Implementarea si Dezvoltarea unui Management al Calitatii Performant la Liceul Vitomiresti

Cuprins proiect Cum descarc?

I. Introducere 4
II. Prezentarea organizatiei scolare 6
II.1. Date generale despre unitate 6
II.2. Istoricul liceului 6
II.3. Profilul actual al liceului 7
II.4. Analiza SWOT 8
III. Calitate in invatamant 12
III.1. Asigurarea calitatii in invatamant 12
III.2. Sisteme de asigurare a calitatii si functiile lor 12
III.2.1. Functia de management al calitatii 16
III.2.2. Functia de asigurare a calitatii 13
III.2.3 Modele pentru sistemele calitatii in institutia de invatamant 14
III.3. Standarde ISO 9000 15
III.3.1. Standardul ISO 9001:2000 16
III.3.2 Etape in implementarea si certificarea SMQ conform SR ISO 9001:2000 20
III.4. Cateva concluzii privind calitatea intr-o institutie de invatamant 22
IV. Comisia pentru evaluarea si asigurarea calitatii in fiecare unitate de invatamant 24
IV.1. Cadrul legislativ actual privind calitatea educatiei. Legislatie aplicabila unitatilor de invatamant 
IV.1. Infiintarea comisiei 24
IV.2. Rolul si obiectivele comisiei 25
IV.3. Elaborarea si adoptarea regulamentului si strategiei 25
IV.3.1. Regulamentul de organizare si functionare a Comisiei de Asigurare a Calitatii 
IV.3.2. Regulamentul de organizare si functionare a Comisiei de Asigurare a Calitatii in Liceul Vitomiresti 
IV.4. Atributiile comisiei pentru evaluarea si asigurarea calitatii 32
IV.5. Componenta comisiei 33
IV.6. Membrii CEAC 34
IV.6.1. Procedura de selectie a membrilor CEAC 34
IV.6.2. Stabilirea competentelor manageriale pentru responsabilul comisiei 34
IV.6.3. Stabilirea aptitudinilor membrilor comisiei 34
IV.6.4. Descrierea sarcinilor si principalelor responsabilitati 35
IV.6.5. Fisa postului pentru membru comisie 37
V. Documente specifice 42
V.1. Elaborarea procedurilor specifice 42
V.1.1. Procedura pentru observarea predarii si invatarii 42
V.1.2. Procedura pentru determinarea stilurilor de invatare 45
V.1.3. Procedura pentru testarea initiala 46
V.1.4. Procedura pentru elaborarea, aplicarea si interpretarea chestionarelor 47
V.1.5. Procedura pentru selectarea, pastrarea si verificarea materialelor din portofoliul profesorului 
V.1.6. Procedura pentru verificarea modului de completare a cataloagelor scolare 49
V.1.7. Procedura pentru elaborarea, aplicarea si verificarea orarului 49
V.2. Planul operational al comisiei pentru evaluarea si asigurarea calitatii in Liceul Vitomiresti 
V.3. Planul managerial de imbunatatire a calitatii in Liceul Vitomiresti 54
VI. Concluzii si contributii originale 70
VII. Bibliografie 73
VIII. Lista formelor grafice 74
IX. Lista cuvinte cheie 75
X. Lista de abrevieri 76
XI. Anexe 77


Extras din proiect Cum descarc?

I. INTRODUCERE
Peste tot, in toate ocaziile si in toate domeniile, se vorbeste astazi de calitate. Acestui concept i s-au consacrat mai multe norme internationale si, in viziunea unei Europe unite, certificarea sistemelor calitatii reprezinta un domeniu care preocupa si chiar provoaca neliniste intreprinderilor, firmelor, institutiilor.
Din ce in ce mai multi manageri ai firmelor din sfera productiva, industriala si cea a serviciilor acorda o atentie sporita calitatii tuturor activitatilor din domeniile in care activeaza, considerand implementarea sistemului de management al calitatii o oportunitate pentru cresterea performantelor organizationale.
Privit ca un model generator de succes in economiile dezvoltate, la noi, scepticii s-ar putea intreba daca sistemul de management al calitatii ar putea deveni functionabil in tara noastra, in sfera educatiei mai ales sau daca exista premise ca aceste modele sa poata fi implementate.
Ce este, de fapt, calitatea? 
SR ISO 9000:2000 precizeaza la punctul 3.1.1. urmatoarea definitie: ,,calitatea este masura in care un ansamblu de caracteristici intrinseci (trasaturi distinctive atribuite calitative sau cantitative) indeplineste cerintele (nevoile sau asteptarile implicite, declarate sau obligatorii)". 
Astfel, primul lucru care trebuie facut este sa autoevaluam situatia calitatii in cadrul organizatiei, in raport cu asteptarile noastre care trebuie sa se identifice cu cele ale beneficiarilor, carora le sunt adresate produsele sau serviciile pe care le furnizam.
Motivele care conduc la o decizie de implementare a unui sistem de management al calitatii sunt foarte diferite. Pentru a avea convingerea ca avem nevoie de asa ceva trebuie mai intai sa intelegem ce presupune un astfel de sistem.
Asigurarea calitatii este necesara pentru ca previne aparitia unor probleme si, mai mult, ea reprezinta o abordare globala, sistemica, manageriala. Aceasta conceptie face obiectul managementului calitatii.
Managementul calitatii este privit ca un ansamblu al activitatilor functiei generale de management, ce determina politica in domeniul calitatii, obiectivele si responsabilitatile dar le si implementeaza prin mijloace ca: planificarea, controlul, asigurarea si imbunatatirea calitatii, intr-un cadru ce cuprinde structura organizatiei, respectiv procedurile, procesele si resursele necesare unei organizatii. 
Implementarea unui sistem al calitatii se desfasoara ca un proiect de management iar pentru atingerea obiectivelor trebuie sa existe implicare atat din partea managementului cat si din partea tuturor salariatilor. 
In implementarea sistemului calitatii, oamenii sunt factorul cheie, ei sunt cel mai important capital al unei organizatii. Angajatii furnizeaza organizatiei un rezervor de cunostinte, talente si experienta pe care le-au acumulat in timp, iar conformitatea proceselor depinde de munca efectuata de acesti oameni; de aceea este in beneficiul organizatiei sa se dezvolte o cultura a echipelor inalt performante. De asemenea, este extrem de important ca managementul organizatiei sa fie activ. Managerii trebuie sa fie primii care sa aplice si sa respecte regulile si sa devina un exemplu pentru angajati. 
Comunicarea raportata la toate nivelele organizatiei este un alt aspect important in implementarea sistemului calitatii. Este bine sa existe organizare si sa se impuna niste reguli, dar este bine sa existe si flexibilitate. Oamenii trebuie lasati sa devina responsabili si sa fie implicati in procesul decizional. Ei trebuie sa fie siguri de faptul ca daca vin cu idei bune, acestea nu vor fi ignorate si vor fi luate in considerare spre beneficiul tuturor.
Implementarea unui sistem al calitatii nu este un lucru usor. Pentru cineva care priveste din afara poate parea facil, iar pentru angajati poate parea inutil sau birocratic. In realitate, implementarea sistemului calitatii implica un volum de munca urias si in functie si de alti factori cum ar fi, de exemplu, dimensiunea organizatiei, poate necesita o lunga perioada de timp de implementare. De aceea, se pune problema: cum si cu ce sa incepem?
Implementarea unui sistem de management al calitatii presupune o schimbare la nivelul intregii organizatii, insa nu toate schimbarile sunt realizate cu succes deplin. Cauza principala este incercarea managerilor de a impune anumite conditii, in esenta, benefice pe un teren nepregatit. ,,Pregatirea terenului" inseamna transformarea mediului cultural al organizatiei intr-o cultura a calitatii.
Incercarea de a implementa un sistem de management al calitatii, fara a crea cultura calitatii, este sortita esecului. Organizatiile in care predomina cultura bazata pe practicile traditionale de management, probabil, nu vor reusi in implementarea unui sistem de management al calitatii. Nu este usor, dar merita!
II. PREZENTAREA ORGANIZATIEI SCOLARE
II.1. Date generale despre unitate
Scoala noastra asigura, prin mijloace specifice moderne, caracterizate prin eficienta si rezultate pozitive de lunga durata, pregatirea profesionala a tinerilor, actul pedagogic si didactic inscriindu-se in seria actiunilor si a activitatilor menite sa confere noilor generatii o noua perspectiva, un orizont promitator si atractiv.
Astfel, pornind de la formarea, evidentierea si dezvoltarea disponibilitatilor si a capacitatilor fizice, psihice si intelectuale necesare asimilarii si aplicarii continutului unui invatamant tehnologic, respectand directiile fundamentale ale dezvoltarii personalitatii elevilor nostri in conditiile de libertate culturala si sociala, acestia vor putea asimila valori autentice in plan etic, estetic, juridic etc.
Educati in spiritul libertatii sociale si culturale, al responsabilitatii individuale si de grup, al tolerantei, al integrarii si conservarii tezaurului spiritual, cultural si de valori sociale in cadrul larg al realitatii europene si mondiale, elevii scolii noastre se vor remarca prin respect fata de traditie si continuitate etnica, dar si, in egala masura, prin spirit de initiativa, creativitate si receptivitate la nou, fiind capabili sa asigure in cele mai bune conditii o viata comunitara normala si prospera, atunci cand vor deveni adulti.


Fisiere in arhiva (1):

  • Implementarea si Dezvoltarea unui Management al Calitatii Performant la Liceul Vitomiresti.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 7 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!