Extras din proiect
Evaluarea performantelor profesionale
Moto: „Indiferent cât de grea este inventarea unei scheme mulţumitoare de evaluare a performanţelor, nu există alternativa de a nu o face. Evaluarea va avea loc într-o formă nestructurată şi, posibil, foarte subiectivă ori de câte ori şi peste tot unde oamenii lucrează împreună. Ei în mod automat îşi vor forma judecăţi despre abilităţile şi performanţele proprii şi cele ale colegilor. A ignora aceasta nu este înţelept.”
Clive Flethcer
EVALUAREA PERFORMANŢELOR PROFESIONALE REPREZINTĂ PROCESUL DE STABILIRE A MODULUI ÎN CARE ANGAJATUL ÎŞI ÎNDEPLINEŞTE INDATORIRILE ŞI RESPONSABILITĂŢILE CARE REVIN POSTULUI OCUPAT ŞI COMUNICAREA CĂTRE ANGAJAŢI A REZULTATELOR.
OBIECTIVELE EVALUĂRII PERFORMANŢELOR PROFESIONALE
DIN PERSPECTIVA MANAGEMENTULUI RESURSELOR UMANE:
fundamentarea deciziilor de recompensare
îmbunătăţirea performanţelor angajaţilor
motivarea personalului
identificarea potenţialului şi planificarea succesiunii pe posturi
promovarea dialogului manager-subordonat
argumentarea unor decizii de disciplinare sau de eliberare din funcţie
DIN PERSPECTIVA EVALUATORULUI:
stabilirea obiectivelor de performanţe ale subordonatului pentru perioada următoare
păstrarea unor relaţii bune cu subordonaţii
consolidarea propriei poziţii şi a subunităţii organizatoare conduse în cadrul organizaţiei
păstrarea imaginii de sine ca manager participativ
DIN PERSPECTIVA EVALUATULUI:
obţinerea de informaţii de la manager, despre performanţă
transmiterea de informaţii către manager, despre factorii care influenţează performanţa
comunicarea către manager a dorinţei de îmbunătăţire a performanţei şi a disponibilităţii pentru dezvoltare
CINE EVALUEAZĂ PERFORMANŢELE ANGAJATULUI?
SUPERIORUL DIRECT
MANAGERUL DIRECT AL SUPERIORULUI
EVALUATUL ÎNSUŞI
SUBORDONAŢII EVALUATULUI
CLIENŢI INTERNI SAU EXTERNI
EVALUATORI SAU EXPERŢI EXTERNI
Conținut arhivă zip
- Evaluarea Performantelor Profesionale.ppt