Identitatea Organizationala - Coca Cola

Cuprins proiect Cum descarc?

CAP. I CONCEPTUL DE IDENTITATE IN MARKETING
CAP. II DIMENISIUNI ALE IDENTITATII ORGANIZATIEI
2.1. Proprietati
2.2. Produsul si ambalajul
2.3. Marca si logo-ul
2.4. Identitatea virtuala web-ul
CAP. III PSIHOLOGIE IN CREAREA IDENTITATII
3.1. Cum ajungem sa spunem "Da"
3.2. Temele preferate ale publicitarilor
CAP.IV MARCI ROMANEsTI DE SUCCES
4.1. Borsec - Regina apelor minerale
4.2. Olchim - O marca recunoscuta mondial
4.3. Loto - O marca,. norocoasa"
CAP. V STUDIU DE CAZ LA SC COCA-COLA SA
5.1. Istoria companiei Coca-Cola
5.2. Mixul promotional
5.3. Crearea identitatii organizationale
CONCLUZII
BIBLIOGRAFIE
CAPITOLUL I


Extras din proiect Cum descarc?

CONCEPTUL DE IDENTITATE IN MARKETING
Am ales sa tratez problema imaginii, a construirii unei identitati distincte chiar unice de catre o organizatie, deoarece aceasta este in opinia mea una din cele mai importante probleme strategice ale organizatiei secolului XXI. Lupta concurentiala amplificata de procesul de globalizare obliga organizatiile sa acorde o atentie sporita construirii unei imagini puternice, alocand in acest sens importante resurse umane si financiare. In tot acest demers omul de marketing joaca rolul unui arhitect, a unui proiectant a carui scop final este construirea, aducerea si mentinerea companiei prin insemnele si simbolurile acesteia in constiinta publica.Zilnic sau aproape zilnic facem cumparaturi fara a ne intreba daca preferinta noastra pentru o marca sau alta a fost determinata exclusiv de libera noastra optiune. Toata sau aproape toata lumea stie ca Mercedes este cea mai buna masina, putini fiind cei care au condus una. Am dat aceste doua exemple pentru a demonstra ce important este pentru o organizatie care produce bunuri sau ofera servicii sa-si sustina oferta printr-un program comunicational de promovare consecvent care sa-i permita construirea unei imagini publice cat mai favorabile.
Explozia mediatica din ultimele decenii a transformat societatea umana intr-o societate a spectacolului, acolo unde lumea reala se transforma in simple imagini, ele devenind motivatii eficiente ale unui comportament hipnotic. Spectacolul, ca tendinta de a face vizibila lumea care nu este direct sesizabila, gaseste in mod firesc in vaz simtul omenesc privilegiat. Alvin Tofler afirma in celebra sa carte "Puterea in miscare" despre programele si reclamele de televiziune (care sunt in special imagini) ca "nimic din toate acestea nu este ignorat sau uitat de catre spectator. Toul se indosariaza in minte, formand o parte din banca generala de cunostinte despre lumea a persoanei. Astfel, bune si rele deopotriva, influenteaza bagajul de cunostinte despre lume a individulu[1]i".
Cele prezentate mai sus vin sa demonstreze ca, actuala societate umana este o societate a imaginii, in cadrul careia individul este bombardat zilnic cu zeci si sute de imagini. Acestea reprezinta o sursa de "achizitie inconstienta a unor valori si credinte" care tind sa se instaureze ca norme pentru colectivitati. Aceasta afirmatie vrea sa arate capacitatea imaginilor, si in cele din urma a celor care le folosesc (companii, partide politice, institutii publice, indivizi), de a influenta atitudinile si comportamentul unor mari mase de oameni.
Expresiei "imagine" i se pot da doua interpretari diferite. Pe de o parte prin imagine se poate intelege fie acel stimul vizual care ajunge pe retina, permitandu-ne receptarea unor informatii despre mediul exterior, fie o reprezentare mentala fara echivalent in realitate si care este obtinuta de individ datorita creativitatii si a asocierilor pe care acesta le face. Pe de alta parte, "imaginea" poate fi inteleasa si intr-un sens mult mai larg, acela de mod in care este perceputa o anumita entitate (companie, institutie, persoana publica) de catre cei din exteriorul si interiorul ei. In aceasta acceptiune am putea asocia "imaginii" ideea de personalitate, de identitate a unei organizatii, avand in vedere ca tratam problema imaginii in contextul luptei concurentiale. Astfel, identitatea reprezinta modul in care este perceputa o companie, valorile pe care aceasta incearca sa le promoveze in cadrul comunitatii in care activeaza. De obicei, atunci cand se vorbeste de identitate se are in vedere elementele distincte ale respectivei companii, acele elemente care o diferentiaza de celelalte si care ii permit identificarea mai usoara a acesteia de catre clienti. Deci identitatea, personalitatea are incorporata in ea ideea de unicitate, de original. In aceste conditii, notiunile de imagine, personalitate, identitate sunt sinonime.
Intre cele doua sensuri ale conceptului de imagine exista o stransa legatura. Orice companie care se doreste a fi una de succes, incearca sa-si construiasca o imagine, o personalitate, o identitate organizand un proces comunicational in cadrul caruia transmite publicului vizat, in special sub forma de imagini, informatii care sa influenteze atitudinile si convingerile consumatorilor in sensul dorit de aceasta. Altfel spus, prin transmiterea consecventa a unor informatii, mai ales sub forma de imagini catre publicul vizat, organizatia isi va construi in timp o identitate care o va ajuta in lupta concurentiala. Pe parcursul acestei lucrari va fi tratata atat problema imaginii, identitatii organizatiei deosebit de importanta in actualul mediu concurential, cat si problema imaginilor pe care aceasta trebuie sa le transmita in procesul comunicational pentru a obtine efectul dorit.
In continuare voi prezenta factorii motori in managementul identitatii, adica acei factori care obliga o data in plus organizatiile sa se focalizeze pe crearea de identitate:
- Loialitatea scazuta sau diminuarea cotei de piata. Organizatiile sau marcile care se confrunta cu o scadere de loialitate trebuie sa stabileasca ce inseamna identitatea lor pentru clienti si modul in care identitatea ar putea imbunatatii nivelul de loialitate al acestora. Fara o identitate clara, nu poate exista atractie, nici preturi mai mari si nici posibilitati de fidelizare. Exista doar varianta autodistructiva de a face concurenta prin preturi.


Fisiere in arhiva (1):

  • Identitatea Organizationala - Coca Cola.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!