Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: pdf
Pagini : 61 în total
Cuvinte : 18294
Mărime: 353.69KB (arhivat)
Publicat de: Pompiliu Șandor
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Catalina Radu
ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE BUCURESTI FACULTATEA DE MANAGEMENT

Extras din proiect

1. TEORII ALE ANALIZEI STRATEGICE

În procesul de elaborare a unei anumite strategii economice şi de punere în aplicare a

acesteia trebuie analizat cu atenţie mediul concurenţial şi influenţa asupra activităţii

întreprinderii.

Din rândul factorilor mediului extern, R. Schonberger şi E. Knoop, în lucrarea ce le

aparţine „Managementul operaţiunilor”, consideră ca fiind mai importanţi: piaţa, concurenţa,

tehnologia, societatea şi guvernul1.

Astfel că piaţa are o influenţă directă asupra activităţii întreprinderii datorită măsurii în

care aceasta decide soarta produselor şi serviciilor existente şi a celor viitoare, precum şi

forma grupelor de consumatori cărora le sunt destinate; fiind o variabilă de care succesul

activităţii într-un mediu puternic concurenţial depinde în permanenţă.

Concurenţa este exercitată de firme cu mărimi şi potenţial diferit, având posibilitatea de

a oferi produse şi servicii variate, care, oferite acelorlaşi grupe de consumatori, pot afecta întro

măsura mai mare sau mai mică partea de piaţă ocupată şi gradul de profitabilitate.

Tehnologia reprezintă o puternică forţă concurenţială, care poate crea atât avantaje cât şi

dezavantaje cu caracter strategic întreprinderilor, influenţa acesteia fiind directă asupra

concepţiei şi caracteristicii produselor şi al serviciilor cu performanţe tehnice şi economice.

Societatea defineşte ansamblul aşteptărilor faţă de întreprindere ale membrilor care o

formează, modul cum aceasta răspunde cerinţelor pieţei privind fabricarea şi executarea de

lucrări sau servicii la un nivel calitativ superior şi la un nivel scăzut al preţurilor.

Guvernul are un cuvânt de spus prin legislaţia adoptată pentru manifestarea

nestingherită a mecanismelor pe piaţă, privind protecţia consumatorilor, a mediului

înconjurător şi a legislaţiei muncii. Acesta poate stimula activitatea economică printr-o

politică fiscală şi bugetară adecvată.

Pentru o bună funcţionare a întreprinderii într-un mediu concurenţial este necesară

urmărirea şi analiza detaliată asupra tuturor factorilor şi elementelor ce se manifestă în cadrul

acestuia. Astfel, conform lucrării lui Michael Porter2 principalii factori ce au o influenţă

asupra gradului de profitabilitate sunt:

· Potenţialii noi veniţi pe piaţă;

· Cumpărătorii;· Producătorii de articole substituente;

· Furnizorii;

· Rivalitatea între firmele existente;

· Concurenţii din cadrul industriei.

Evaluarea situaţiei interne reprezintă o necesitate pentru conducerea întreprinderii, ea

având rol de a-i permite acesteia să îşi definească poziţia concurenţială, în funcţie de părţile

tari şi slabe, oportunităţile şi vurnerabilităţile care decurg de aici şi capacitatea de a acţiona în

raport cu acestea.

O componentă importantă a analizei interne care se face la nivelul centrelor de afaceri în

cadrul managementului strategic1 o constituie determinarea punctelor tari şi punctelor slabe

ale activităţii întreprinderii. Această evaluare se face prin compararea nivelului existent în

diferitele domenii funcţionale cu standardele de excelenţă stabilite.

Principala atenţie este acordată domeniilor de activitate ce prezintă importanţă pentru

întreprindere, obiectivul strategic stabilit. Identificarea acestor puncte şi compararea lor cu

standardele de excelenţă interne şi cu nivelul atins în diferite domenii de întreprinderile

concurente, trebuie să aibe un caracter dinamic, ţinând seama de faptul că dacă are loc o

ridicare a nivelului într-un anumit domeniu din cadrul firmei, este posibil ca această

îmbunătăţire să fi avut loc şi la întreprinderile concurente.

Avantajul competitiv2 sau de competiţie defineşte ansamblul acelor activităţi pe care

întreprinderea le execută mai bine comparativ cu celelalte întreprinderi concurente. În mod

practic avantajul competitv rezultă din integrarea mai multor domenii funcţionale. Aşa, de

exemplu, un avantaj competitiv poate fi realizat de o întreprindere atunci când, în desfacerea

produselor, se asigură la un nivel superior comparativ cu întreprinderile concurente atăt

activitatea de control tehnic al calităţii, ceea ce asigură o calitate superioară produselor, cât şi

activitatea de promovare şi publicitate superioară, sau, în domeniul satisfacerii mai bune a

cerinţelor clienţilor, atunci când întreprinderea răspunde în mod prompt schimbărilor care

intervin pe piaţă, prin modificări de produse şi prin realizarea acestora într-un timp mult mai

scurt decât concurenţii.

Efectuând analiza situaţiei interne sub raportul

Preview document

Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 1
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 2
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 3
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 4
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 5
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 6
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 7
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 8
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 9
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 10
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 11
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 12
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 13
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 14
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 15
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 16
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 17
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 18
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 19
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 20
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 21
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 22
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 23
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 24
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 25
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 26
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 27
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 28
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 29
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 30
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 31
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 32
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 33
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 34
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 35
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 36
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 37
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 38
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 39
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 40
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 41
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 42
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 43
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 44
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 45
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 46
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 47
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 48
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 49
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 50
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 51
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 52
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 53
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 54
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 55
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 56
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 57
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 58
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 59
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 60
Fundamentarea Strategiei în Cadrul SC Robi 2000 SRL - Pagina 61

Conținut arhivă zip

  • Fundamentarea Strategiei in Cadrul SC Robi 2000 SRL.pdf

Alții au mai descărcat și

Avantajele inovării tehnologice - Studiu de caz - Avantajele inovării tehnologiei Microsoft

CÂnd vorbim despre impactul pe care îl are tehnologia în viața noastră, ne gândim în primul rând la modul benefic în care ne influențează viața....

Planificarea strategică orientată spre piață la Uzina Mecanică

INTRODUCERE Intrarea pe o piaţă străină implică o prospectare ştiinţifică, cunoşterea temeinică a tuturor oportunităţilor pe care le oferă ţara...

Evaluarea eficienței financiare a activităților de cercetare-dezvoltare - studiu de caz

INTRODUCERE Cercetarea Dezvoltarea şi Inovarea contribuie la dezvoltarea societăţii competitive bazate pe cunoaştere. Acumularea de cunoştinţe, ca...

Inovarea în Cadrul Hotelului Marriott

CAPITOLUL I : GENERALITĂȚI Suntem în mileniul trei, mileniul dezvoltării inteligenţei intuitive. Putem face parte dintre cei care...

Premisele Managementului Inovațional ca Subsistem în Cadrul Întreprinderii

INTRODUCERE Actualitatea temei de cercetare şi gradul de studiere a acesteia. Sistemele inovaţionale au existat la toate treptele dezvoltării...

Managementul inovării în cadrul companiei Heineken România SA

CAPITOLUL I: Notiuni generale privind managementul inovarii 1.1. Creativitate şi inovare Unii definesc creativitatea ca o generare de noi idei şi...

Managementul Inovării

Cap.1 Generalităţi Factorul care are o influenţă majoră asupra procesului de inovare este omul. Capacitatea unui om de a fi inovant se poate...

Management, Cercetare, Dezvoltare

CAPITOLUL I. INTRODUCERE 1.1 Scurtă istorie a conceptului de cercetare-dezvoltare Activitatea de cercetare-dezvoltare reprezintă ansamblu de...

Ai nevoie de altceva?