Functiile Managementului Calitatii - Rolul Lor la Profitul Firmei

Extras din proiect Cum descarc?

Introducere 
In acesta lucrare vom trata tema: functiile managementului calitatii - contributia lor la profitul firmei. Exista mai multe puncte de vedere cu privire la definirea managementului calitatii care a avut consecinte si asupra stbilirii functiilor acestuia. Astfel daca ne referim la conceputl lui Juran, managementul calitatii are trei functii principale: planificare, tinere sub control, imbunatatire a calitatii. In opinia sa, procesele de planificare au ca scop principal dezvoltarea de produse si procese care sa fie conforme cerintelor clientilor. Tinerea sub control a calitatii reprezinta asigurarea unui interval cat mai mic de variatie a nivelului acesteia fata de cel prescris. Se stabilesc masurile coretive necesare pe intreg fluxul de fabricatie al produsului. Juran considera functia de imbunatatire a calitatii ca fiind cea mai importanta. Prin indeplinirea acestei functii trebuie sa se asigure obtinerea unor performante superioare nivelurilor prevazute in standarde. 
Calitatea, ceea ce inseamna calitatea proceselor si a rezultatelor, este si va fi intotdeauna un factor de competitie important, daca nu cel mai important.
Tinand seama de succesiunea etapelor corespunzatoare procesului managerial in general si de specificul managementului calitatii, consideram ca functiile acestuia sunt:
o Planificarea;
o Organizarea;
o Coordonarea;
o Antrenarea;
o Tinere sub control;
o Asigurarea;
o Imbunatatirea calitatii.
Scopul acestor functii este de satisfacere a cerintelor clientilor, imbunatatire a calitatii produselor, antrenare si instruire a intregului personal in scopul obtinerii de noi performante, toate aceste functii conducand la maximizarea profitului.
1. Functiile managementului calitatii
1.1 Planificarea calitatii.
Planificarea calitatii cuprinde activitatile prin care se stabilesc obiectivele si cerintele referitoare la calitate, precum si cerintele privind implementarea elementelor sistemului calitatii (Conform ISO 8402),
Functia de planificare se formeaza din procesele care definesc principalele obiective ale entitatii in domeniul calitatii, resuresele si mijloacele necesare pentru realizarea acestora. 
Planificarea obiectivelor si actiunilor ce vor fi intreprinse pe linia calitatii poate fi, in functie de nivelul la care sunt stabilite obiectivele, strategica si operativa. Prin planificarea strategica sunt formulate principiile de baza, orientarile generale ale organizatiei in domeniul calitatii, care se vor regasii in politica calitatii pe care o adopta conducerea superioara, iar concretizarea acestora se realizeaza la nivel operativ prin planificarea operationala. Tot la acest nivel se realizeaza planificarea interna si cea externa a calitatii organizatiei. Prin planificarea interna a calitatii se vizeaza "transpunerea doleantelor clientilor in caracteristici ale produsului si dezvoltarea proceselor care sa faca posibila realizarea acestor caracteristici" Altfel spus planificarea interna urmaresste sa stabileasca caracteristicile dorintelor consumatorilor si dezvoltarea proceselor care sa faca realizarea acestor caracteristici. Pe de alta parte, planificarea externa a calitatii are ca scop identificarea clientilor si stabilirea cerintelor acestora, pe baza unor studii de piata.
Altfel spus prin planificarea calitatii, managerii schiteaza ceea ce firma trebuie sa intreprinda pentru a avea succes. Chiar daca planurile au obiective diferite, toate sunt orientate catre indeplinirea obiectivului principal (maximizarea profitului), pe care sa-l atinga intr-un timp mai scurt sau mai lung.
1.1.1 Planificare generala si planificarea calitatii
Planificarea calitatii resprezinta activitatea de fixare a obiectivelor de calitate si elaborare a produselor si proceselor necesare pentru atingerea acelor obiective. Juran considera faptul ca planificarea calitatii este necesara si pentru unele produse interne, nu numai bunuri si servicii vandute clientilor, precum: comenzi, facturi, rapoarte. Planificarea calitatii este necesara si in multe procese functionale interne, cum ar fi recrutarea de noi angajati, pregatirea estimarilor de vanzari si emiterea facturilor.
1.1.2. Deosebirea dintre planificarea si controlul calitatii
Planificarea calitatii vizeaza definirea obiectivelor si stabilirea mijloacelor necesare pentru atingerea lor, pe cand controlul calitatii are in vedere executarea planurilor - conducerea operatiunilor in asa fel incat sa se atinga obiectivele. Controlul calitatii include urmariea operatiunilor pentru a gasi diferentele dintre rezultatele reale si obiectivele propuse. In plus controlul calitatii rezolva problemele pentru a restabili situatia in cazul in care apar diferente. Deci deosebirea este evidenta.
1.2. Organizarea activitatilor referitoare la calitate
Functia de organizare a managementului calitatii reprezinta ansamblul proceselor prin care aceste activitati sunt determinate, grupate intr-o structura logica si repartizate pe entitatile organizatorice stabilite Kelada formuleaza o definitie mai cuprinzatoare pentru aceasta functie. El considera ca organizarea consta in determinarea structurilor administrative, alocarea resurselor si aplicarea sistemelor si metodelor care vor permite realizarea calitatii propuse 
O forma specifica de organizare in domeniul calitatii o reprezinta "cercurile calitatii". Pentru organizarea activitatilor referitoare la calitate, in literatura de specialitate si in practica economica, se prefera utilizarea termenului de "sistem al calitatii"(quality system). Cea mai acceptata definitie pentru sistemul calitatii este cea data de standardul ISO 8402.
Scopul structurii organizatorice este de a permite obtinerea de catre personalul firmei a cat mai multor performante. Determinarea unei structuri organizatorice este o problema, deloc usoara, pentru management, deoarece ea trebuie sa defineasca tipurile de activitati ce trebuie sa se desfasoare precum si personalul care sa le poata face cat mai bine.


Fisiere in arhiva (1):

  • Functiile Managementului Calitatii - Rolul Lor la Profitul Firmei.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!