat, sau au fost supuse procesului de reengineering, ceea ce a dus de cele mai multe ori la reducerea numarului de personal. Angajatii trebuie sa lucreze si sa invete mai mult ca oricand, confruntandu-se cu un viitor nesigur. Aparitia tehnologiei informatice a schimbat modul de efectuare a numeroase tranzactii si operatii, eliminand de multe ori necesitatea interventiei omului. Rolul de transmitere a informatiilor care le revenea managerilor de mijloc a fost preluat de computere. In consecinta, structurile organizatorice se aplatizeaza si se pune un accent din ce in ce mai mare pe lucrul in echipa. In aceste conditii, autoritatea este data tot mai mult de competenta, si nu de vechimea in munca. De multe ori, rolurile membrilor echipei se suprapun; ca urmare, creste competitia in cadrul organizatiei. 
Globalizarea, achizitiile, privatizarile duc, de cele mai multe ori, la schimbarea rapida a culturii organizationale si la necesitatea ca angajatii sa-si schimbe practicile de lucru. Toate aceste modificari tehnice, strategice, operationale, de cultura organizationala ii afecteaza pe salariati, depasind de multe ori limitele pe care acestia le pot suporta, fapt care duce inevitabil la aparitia stresului.
In procesul transformarilor care au loc in societatea contemporana, un rol aparte ii revine culturii organizationale. Fiind un factor ce determina succesul activitatii organizatiei, cultura reprezinta un element esential, indispensabil pentru progresul social. Interesul fata de cultura organizationala se explica prin faptul ca la etapa actuala comunitatea mondiala este marcata de asemenea procese de anvergura ca globalizarea economiei si informatizarea societatii, ceea ce a condus la aparitia unor noi forme si metode de organizare a activitatii umane. Ritmul schimbarilor tehnologice impun noi cerinte fata de practicile organizatiilor si oamenii care activeaza in cadrul lor. In aceste conditii, organizatia economica se centreaza mai mult pe cunostinte si comunicare, decat pe control si ierarhie administrativa. Noile tehnologii presupun pozitionarea potentialului uman pe primul plan, fiind reconsiderata si tehnologia organizationala, in structura careia exista nu numai norme si reguli formale, dar si proceduri informale.
Cunoasterea de catre personal a legilor, normelor, procedurilor informale creeaza conditii pentru realizarea anumitor verigi din lantul tehnologic. Totalitatea valorilor, procedeelor, normelor de comportament, acceptate intr-o organizatie ca baza comuna de actiune, ajunge o dominanta a gandirii colective a grupului uman, prin intermediul careia el isi rezolva problemele de adaptare la mediul extern si de integrare interna.
Dorind sa ne integram in Uniunea Europeana, precum si in comunitatea mondiala, trebuie sa reconstruim institutiile noastre in conformitate cu noile tendinte pe arena internationala. Necesita schimbari majore nu numai institutiile sociale formale, dar si cele informale: sistemul de valori si normele comportamentale. Instituirea unui stat democratic si a unei economii de piata, depinde considerabil de realizarea schimbarilor in sistemul de valori, deoarece acestea vizeaza insasi existenta umana. Schimbarile in sistemul de valori constituie conditia primordiala a succesului modernizarii, ele insa nu pot fi realizate fulgerator, deoarece implica transformari fundamentale in constiinta indivizilor. Necunoasterea valorilor si normelor comportamentale ale firmelor, nedorinta unor angajati de a accepta aceste valori, discrepanta intre valorile afisate si cele real promovate de manageri, duc deseori, in organizatiile moderne la aparitia diferitor conflicte. Cercetarea problemelor gestiunii conflictelor este tot mai mult abordata in literatura de specialitate, deoarece contribuie la o mai buna cunoastere a comportamentelor individuale si de grup in cadrul unei organizatii. In general, conflictul apare ca o forma a interactiunii umane prin
care doi sau mai multi membri ai unei colectivitati intra in dezacord total sau partial asupra unor probleme. Deoarece scopurile celor doua parti sunt de cele mai multe ori incompatibile, realizarea scopului de catre una din parti face imposibila realizarea acestuia de catre cealalta parte. Practica organizationala arata ca situatiile conflictuale sunt utilizate ca strategii importante de obtinere a unui rezultat cat mai bun in detrimentul progresului celorlalti. In consecinta, conflictul trebuie privit ca un element al vietii organizationale, tocmai datorita divergentelor existente intre atitudini, scopuri, modalitati de actiune sau fata de o situatie din procesul de conducere. Practicarea managementului de succes impune de la bun inceput identificarea surselor conflictuale precum si factorii care favorizeaza orientarea acestora in sensul diminuarii performantelor manageriale.
Scopul si sarcinile tezei: Scopul lucrarii consta in cercetarea aspectelor teoretice si aplicative ce tin de cultura organizationala si evidentierea influentei acesteia asupra organizatiilor din Republica Moldova.
In raport cu problematica abordata in lucrarile consacrate culturii organizationale, conflictului si stresului in organizatii si in vederea valorificarii obiectivului propus sarcinile lucrarii au fost:
o Studierea abordarilor existente in literatura de specialitate referitor la notiunile ,,cultura organizationala"
o Evidentierea dimensiunilor culturii organizationale si caracteristica elementelor sale de baza;
o Perceperea culturii manageriale ca factor ce asigura armonizarea valorilor in cadrul organizatiei;
o Evidentierea relatiei dintre leadership, cultura organizationala si cultura manageriala;
o Utilizarea circumplexului pentru determinarea culturii reale si a culturii ideale la intreprinderile investigate.


Fisiere in arhiva (1):

  • Evaluarea Culturii Organizationale.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!