Evaluarea Performatei Angajatilor

Cuprins proiect Cum descarc?

Evaluarea performantelor. Generalitati .1
De ce este necesara evaluarea? .2
Obiectivele procesului de evaluare .2
Etapele principale ale procesului de evaluare .4
Sisteme de evaluare a performantelor .4
Metode de evaluare a performantelor .5
Grila de evaluare
Scalele de evaluare
Metode comparative de evaluare a performantelor.
Surse de erori in evaluare .12
Interviul de evaluare.13
Concluzii .14 
Bibliografie .15


Extras din proiect Cum descarc?

Motto:
" Daca nu poti masura ceva, nu-l poti intelege,
Daca nu-l poti intelege, nu-l poti controla,
Daca nu-l poti controla, nu-l poti imbunatati. "
H.I. Harrington
Evaluarea performantelor. Generalitati. 
Evaluarea performantelor, numita si clasificarea angajatilor sau evaluarea rezultatelor sau aprecierea angajatilor, consta in estimarea gradului in care angajatii isi indeplinesc responsabilitatile de serviciu.
In anul 1997, G.A. Cole ne da o idee despre ceea ce inseamna evaluarea performantei: " notiunea de evaluare a performantei se refera de obicei la evaluarea activitatii cadrelor sau a managerilor, nu la cea depusa de muncitori". In acest sens, el considera ca exista doua mari categorii de evaluare si anume cea conventionala, numita si formala, si cea neconventionala, sau informala.
In opinia lui, evaluarea neconventionala este evaluarea continua a performantei unui angajat, facuta de managerul sau in cursul activitatii obisnuite. Evaluarea conventionala este mult mai rationala si mai ordonata decat cea neconventionala, evaluarea performantei angajatului fiind rezultatul unui proces realizat intr-un mod sistematic si planificat.
Performanta reprezinta o cerinta fundamentala, in conditiile unei concurente ce devine 
mai acerba pe zi ce trece. 
Evaluarea performantelor profesionale reprezinta un proces care serveste atat 
organizatiei cat si angajatilor in scopul cresterii productivitatii muncii, a calitatii si a 
perfectionarii competentelor profesionale.
Intr-un sens mai larg, evaluarea performantelor este considerata o actiune, un proces sau un anumit tip de activitate cognitiva, prin care un evaluator apreciaza sau estimeaza performanta unei persoane in raport cu standardele stabilite, precum si cu reprezentarea sa mentala, propriul sau sistem de valori sau cu propria sa conceptie privind performanta obtinuta (A. Manolescu, 2003, 389)
Evaluarea resurselor umane presupune trei activitati distincte: evaluarea 
comportamentului, evaluarea potentialului si a capacitatii de dezvoltare, evaluarea 
performantelor obtinute. Nu toate evaluarile au un efect pozitiv si, din aceasta cauza, evaluarea 
performantelor este una dintre cele mai detestate activitati.
Evaluarea potentialului si a capacitatii de dezvoltare se realizeaza pe baza unor trasaturi, sau caracteristici personale ale acesteia si mai putin despre comportamentul in munca. Desi punctul de plecare il constituie performanta "trecuta", evaluarea este orientata spre viitor.
Evaluarea comportamentului. Evaluarea comportamentului estimeaza, de fapt, gradul in care un angajat se integreaza in specificul unui post, comportandu-se in modul cerut de acesta.
Evaluarea performantelor are in vedere, in primul rand, evaluarea rezultatelor obtinute, formulate sau evidentiate pe posturi in functie de specificul acestora, aceasta evaluare fiind cea mai des intalnita.
De ce este necesara evaluarea?
Exista mai multe motive pentru care oragnizatiile desfasoara proceduri de evaluare, si care pot fi rezumate dupa cum urmeaza: 
o Pentru a identifica nivelul performantei in munca a unui angajat;
o Pentru a afla care sunt punctele tari si slabeale unui angajat;
o Pentru a permite anagajatilorsa-si imbunatateasca performanta;
o Pentru a-i motiva pe angajati la nivel individual;
o Pentru a le afla necesitatile de instruire si perfectionare profesionala;
o Pentru a afla care este potentialul lor de performanta;
Motivul cel mai bun pentru care se adopta un sistem de evaluare a personaluluieste de a se atrage atentia asupra performantei angajatilor, avand ca scop: (a) recompensarea echitabila a acestora ; (b) identificareacelor cu potential de promovare sau transfer.
Obiectivele procesului de evaluare.
Sistemul de evaluare asigura legatura dintre recompensa pe care un salariat spera sa o primeasca si productivitatea pe care o realizeaza, succesiunea normala fiind: productivitate - evaluarea performantei - recompensa. O alta abordare a obiectivelor procesului de evaluare este prezentata in Figura 1 fiind detaliate obiective la nivel organizational, al clientilor dar si al societatii in ansamblul sau.


Fisiere in arhiva (1):

  • Evaluarea Performatei Angajatilor.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!