Fabrica de Mobila IKEA

Cuprins proiect Cum descarc?

1.Introducere.1
2.Analiza SWOT.5
3.Modelul PORTER.7
4.Modelul BCG.10
5.Harta Diferentierii.13
5.Profilul Clientului.13


Extras din proiect Cum descarc?

1. Introducere
Scurt istoric
Ingvar Kamprad, fondatorul celebrei companii, s-a nascut in 1926 in Smaland, in partea de sud a Suediei, intr-o familie modesta. Inca din copilarie isi dorea sa ajunga, candva, afacerist, si a inceput vanzand cutii cu chibrite vecinilor. Isi cumpara marfa din Stockholm si o vindea la un pret mic, dar suficient pentru a obtine profit. Mai tarziu a vandut si peste, decoratiuni de Craciun, seminte de flori si creioane. La doar 17 ani, in 1943, Ingvar primeste de la tatal sau o suma consistenta, ca recompensa pentru notele de la scoala. Iar Ingvar nu ezita si isi incepe propria afacere, dandu-i numele Ikea, o combinatie intre initialele numelui sau si primele litere de la Elmtaryd si Agunnaryd, ferma si satul unde crescuse.
La inceput firma vindea stilouri, portofele, rame pentru fotografii, ceasuri, bijuterii si altele, cumparate de Ingvar la un pret redus. In urmatorii ani apar primele reclame Ikea in presa patru ani de la deschiderea Ikea, Ingvar Kamprad ia o decizie riscanta si incepe sa vanda si mobilier, produs in mici ateliere locale. Reactia publicului este pozitiva si in scurt timp, in 1951, este publicat si primul catalog de mobilier Ikea, iar Ingvar se decide sa renunte la toate celelalte produse si sa vanda exclusiv mobilier, la preturi cat mai scazute. Era momentul in care a aparut compania Ikea asa cum o stim astazi. Doi ani mai tarziu se deschidea si primul salon de prezentare Ikea in Almhult, fiind prima data cand potentialii cumparatori puteau vedea si atinge mobila inainte de a o comanda, idee care a prins foarte repede. Cum competitia pe piata de mobilier era foarte dura, Ingvar Kamprad a intuit ca publicul vrea sa vada mobila pe care da banii, oricat de mici ar fi preturile. O locala si se lanseaza un catalog al produselor, care puteau fi comandate prin posta. In 1947, la decizie castigatoare, iar vanzarile au crescut rapid.
Din 1955 Ikea a inceput sa creeze propriile modele, foarte simple si practice. Compania a recurs la angajarea unor designeri proprii dintr-un motiv foarte simplu. Competitorii reusisera practic sa boicoteze produsele Ikea, tot mai putine ateliere si tot mai putini designeri fiind dispusi sa lucreze pentru Ingvar Kamprad. Dincolo de modelele simple si practice, in culori placute, unul dintre angajati a avut si ideea, pur si simplu geniala, de a ambala piesele desfacute, intr-un pachet plat, pe care cumparatorul sa le asambleze acasa. Transportul devenea automat mai usor si mai sigur, iar ideea a devenit unul dintre elementele definitorii ale Ikea. Scaderea costurilor de transport, aspectul usor de recunoscut al pachetelor cu mobilier, designul unic, toate au fost avantaje de care Ikea a stiut sa profite, iar in 1958 se deschidea primul magazin la Almhult. Cu o suprafata de 6700 de metri patrati, era atunci cel mai mare magazin de mobila din Scandinavia. 
Concurenta a condus la inovare, astfel Ikea a ajuns sa fie cunoscuta peste tot in lume datorita inovatiei si stilului. Aproape toate produsele Ikea sunt concepute pentru a fi ambalate intr-o forma cat mai mica, reducandu-se astfel costurile de livrare, minimizand daunele provocate de transport, marind capacitatea de stocare si facilitand sarcina cumparatorilor de a-si lua singuri produsele acasa, fara a necesita sa fie livrate. Insa adevaratul motiv pentru aceasta inovatie a fost presiunea competitorilor Ikea fata de furnizorii sai, concurenti care au boicotat Ikea, fortand-o sa produca singura. Viziunea lui Kamprad a fost forta ce a condus Ikea catre succes. Ikea angajeaza si in prezent proprii designeri, care au primit numeroase premii de-a lungul anilor. Kamprad crede ca Ikea exista nu doar pentru a imbunatati viata oamenilor, ci pentru a imbunatati insisi oamenii.
Designul magazinelor (cu auto-servire) si usurinta asamblarii mobilei Ikea nu reprezinta doar simple masuri de reducere a costurilor, ci si facand parte din viziunea globala Ikea de a-si determina clientii sa fie independenti si implicati.
Obiect de activitate
Obiectul de activitate declarat al companiei este conform cod CAEN 5244, respectiv Comert cu amanuntul prin magazine specializate ale mobilei, ale articolelor de iluminat, ale articolelor de menaj diverse (toate tipurile de cutite, tacamuri, vesela din lut, sticla, portelan,ceramica si metal, ale perdelelor, draperiilor si ale altor obiecte din materiale textile pentru intrebuintare curenta, ale produselor din lemn, pluta si ale produselor impletite, ale articolelor casnice neelectrice, neincluse in alte categorii.
Oferta companiei
Magazinul Ikea din Romania corespunde conceptului de a reuni totul sub un singur acoperis. Gama de produse cuprinde solutii complete pentru toate ariile casei, atat mobila cat si accesorii si decoratiuni. In magazin se gasesc peste 7000 de articole, de la mobilier pentru sufragerii, bucatarii, dormitor, camera copilului, camera de baie, mobilier de birou, pana la textile de casa, perdele, covoare, textile de pat, de baie, corpuri de iluminat, articole pentru bucatarie, articole pentru organizarea casei si nu in ultimul rand decoratiuni. Produsele Ikea raspund la nevoi si gusturi diverse, pastrand caracteristica de functionalitate si accesibilitate.


Fisiere in arhiva (3):

  • Cuprins.doc
  • Fabrica de Mobila IKEA.doc
  • Primafoaie.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!