Îmbunătățirea produsului - Sony Cyber-Shot DSC-tx5

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 13 în total
Cuvinte : 3023
Mărime: 90.42KB (arhivat)
Publicat de: Alma Ivașcu
Puncte necesare: 7
Universitatea Politehnica Bucuresti Facultatea de Antreprenoriat, Ingineria si Managementul Afacerilor

Cuprins

  1. 1.1 Conspect 3
  2. 1.1.1 Configuratie produse 3
  3. 1.1.2 Functiile produsului 4
  4. 1.2.3 Proces, procesul de productie al unui produs 5
  5. 1.2 Elemente teoretice adaptate la produsul Sony Cyber-Shot DSC-TX5 6
  6. 1.2.1 Specificatii 6
  7. 1.2.2 Functii 8
  8. Bibliografie: 10

Extras din proiect

I. Elemente generale

1.1 Conspect

1.1.1 Configuratie produse

Produsul reprezinta un bun material obtinut printr-un proces de munca si care satisface o anumita cerinta.

Configuratia produsului este un ansamblu de specificatii. Specificatiile sunt cerinte ale clientului, proiectantului, tehnologiilor. Din specificatii deriva caracterisicile produsului.

Caracteristicile reprezinta o insusire specifica, o trasatura distinctiva, un parametru al produsului, care il diferentiaza de celelalte produse.

In domeniul calitatii, cele mai importante caracteristici ale produsului sunt cele intrinseci

Caracteristicile se impart in: a) Caracteristici tipologice

b) Caracteristici calitative

c) Caracteristici nesemnificative

Caracteristicile tipologice sunt comune unor clase de produse.Ele descriu functiile principale ale produselor. Pentru ca doua sau mai multe produse sa poata fi comparate, caracteristicile tipologice trebuie sa fie identice.

Caracteristicile calitative evidentiaza diferentele dintre produsele care apartin aceleiasi clase. Aceste caracteristici descriu particularitatile produselor. Desi rezulta din perioada de proiectare si realizare a produselor, ele se manifesta in perioada de utilizare.

Caracteristicile calitative se impart in: a) Caracteristici de proces

b) Caracteristici de baza

c) Caracteristici de utilizare.

Caracteristicile de proces sunt caracteristicile date de modul in care produsul este realizat, adica de tehnologia utilizata la fabricare. Nu toate caracteristicile procesului tehnologic influenteaza in mod direct calitatea.

Caracteristicile de baza sunt acele caracteristici cu rol direct in functionalitatea produsului. Cele mai importante caracteristici de baza sunt: a) Caracteristicile functionale

b) Caracteristicile economice

c) Caracteristicile estetice

d) Caracteristicile sociale

Caracteristicile functionale includ parametri tehnici, proprietati fizico-chimice, dimensiuni geometrice, greutate, etc. Ele sunt descrise in cartea tehnica a produsului.

Caracteristicile economice cuprind cheltuielile necesare exploatarii, intretinerii, montajului, consumului.

Caracteristicile estetice se refera la forma, contur, culoare, proportii si au caracter subiectiv.

Caracteristicile sociale descriu efectul produsului asupra oamenilor. Ele se refera la gradul de poluare, confort, ergonomie, etc.

Caractersticile de utilizare descriu comportarea produsului in timp. Ele sunt: disponibilitatea, fiabiltatea,mentenabilitatea,durabilitatea, conservabilitatea, accesabilitatea, siguranta in munca.Cele mai importante sunt:

1. Fiabilitatea este capacitatea produsului de a functiona un timp fara a se defecta

2. Mentenabilitatea este capacitatea produsului de a fi reparat intr-un timp specificat.

3. Disponibilitatea este capacitatea produsului de a functiona la un anumit moment de timp.

1.1.2 Functiile produsului

Functia este o însusire esentiala a produsului, care-i determina acestuia un efect util în raport cu utilizatorul si mediul. Suma tuturor functiilor produsului, care satisfac cerintele utilizatorilor constituie valoarea de întrebuintare totala a produsului. Un produs este creditat ca valoros daca poseda functiile cerute pe piata.

Componentele si subansamblurile produselor exista numai ca suport material al functiilor, fara a raspunde izolat unor cereri de piata. De aceea, separarea pe subansambluri (deci pe functii) a produsului se efectueaza numai pâna acolo unde acestea corespund unor valori de întrebuintare elementare distincte.

Dupa natura lor si posibilitatile de masurare, precum si dupa modul cum sunt percepute de utilizatori, functiile se împart în doua grupe mari:

1.Functii obiective;

2.Functii subiective.

Functiile obiective sunt caracterizate prin dimensiuni tehnice obiectiv masurabile cu ajutorul uneia sau mai multor unitati de masura.

Functiile subiective sunt functiile care contribuie si ele la valoarea de întrebuintare a produsului însa nu au o dimensiune tehnica obiectiv perceputa de catre toti cei ce utilizeaza produsul respectiv.

Dupa importanta lor, conform STAS 11272/1 - 79, functiile se clasifica in alte doua categorii:

1.Functii principale

2.Functii secundare.

Functiile principale sunt functiile care corespund scopului esential caruia îi este destinat produsul si contribuie direct la realizarea valorii de întrebuintare a produsului. Aceste functii principale (de baza sau fundamentale) sunt functiile care motiveaza conceperea produsului. La rândul lor, functiile principale pot fi obiective si subiective.

Functiile secundare (sau auxiliare) sunt functii care servesc la realizarea functiilor principale, contribuind indirect la realizarea valorii de întrebuintare a produsului si fiind subordonate functiilor principale. Aceste functii sunt obiective. Numarul functiilor secundare care sunt necesare pentru realizarea functiilor principale ale unui produs evidentiaza simplitatea sau complexitatea produsului, fiind o consecinta directa a profesionalismului celor din proiectare.

Bibliografie

1. www.sony.com

2. http://www.scritube.com/economie/Conceptul-de-functie-a-produsu2141310316.php

3. Arhitectura calitatii, Sorin Cristian Ionescu, ed. Politehnica Press

4. https://www.youtube.com/watch?v=Lkv0Sc2MxP8

5. http://en.wikipedia.org/wiki/Quality_function_deployment

6. Material seminar Managementul Calitatii, autor Bogdan Fleaca

Preview document

Îmbunătățirea produsului - Sony Cyber-Shot DSC-tx5 - Pagina 1
Îmbunătățirea produsului - Sony Cyber-Shot DSC-tx5 - Pagina 2
Îmbunătățirea produsului - Sony Cyber-Shot DSC-tx5 - Pagina 3
Îmbunătățirea produsului - Sony Cyber-Shot DSC-tx5 - Pagina 4
Îmbunătățirea produsului - Sony Cyber-Shot DSC-tx5 - Pagina 5
Îmbunătățirea produsului - Sony Cyber-Shot DSC-tx5 - Pagina 6
Îmbunătățirea produsului - Sony Cyber-Shot DSC-tx5 - Pagina 7
Îmbunătățirea produsului - Sony Cyber-Shot DSC-tx5 - Pagina 8
Îmbunătățirea produsului - Sony Cyber-Shot DSC-tx5 - Pagina 9
Îmbunătățirea produsului - Sony Cyber-Shot DSC-tx5 - Pagina 10
Îmbunătățirea produsului - Sony Cyber-Shot DSC-tx5 - Pagina 11
Îmbunătățirea produsului - Sony Cyber-Shot DSC-tx5 - Pagina 12
Îmbunătățirea produsului - Sony Cyber-Shot DSC-tx5 - Pagina 13

Conținut arhivă zip

  • Imbunatatirea Produsului - Sony Cyber-Shot DSC-TX5.doc

Alții au mai descărcat și

Conceptul de dezvoltare durabilă

1. Semnificatia conceptului de dezvoltare durabila Conceptul a aparut in momentul in care discutiile privind mediul inconjurator ocupau locul...

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Ai nevoie de altceva?