Functiile Managementului

Cuprins proiect Cum descarc?

INTRODUCERE .
CAP I . MANAGEMENTUL .
1.1 Managementul - Stiinta si arta .
1.2 Notiunea de management .
1.3 Scolile de management .
CAP II. FUNCTIILE MANAGEMENTULUI .
2.1 Procesul de management .
2.2 Trasaturile caracteristice ale functiilor managementului .
2.3 Analiza continutului functiilor managementului .
2.3.1 Functia de previziune .
2.3.2 Funtia de organizare .
2.3.3 Functia de coordonare .
2.3.4 Functia de antrenare .
2.3.5 Functia de control .
CAP III ORGANIGRAMA .
1.1 Notinuea de organigrama si rolul acesteia in cadrul organizatiei .
1.2 Principalele tipuri de organigrama .
1.3 Etapele elaborarii organigramei .
1.4 Caracteristicile organizarii structurale ale firmelor romanesti .
CAP IV. STUDIU DE CAZ - Aplicarea managementului in compania de transport maritim .
CONCLUZII .
BIBLIOGRAFIA . 1


Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
Manifestarea functiilor managementului, in toata complexitatea lor, presupune elaborarea si implementarea unui numar mare de decizii din toate domeniile de activitate care se desfasoara intr-o unitate economica. 
Sansele firmei de a-si atinge obiectivele pe care si le-a propus si de a urma evolutii corespunzatoare acestora, depind de capabilitatile ei umane, financiare, tehnologice si materiale precum si de relatiile si de interactiunile pe care le are in exterior. Mediul firmei reprezinta ansamblul fenomenelor, evenimentelor si situatiilor precum si alte forme de manifestare a acestora care formeaza cadrul de existenta si de actiune la firmei. Acest mediu care este termenul de manifestare al managementului are urmatoarele caracteristici:
- unitatea care reprezinta mediul individualizat, nerepetabil: doua firme cu acelasi profil, dimensiune sau piete care se confrunta cu medii sensibil diferite.
- dinamismul conferit de schimbarile diferite ca frecventa si amplitudine pe care le sufera elementele componente.
- sensibilitatea la influenta, in sensul ca mediul determina pe numeroase cai activitatea firmei si suporta in acelasi timp influentele acesteia care sunt direct proportionale cu dimensiunea firmei si volumul afacerilor sale.
Elementele eterogene care alcatuiesc mediul de manifestare a managementului unei firme sunt de naturi diferite si se pot identifica mai multe laturi ale acestui mediu.
A) Latura sociala consta in totalitatea relatiilor umane pe care firma, managerii, salariatii acesteia le au cu persoane si grupuri exterioare cu alte organizatii si cu societatea. Societatea, in baza principiilor etice si firma in particular, stabilesc norme de comportamente care au implicatii deosebite in dezvoltarea ei. Complexitatea acestor implicatii nu se limiteaza la ceea ce trebuie sa evite firma in actiunile si reactiile sale (conceptia, traficul de influenta, intelegeri ilegale , secrete, spionajul economic, etc.) ci acopera registrul mult mai larg al tuturor relatiilor firmei cu proprii salariati ,cu actionarii, furnizori, clientii, creditorii, in general cu membrii comunitatii unde isi desfasoara activitatea.
B) Latura economica a firmei are cateva trasaturi esentiale ca:
- importanta activitatii firmei si sansele acesteia de prosperitate si expansiune
- turbulenta deosebita sau violenta a sistemelor specifice economiei actuale de complexitatea problemelor generate de dezechilibrele acumulate pe parcursul dezvoltarii societatii
- faptul ca toate celelalte laturi ale firmei isi manifesta impactul pe plan economic, acesta avand rolul asumator pentru toate efectele produse in laturile mentionate
- influenta crescanda a fenomenelor si tendintelor care se manifesta in economia mondiala asupra mediului economic local, regional si national al firmei.
Elementele care au impact asupra firmei sunt urmatoarele:
- politica guvernamentala macro si microeconomica, rata inflatiei, rata somajului, fluctuatia cursului de schimb al monedei nationale ,coeficientul riscului de tara, atractivitatea economiei pentru investitori straini, rata dobanzilor si creditelor, disponibilitatea bancilor de a acorda credite si facilitatile oferite forta de negociere a sindicatelor, puterea de cumparare a populatiei.
C) Latura tehnologica care se refera la strapungerile tehnologice realizate prin inventii spectaculoase, care pot genera noi industrii sau schimba in masura semnificativa existenta umana. Progresul tehnologic are un caracter complex, multilateral, efectele sale manifestandu-se in urmatoarele directii principale: aparitia de noi produse si servicii, aparitia de solutii alternative in domeniul materiilor prime, al prestarilor de servicii si metodelor de prelucrare.
Trasaturile cele mai semnificative ale laturii tehnologice a firmei sunt amploarea si profunzimea sa. Dinamismul fara precedent al inovarilor, respectiv al intervalului de timp care desparte momentul descoperirii stiintifico-tehnice de cel al inventiei si apoi al aplicarii acesteia in practica.
Definitie : Managementul este o functie profesionala care inseamna a conduce, intr-un context dat, un grup de persoane care au de atins un obiectiv comun, in conformitate cu finalitatile organizatiei din care fac parte. 
Functie profesionala = o activitate profesionala practica pentru exercitarea careia sunt necesare cunostinte si abilitati specifice, tehnice si relationale. In raport cu alte functii si profesii, functia manageriala are doua caracteristici proprii:Se exercita cu si asupra altor persoane (colegi, colaboratori, superiori ierarhici), deci nu este o meserie solitara;Se invata nu numai in scoala, fie ea universitate de management. 
A conduce = termen generic care desemneaza diferitele stiluri de management, dar care inseamna, indiferent de stil, a avea responsabilitatea unei echipe care trebuie sa atinga obiective comune.Intr-un context dat -se refera la doua aspecte:conditiile economice, sociale, politice specifice, cu constrangeri si oportunitati caracteristici culturale, mentalitatile, traditiile, specificul institutiei sau al serviciului public din care face parte. 
A conduce un grup de persoane =Sa nu confundam managementul cu a avea persoane in subordine.Nu pot fi conduse direct (in conditii de eficienta) grupuri mai mari de 8-10 persoane; acesti colaboratori directi pot conduce, la randul lor, alte grupuri de colaboratori. 
Toata dificultatea functiei manageriale se poate sintetiza in urmatoarea propozitie:"Pentru a atinge un obiectiv, trebuie mai intai sa il ai".Daca intr-o organizatie obiectivele nu sunt intotdeauna clar definite, sau daca sunt definite doar la nivelul ansamblului organizatiei, si nu si la nivelul fiecarui subansamblu in parte, este absolut necesar ca obiectivele sa fie explicitate intr-o maniera operationala.


Fisiere in arhiva (1):

  • Functiile Managementului.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!