Fabricarea de Materiale Noi

Cuprins proiect Cum descarc?

I. MATERIALE PLASTICE 3
I. 1. POLIMERII SI PROPRIETATILE LOR 3
I. 2. SINTEZA POLIMERILOR 5
I. 3. STRUCTURA SI CLASIFICAREA POLIMERILOR 6
I. 4. COMPUSI MACROMOLECULARI DE POLIMERIZARE 9
II. TEFLONUL 13
II. 1. PROPRIETATILE TEFLONULUI 13
II. 2. UTILIZAREA TEFLONULUI IN INDUSTRIA ALIMENTARA 16
2.1. FOLII DIN TEFLON 16
2.2. TESATURA DIN FIBRE DE STICLA TEFLONATA 17
2.3. PLACI DIN TEFLON 18
2.4. BARE SI BUCSI DIN TEFLON 19
2.5. PRODUSE FINITE DIN TEFLON 19
2.6. TEFLONAREA ORICAROR SUPRAFETE TERMICE 23
2.7. TRANSPORTOARE CU BENZI DIN TEFLON 25
III. SIGURANTA ALIMENTARA 26
IV. BIBLIOGRAFIE 28


Extras din proiect Cum descarc?

I. MATERIALE PLASTICE
I. 1. POLIMERII SI PROPRIETATILE LOR
Se poate afirma ca astazi nu exista nici o ramura a tehnicii care sa nu beneficieze de descoperirile si cercetarile care au dus la obtinerea polimerilor si pe aceasta baza a materialelor plastice. Unele ramuri industriale se ocupa cu producerea (sinteza) polimerilor iar altele cu obtinerea si prelucrarea materialelor pe baza de polimeri.
Unul dintre cei mai cunoscuti polimeri, nylonul, este produsul de condensare al acidului adipic si a hexametilendiaminei. Prin eliminarea unei molecule de apa intre doua astfel de molecule se formeaza celula de baza din structura nylonului. Prin repetarea alternativa a radicalilor proveniti de la acidul adipic si hexametilendiaminei, rezulta o molecula lunga. Nylonul este un material fibros care consta din aceste molecule lungi intr-o orientare aproximativ paralela.
Prin reactii similare de condensare se prepara si alte fibre artificiale si mase plastice. Procesul de condensare a mai multe astfel de molecule se numeste polimerizare.
Initial materialele plastice au patruns in tehnica inlocuind materialele clasice (lemn, ceramica, metale). Treptat insa, polimerii sintetici s-au impus si au iesit din stadiul de materiale de inlocuire.
Polimerii s-au afirmat datorita proprietatilor lor deosebite (rezistenta mecanica si termica, rezistenta la coroziune, densitate mica, prelucrabilitate usoara, conductivitate electrica si termica reduse) ca materiale noi, utilizabile in conditii in care materialele clasice nu faceau fata.
Materialele plastice au permis rezolvarea unor probleme de cea mai mare importanta pentru domenii de varf ale tehnicii: in constructiile aerospatiale, electrotehnica si electronica (izolatori ai conductorilor electrici).
Materialele plastice au egalat rezistenta mecanica a metalelor, dar sunt mult mai usoare si mai rezistente la agentii atmosferici, acvatici si chimici (firele transatlantice); sunt tot asa de transparente ca si sticla, dar incasabile; rezista la umezeala si bacterii; permit transportul razelor ? (fibrele optice).
Progresele realizate in directia obtinerii de polimeri cu stabilitate termica ridicata au marit prestigiul materialelor plastice.
Astfel, posibilitatea utilizarii politetrafluoretilenei (teflonului) pana la aproape 300?C a jucat un rol important in realizarea primelor aparate de zbor cu motoare cu reactie, a motoarelor electrice (bucse, lagare) si a transformatoarelor cu functionare la temperaturi ridicate (izolatori la sarma de cupru). Utilizarea polimerilor silico-organici stabili la temperaturi de peste 400-500?C permite reducerea gabaritului motoarelor electrice. Izolarea cu astfel de polimeri permite realizarea unor sectiuni reduse ale conductorilor cu care se bobineaza rotorul. Se obtin economii importante in greutate.
La avioanele supersonice in timpul zborului suprafata metalica poate atinge temperaturi de pana la 300?C. Materialele plastice din care sunt realizate parbrizul, geamurile, garniturile de etansare de la usi, ferestre, trape trebuie sa reziste acestor temperaturi. In anvelopele avioanelor de mare viteza se dezvolta la aterizare, pentru foarte scurt timp, temperaturi de peste 320?C; polimerii utilizati in acest scop trebuie sa-si mentina comportarea elastica si sa reziste suprasolicitarilor. Densitatea de 5 pana la 9 ori mai mica decat a metalelor recomanda utilizarea materialelor plastice in aeronautica.
Probleme foarte complicate legate de stabilitatea termica la temperaturi foarte ridicate au fost rezolvate prin utilizarea materialelor plastice. De exemplu:
- varful de atac al rachetelor necesita o finisare perfecta, rezistenta termica si in plus o perfecta stabilitate dimensionala la socurile de temperatura obisnuite vitezelor si altitudinilor mari. Lipsa dilatarilor si contractarilor, necesare unei bune dirijari a navei nu poate fi obtinuta prin utilizarea unei piese metalice, sensibila la variatiile de temperatura. Un stratificat de polimer fenolic a rezolvat aceasta problema datorita coeficientului sau de dilatare termica mic si a bunei sale stabilitati termice;
- ajutajul prin care ies gazele de combustie la motoarele racheta nu poate fi realizat numai din metal, dar nici numai din material plastic datorita temperaturilor foarte mari: 3000-3500?C. Prin combinarea acestor doua materiale se rezolva problema. Suprafata metalului se acopera cu un polimer corespunzator (de exemplu cu un polimer fenolic). Adus la temperatura inalta, datorita fenomenului de ablatiune, polimerul se carbonizeaza (nu arde), iar stratul format avand structura poroasa devine izolant termic, ceea ce totodata incetineste procesul de descompunere. In final, se obtine un strat cu calitati de izolant termic exceptionale. De exemplu, daca in anumite conditii o suprafata de otel neprotejata ajunge la 1000?C, prin aplicarea unui strat de protectie din teflon de 5mm temperatura de la suprafata metalului ajunge sa fie de numai 150?C.
Exista polimeri care isi pastreaza proprietatile mecanice in limite largi de temperatura (-50 +500?C). Alti polimeri, in limite restranse, au stabilitate chimica mai buna decat aurul si platina.
Bariera termica a fost invinsa de polimeri. Temperaturile inalte nu mai reprezinta o ingradire pentru extinderea utilizarii materialelor plastice. Prin acceptarea de catre aeronautica moderna (cea mai capricioasa si pretentioasa ramura a tehnicii) a utilizarii pe scara larga a materialelor plastice se poate considera ca acestea au trecut ,,botezul focului". Evolutia productiei mondiale de materiale plastice este, in acest sens, semnificativa (milioane tone): anul 1975 - 35 mil. tone; 1976 - 42; 1980 - 105; 2000 - 1700.
Cateva domenii in care materialele plastice sunt din ce in ce mai mult utilizate:
- constructia de masini (automobile, pompe, suflante, ventilatoare, filtre, conducte, recipiente, roti dintate, suruburi);
- materiale de constructie (tevi, elemente prefabricate, materiale spongioase, placi, acoperisuri, mobilier);


Fisiere in arhiva (1):

  • Fabricarea de Materiale Noi.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

Injectarea materialelor termoplastice, Autor: Ing. Ioan Seres, Editura Imprimeriei de Vest - Oradea;
Matrite de injectat in exemple, Autor: Ing. Ioan Seres, Editura Imprimeriei de Vest - Oradea;
Materiale termoplastice pentru injectare, tehnologie, incercari, Autor: Ion Seres,
Editura Imprimeriei de Vest - Oradea 2002;
Componente de masini din materiale polimerice. Calcul. Constructie. Tehnologie., Autori: Dr. Ing. Gheorghe Iordache, Dr. Ing. Gheorghe Dan Pasat, Ing. Mihail Juganaru, Ing. Teodor Sima, Editura Tehnica - Bucuresti 1996;
Prelucrarea materialelor plastice, Autori: Mihail R., Goldenberg N., Editura Tehnica - Bucuresti 1963;
Degradarea si stabilizarea polimerilor, Autori: S. Horun, O. Sebe, Editura Tehnica - Bucuresti 1983;
Procese si utilaje in industria de prelucrare a compusilor macromoleculari, Autori: Z. R. Tudose, Editura Tehnica - Bucuresti 1976;
Procese, operatii, utilaje in industria chimica, Autori: Z. R. Tudose, I. Ibanescu, M. Vasiliu, A. Stancu, Gh. Cristian; Editura Didactica si Pedagogica - Bucuresti 1977;
Tehnologii de prelucrare a polimerilor. Prelucrarea materialelor plastice, Autori: D. Feldman, M. Rusu, Institutul Politehnic Iasi - 1977;
Comportarea termica a polimerilor, Autori: C. Vasile, E. Calugaru, A. Stoleriu,


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!