Fundamentarea Strategiei in Cadrul SC Robi 2000 SRL

Extras din proiect Cum descarc?

1. TEORII ALE ANALIZEI STRATEGICE
In procesul de elaborare a unei anumite strategii economice si de punere in aplicare a
acesteia trebuie analizat cu atentie mediul concurential si influenta asupra activitatii
intreprinderii.
Din randul factorilor mediului extern, R. Schonberger si E. Knoop, in lucrarea ce le
apartine ,,Managementul operatiunilor", considera ca fiind mai importanti: piata, concurenta,
tehnologia, societatea si guvernul1.
Astfel ca piata are o influenta directa asupra activitatii intreprinderii datorita masurii in
care aceasta decide soarta produselor si serviciilor existente si a celor viitoare, precum si
forma grupelor de consumatori carora le sunt destinate; fiind o variabila de care succesul
activitatii intr-un mediu puternic concurential depinde in permanenta.
Concurenta este exercitata de firme cu marimi si potential diferit, avand posibilitatea de
a oferi produse si servicii variate, care, oferite acelorlasi grupe de consumatori, pot afecta intro
masura mai mare sau mai mica partea de piata ocupata si gradul de profitabilitate.
Tehnologia reprezinta o puternica forta concurentiala, care poate crea atat avantaje cat si
dezavantaje cu caracter strategic intreprinderilor, influenta acesteia fiind directa asupra
conceptiei si caracteristicii produselor si al serviciilor cu performante tehnice si economice.
Societatea defineste ansamblul asteptarilor fata de intreprindere ale membrilor care o
formeaza, modul cum aceasta raspunde cerintelor pietei privind fabricarea si executarea de
lucrari sau servicii la un nivel calitativ superior si la un nivel scazut al preturilor.
Guvernul are un cuvant de spus prin legislatia adoptata pentru manifestarea
nestingherita a mecanismelor pe piata, privind protectia consumatorilor, a mediului
inconjurator si a legislatiei muncii. Acesta poate stimula activitatea economica printr-o
politica fiscala si bugetara adecvata.
Pentru o buna functionare a intreprinderii intr-un mediu concurential este necesara
urmarirea si analiza detaliata asupra tuturor factorilor si elementelor ce se manifesta in cadrul
acestuia. Astfel, conform lucrarii lui Michael Porter2 principalii factori ce au o influenta
asupra gradului de profitabilitate sunt:
. Potentialii noi veniti pe piata;
. Cumparatorii;. Producatorii de articole substituente;
. Furnizorii;
. Rivalitatea intre firmele existente;
. Concurentii din cadrul industriei.
Evaluarea situatiei interne reprezinta o necesitate pentru conducerea intreprinderii, ea
avand rol de a-i permite acesteia sa isi defineasca pozitia concurentiala, in functie de partile
tari si slabe, oportunitatile si vurnerabilitatile care decurg de aici si capacitatea de a actiona in
raport cu acestea.
O componenta importanta a analizei interne care se face la nivelul centrelor de afaceri in
cadrul managementului strategic1 o constituie determinarea punctelor tari si punctelor slabe
ale activitatii intreprinderii. Aceasta evaluare se face prin compararea nivelului existent in
diferitele domenii functionale cu standardele de excelenta stabilite.
Principala atentie este acordata domeniilor de activitate ce prezinta importanta pentru
intreprindere, obiectivul strategic stabilit. Identificarea acestor puncte si compararea lor cu
standardele de excelenta interne si cu nivelul atins in diferite domenii de intreprinderile
concurente, trebuie sa aibe un caracter dinamic, tinand seama de faptul ca daca are loc o
ridicare a nivelului intr-un anumit domeniu din cadrul firmei, este posibil ca aceasta
imbunatatire sa fi avut loc si la intreprinderile concurente.
Avantajul competitiv2 sau de competitie defineste ansamblul acelor activitati pe care
intreprinderea le executa mai bine comparativ cu celelalte intreprinderi concurente. In mod
practic avantajul competitv rezulta din integrarea mai multor domenii functionale. Asa, de
exemplu, un avantaj competitiv poate fi realizat de o intreprindere atunci cand, in desfacerea
produselor, se asigura la un nivel superior comparativ cu intreprinderile concurente atat
activitatea de control tehnic al calitatii, ceea ce asigura o calitate superioara produselor, cat si
activitatea de promovare si publicitate superioara, sau, in domeniul satisfacerii mai bune a
cerintelor clientilor, atunci cand intreprinderea raspunde in mod prompt schimbarilor care
intervin pe piata, prin modificari de produse si prin realizarea acestora intr-un timp mult mai
scurt decat concurentii.
Efectuand analiza situatiei interne sub raportul


Fisiere in arhiva (1):

  • Fundamentarea Strategiei in Cadrul SC Robi 2000 SRL.pdf

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!