Evaluarea performaței angajaților

Proiect
9/10 (3 voturi)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 17 în total
Cuvinte : 3637
Mărime: 513.89KB (arhivat)
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Radu Stanciu
proiectul prezinta evaluarea performantei angajatilor in cadrul unei firme, a fost prezenatat la sesiunea de comunicari la facultatea de chimie , politehnica.

Cuprins

  1. Evaluarea performanţelor. Generalitǎţi .1
  2. De ce este necesarǎ evaluarea? .2
  3. Obiectivele procesului de evaluare .2
  4. Etapele principale ale procesului de evaluare .4
  5. Sisteme de evaluare a performanţelor .4
  6. Metode de evaluare a performanţelor .5
  7. Grila de evaluare
  8. Scalele de evaluare
  9. Metode comparative de evaluare a performanţelor.
  10. Surse de erori în evaluare .12
  11. Interviul de evaluare.13
  12. Concluzii .14
  13. Bibliografie .15

Extras din proiect

Motto:

“ Dacǎ nu poţi mǎsura ceva, nu-l poţi înţelege,

Dacǎ nu-l poţi întelege, nu-l poţi controla,

Dacǎ nu-l poţi controla, nu-l poţi îmbunǎtǎţi. “

H.I. Harrington

Evaluarea performanţelor. Generaliţǎţi.

Evaluarea performanţelor, numitǎ şi clasificarea angajaţilor sau evaluarea rezultatelor sau aprecierea angajaţilor, constǎ în estimarea gradului în care angajaţii îşi îndeplinesc responsabilitǎţile de serviciu.

În anul 1997, G.A. Cole ne da o idee despre ceea ce înseamnǎ evaluarea performanţei: “ noţiunea de evaluare a performanţei se refera de obicei la evaluarea activitǎţii cadrelor sau a managerilor, nu la cea depusa de muncitori”. În acest sens, el considerǎ cǎ existǎ douǎ mari categorii de evaluare şi anume cea convenţionalǎ, numitǎ şi formalǎ, şi cea neconvenţionalǎ, sau informalǎ.

În opinia lui, evaluarea neconvenţionalǎ este evaluarea continuǎ a performanţei unui angajat, facutǎ de managerul sǎu în cursul activitǎţii obişnuite. Evaluarea convenţionalǎ este mult mai raţionalǎ şi mai ordonatǎ decât cea neconvenţionalǎ, evaluarea performanţei angajatului fiind rezultatul unui proces realizat intr-un mod sistematic şi planificat.

Performanţa reprezintă o cerinţă fundamentală, în condiţiile unei concurenţe ce devine

mai acerbă pe zi ce trece.

Evaluarea performanţelor profesionale reprezintă un proces care serveşte atât

organizaţiei cât şi angajaţilor în scopul creşterii productivităţii muncii, a calităţii şi a

perfecţionării competenţelor profesionale.

Într-un sens mai larg, evaluarea performanţelor este considerată o acţiune, un proces sau un anumit tip de activitate cognitivă, prin care un evaluator apreciază sau estimează performanţa unei persoane în raport cu standardele stabilite, precum şi cu reprezentarea sa mentală, propriul său sistem de valori sau cu propria sa concepţie privind performanţa obţinută (A. Manolescu, 2003, 389)

Evaluarea resurselor umane presupune trei activităţi distincte: evaluarea

comportamentului, evaluarea potenţialului şi a capacităţii de dezvoltare, evaluarea

performanţelor obţinute. Nu toate evaluările au un efect pozitiv şi, din această cauză, evaluarea

performanţelor este una dintre cele mai detestate activităţi.

Evaluarea potenţialului şi a capacităţii de dezvoltare se realizează pe baza unor trăsături, sau caracteristici personale ale acesteia şi mai puţin despre comportamentul în muncă. Deşi punctul de plecare îl constituie performanţa ”trecută”, evaluarea este orientată spre viitor.

Evaluarea comportamentului. Evaluarea comportamentului estimează, de fapt, gradul în care un angajat se integrează în specificul unui post, comportându-se în modul cerut de acesta.

Evaluarea performanţelor are în vedere, în primul rând, evaluarea rezultatelor obţinute, formulate sau evidenţiate pe posturi în funcţie de specificul acestora, această evaluare fiind cea mai des întâlnită.

De ce este necesarǎ evaluarea?

Exista mai multe motive pentru care oragnizaţiile desfaşoarǎ proceduri de evaluare, şi care pot fi rezumate dupǎ cum urmeazǎ:

• Pentru a identifica nivelul performantei în muncǎ a unui angajat;

• Pentru a afla care sunt punctele tari si slabeale unui angajat;

• Pentru a permite anagajaţilorsa-şi îmbunǎtǎţeascǎ performanţa;

• Pentru a-i motiva pe angajaţi la nivel individual;

• Pentru a le afla necesitǎţile de instruire şi perfecţionare profesionalǎ;

• Pentru a afla care este potenţialul lor de performanţǎ;

Motivul cel mai bun pentru care se adopta un sistem de evaluare a personaluluieste de a se atrage atenţia asupra performanţei angajaţilor, având ca scop: (a) recompensarea echitabilǎ a acestora ; (b) identificareacelor cu potenţial de promovare sau transfer.

Obiectivele procesului de evaluare.

Sistemul de evaluare asigură legătura dintre recompensa pe care un salariat speră să o primească şi productivitatea pe care o realizează, succesiunea normală fiind: productivitate – evaluarea performanţei – recompensă. O altă abordare a obiectivelor procesului de evaluare este prezentată în Figura 1 fiind detaliate obiective la nivel organizaţional, al clienţilor dar şi al societăţii în ansamblul său.

Preview document

Evaluarea performaței angajaților - Pagina 1
Evaluarea performaței angajaților - Pagina 2
Evaluarea performaței angajaților - Pagina 3
Evaluarea performaței angajaților - Pagina 4
Evaluarea performaței angajaților - Pagina 5
Evaluarea performaței angajaților - Pagina 6
Evaluarea performaței angajaților - Pagina 7
Evaluarea performaței angajaților - Pagina 8
Evaluarea performaței angajaților - Pagina 9
Evaluarea performaței angajaților - Pagina 10
Evaluarea performaței angajaților - Pagina 11
Evaluarea performaței angajaților - Pagina 12
Evaluarea performaței angajaților - Pagina 13
Evaluarea performaței angajaților - Pagina 14
Evaluarea performaței angajaților - Pagina 15
Evaluarea performaței angajaților - Pagina 16
Evaluarea performaței angajaților - Pagina 17

Conținut arhivă zip

  • Evaluarea Performatei Angajatilor.doc

Alții au mai descărcat și

Motivația în Muncă și Performanțele Individuale

Comportamentul uman trebuie considerat o activitate dirijată și nu o reacţie oarecare, scopul fiind cel care, în mare parte reglează această...

Evaluarea Performanțelor Profesionale

CAPITOLUL I NECESITATEA ŞI ROLUL RESURSELOR UMANE ÎN CADRUL ORGANIZAŢIEI 1.1. CONCEPTUL DE RESURSE UMANE „Omul este măsura tuturor lucrurilor”,...

Managementul sistemului de salarizare la SC Romtelecom Caraș-Severin

Capitolul I MOTIVAŢIA ÎN MUNCĂ - FACTOR IMPORTANT ÎN OBŢINEREA SUCCESULUI 1.1. MOTIVAŢIA - DEFINIRE, CONCEPT, TEORII, MECANISME, VECTORI În...

Evaluarea Personalului Firmei Oțelinox Târgoviște

INTRODUCERE Evaluarea performanţelor profesionale este o practică de resurse umane care, teoretic, este prezentă în toate organizaţiile româneşti....

Evaluarea Personalului

1. Scopul evaluarii personalului: Definirea scopului acestei activitati de evaluare a personalului joaca un rol important in a intelege mai concis...

Motivarea personalului

1. Motivarea personalului ,,Unui om este mult mai usor sa-i dezvolti calitatile decat sa-inlaturidefectele; Cultiva-i omului calitatile, ca...

Evaluarea Posturilor

Evaluarea posturilor reprezintă metoda prin care se determină valoarea relativă a unui post din organizaţie, respectiv rolul sau importanţa...

Formarea și perfecționarea personalului

1.Formarea si perfectionarea personalului Prin formarea si perfectionarea personalului, in calitate de activitate, desemnez ansamblul proceselor...

Te-ar putea interesa și

Evaluarea Eficienței Managementului Resurselor Umane în Întreprinderile Românești

Managementul resurselor umane reprezinta ansamblul activitatilor de ordin operational (planificarea, recrutarea, mentinerea personalului) si de...

Managementul resurselor umane

DIN PARTEA AUTORULUI Succesul, performanta si competitivitatea oricarei organizatii depind, in mare masura, de continutul si calitatea...

Evaluarea performanțelor profesionale ale angajaților în cadrul SNP Petrom Galați

INTRODUCERE Lucrarea îşi propune să abordeze un anumit domeniu al managementului resurselor umane şi anume activitatea de evaluare a...

Evaluarea performanțelor angajaților în cadrul SC Upetrom 1 Mai SA

CAPITOLUL I ROLUL MANAGEMENTULUI RESURSELOR UMANE ÎN TEORIA GENERALĂ A MANAGEMENTULUI 1.1 DEFINIREA MANAGEMENTULUI RESURSELOR UMANE Managementul...

Managementului Resurselor Umane în Cadrul hotelului Crowne Plaza Flora București

Introducere Turismul reprezinta un fenomen economico – social specific civilizatiei moderne, puternic ancorat în viata societatii si influentat de...

Studiu privind evaluarea resurelor umane prin prisma performanțelor

CAPITOLUL 1. Prezentare S.C. Anticorosiv S.A Societatea ANTICOROSIV SA Bucureşti a fost înfiinţată în baza HGR 1200/12.11.1990 şi reorganizată...

Evaluarea performanțelor resurselor umane în cadrul SC Serus Service

CAPITOLUL I 1. Rolul şi importanţa mangementului în societatea modernă Managementul, ca ştiintă, s-a definit relativ recent (primele lucrări de...

Resursa umană de la recrutare la dezvoltarea carierei

Recrutarea si selectia sunt subcomponente ale procesului de recrutare si selectie de personal. Calitatea acestui proces depinde de modul în care...

Ai nevoie de altceva?