Cuprins
- CUPRINS
- INTRODUCERE 5
- I. AGENDA TRAININGULUI 7
- II. CONȚINUTUL TRAININGULUI 8
- 1. Prezentarea agendei de lucru și a cadrului general al proiectului 8
- 2. Managementul carierei 8
- 3. Evaluarea performanțelor profesionale individuale ale asistenților medicali generaliști 10
- 4. Fișa postului 12
- 5. Planificarea carierei individuale 14
- 6. Stabilirea obiectivelor individuale 19
- 7. Proceduri de evaluare a performanțelor profesionale ale medicilor generalisti 20
- 8. Derularea interviurilor de evaluare 21
- 9. Studiu de caz 22
- 10. Teste 26
- III. FORMULAR DE EVALUARE A TRAININGULUI ȘI A TRAINERELUI 30
- CHESTIONAR DE EVALUARE FINALĂ 30
- „EVALUAREA PERFORMANȚELOR PROFESIONALE ALE ASISTENȚILOR MEDICALI GENERALIȘTI IN CADRUL SC MEDLIFE SRL” 30
- IV. CONTRACTUL 34
- V. RECOMANDĂRI PRIVIND CARIERA 36
- BIBLIOGRAFIE 39
Extras din proiect
INTRODUCERE
Trainingul „EVALUAREA PERFORMANȚELOR PROFESIONALE INDIVIDUALE ALE ASISTENȚILOR MEDICALI GENERALIȘTI DIN CADRUL SC. MEDLIFE SRL” este un program de formare profesională elaborat pe baza standardelor de pregătire profesională (SPP) pentru calificarea de asistent medical generalist.
Prezentul training a fost organizat cu respectarea următoarelor prevederi legale:
- Legea educației naționale nr.1/2011 - actualizată care prevede competențele cheie vizate în Standardul de Pregătire Profesională. Competențele cheie vizate de calificarea descrisă prin standardul de pregătire profesională specifice calificării de asistent medical generalist sunt:
1. competențe de comunicare în limba română și în limba maternă
2. competențe de comunicare în limbi străine
3. competențe de bază de matematică, științe și tehnologie
4. competențe digitale de utilizare a tehnologiei informației ca instrument de învățare și cunoaștere
5. competențe sociale și civice
6. competențe antreprenoriale
7. competențe de sensibilizare și de expresie culturală
8. competența de a învăța să înveți
- De asemenea, sunt integrate în unitățile de rezultate ale învățării tehnice generale sau specializate cunoștințe și competențe profesionale din Directiva UE/55/2013 privind recunoașterea calificărilor profesionale.
Sistemul de sănătate oferă servicii ce se bazează pe mulțumirea și bunăstarea pacienților. În acest sens, angajaților li se cere să performeze în permanență la capacitate maximă. Astfel, managerii medicali și cei din resurse umane pot evalua performanțele personalului medical prin implementarea și menținerea unui sistem ce măsoară atât calitatea, cât și cantitatea muncii specifice fiecărei poziții în parte.
Dezvoltarea carierei implică un cumul de activități desfășurate de departamentele de resurse umane și nu în ultimul rând de fiecare asistent medical generalist.
Obiectivul principal al acestor evaluări este informarea personalului cu privire la calitatea muncii sale, identificarea problemelor și încurajarea dezvoltării profesionale.
SCURTĂ PREZENTARE A CLINICII
Medlife este o întreprindere pe acțiuni fondată în 1996. Activitatea principală este constituită de prestarea de servicii medicale care își întind activitatea în marile orașe ale României. Este cel mai mare prestator de servicii medicale după cifrele de afaceri, cu peste 5 milioane de pacienți care au apelat la serviciile acestora. Lanțul de clinici este compus din 7 hiperclinici, 8 laboratoare proprii de analize și 28 de centre medicale. Spitalul asigură numeroase specialități, precum: chirurgie generală și chirurgie plastică, oftalmologie, dermatologie, ORL, pediatrie, ginecologie, maternitate și neonatologie, oncologie.
Sediul social Medlife este în București, Calea Griviței nr. 365
Serviciile pe care le prestează Medlife în acest moment sunt acoperite de o echipa largă compusă din medici și asistente din România.
Începând cu anul 2018, grupul colaborează deja cu aproape 2500 de medici și aproximativ 1800 de asistenți calificați în toată linia de business, inclusiv oameni care sunt angajați ai acestei societăți, dar și colaboratori care prestează servicii în regim independent. Undeva la 1500 de angajați cu normă full-time își desfășpară activitatea pe funcții de suport și funcții de personal administrativ.
Tipurile de acorduri între personalul medical care își desfășoară activitatea la Medlife depind de o serie de criterii precum contextual profesional, timpul petrecut de către persoană pentru servicii dedicate clinicii și așa mai departe. De asemenea, personalul medical poate fi angajat pe o perioadă nedeterminată în baza unui contract individual de muncă, fie pe o perioada determinată de timp, cu normă redusă în funcție de aria să de specializare. În alte cazuri personalul medical poate fi angajat în baza unor acorduri de prestări de servicii și este considerat de către societate ca fiind partener care prestează beneficii în interesul acesteia în calitate de parte contractantă independentă, conform legislației în vigoare.
Societatea urmărește să acorde o remunerație sau beneficii adecvate atât medicilor cât și membrilor din personalul medical. Pachetul de compensare obișnuit oferit de societate angajaților săi include remunerația fixă, la care se poate adaugă o remunerație variabilă stabilită în baza unui mecanism de distribuire de profit stabilit de numărul de programări și de consultații oferit.
Societatea Medlife nu operează planuri de pensie sau planuri de acordare de beneficii pe termen lung.
Bibliografie
.Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România (OAMGMAMR) https://www.oamr.ro/category/legislatie/
2. Cucoș Constantin, Teoria și metodologia evaluării, Editura Polirom, Iași, 2008
3. https://ro.wikipedia.org/wiki/MedLife
4.https://www.medlife.ro/site_storage/public/documente_bursa/documente_adm/de_urcat-raportul_administratorilor_-_2018_standalone_ro_signed.pdf
5. L. A. Klat-t, R. G. Murdick, F. E. Schuster, op. cit., p. 380-381
6. M. Armstrong, Personnel Management Practice, Kogan Page, London, 1991, p. 471
7. D. Torrington, D. T. Hall, Personnel Management: HRM, Action Perntice-Hall International, London, 1995, p. 436
8. H. G. Heneman și colab., Personnel/Human Resource Management, Fourth Edition Irwin, Boston, 1989, p. 371
9. INSTITUTUL NAȚIONAL DE GERONTOLOGIE ȘI GERIATRIE ”ANA ASLAN” Tipul documentului: Fișă de post Asistent medical generalist(M,PL)- Ambulatoriu de specialitate
https://ana-aslan.ro/wp-content/uploads/2019/01/FISA-DE-POST-ASISTENT-MEDICAL-GENERALIST-PL-AMBULATORIU-DE-SPECIALITATE.pdf
10.https://www.scribd.com/doc/121493262/Fisa-de-Evaluare-Aistent-Medical-Generalist-22-06-2012
11. J. A. Schermerhorn, A. J. Templer, J. R. Cattaneo, Managing Organizational Behavior, John Wiley & Sons, Canada, 1992, p. 577-578
12. S. Deep, L. Sussman, Secretul oricărui succes: Să acționăm inteligent, Editura Polimark, București, 1996, p. 232.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Evaluarea performantelor profesionale individuale ale asistentilor medicali generalisti din cadrul SC MedLife SRL.docx
- Evaluarea performantelor profesionale individuale ale asistentilor medicali generalisti din cadrul SC MedLife SRL.pptx