Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești

Proiect
9.3/10 (3 voturi)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 105 în total
Cuvinte : 24762
Mărime: 254.36KB (arhivat)
Publicat de: Norman Liviu Pascu
Puncte necesare: 12
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Mihail Titu
UNIVERSITATEA DIN PITEŞTI DEPARTAMENTUL DE FORMARE CONTINUĂ „CENTRUL DE FORMARE MUNTENIA” (CFM) PROGRAMUL DE FORMARE CONTINUĂ: „MANAGEMENT EDUCAŢIONAL PREUNIVERSITAR PERFOMANT”

Cuprins

  1. I. Introducere 4
  2. II. Prezentarea organizaţiei şcolare 6
  3. II.1. Date generale despre unitate 6
  4. II.2. Istoricul liceului 6
  5. II.3. Profilul actual al liceului 7
  6. II.4. Analiza SWOT 8
  7. III. Calitate în învăţământ 12
  8. III.1. Asigurarea calităţii în învăţământ 12
  9. III.2. Sisteme de asigurare a calităţii şi funcţiile lor 12
  10. III.2.1. Funcţia de management al calităţii 16
  11. III.2.2. Funcţia de asigurare a calităţii 13
  12. III.2.3 Modele pentru sistemele calităţii în instituţia de învăţământ 14
  13. III.3. Standarde ISO 9000 15
  14. III.3.1. Standardul ISO 9001:2000 16
  15. III.3.2 Etape în implementarea şi certificarea SMQ conform SR ISO 9001:2000 20
  16. III.4. Câteva concluzii privind calitatea într-o instituţie de învăţământ 22
  17. IV. Comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii în fiecare unitate de învăţământ 24
  18. IV.1. Cadrul legislativ actual privind calitatea educaţiei. Legislaţie aplicabilă unităţilor de învăţământ
  19. IV.1. Înfiinţarea comisiei 24
  20. IV.2. Rolul şi obiectivele comisiei 25
  21. IV.3. Elaborarea şi adoptarea regulamentului şi strategiei 25
  22. IV.3.1. Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei de Asigurare a Calităţii
  23. IV.3.2. Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei de Asigurare a Calităţii în Liceul Vitomireşti
  24. IV.4. Atribuţiile comisiei pentru evaluarea şi asigurarea calităţii 32
  25. IV.5. Componenţa comisiei 33
  26. IV.6. Membrii CEAC 34
  27. IV.6.1. Procedura de selecţie a membrilor CEAC 34
  28. IV.6.2. Stabilirea competenţelor manageriale pentru responsabilul comisiei 34
  29. IV.6.3. Stabilirea aptitudinilor membrilor comisiei 34
  30. IV.6.4. Descrierea sarcinilor şi principalelor responsabilităţi 35
  31. IV.6.5. Fişa postului pentru membru comisie 37
  32. V. Documente specifice 42
  33. V.1. Elaborarea procedurilor specifice 42
  34. V.1.1. Procedura pentru observarea predării şi învăţării 42
  35. V.1.2. Procedura pentru determinarea stilurilor de învăţare 45
  36. V.1.3. Procedura pentru testarea iniţială 46
  37. V.1.4. Procedura pentru elaborarea, aplicarea şi interpretarea chestionarelor 47
  38. V.1.5. Procedura pentru selectarea, păstrarea şi verificarea materialelor din portofoliul profesorului
  39. V.1.6. Procedura pentru verificarea modului de completare a cataloagelor şcolare 49
  40. V.1.7. Procedura pentru elaborarea, aplicarea şi verificarea orarului 49
  41. V.2. Planul operaţional al comisiei pentru evaluarea şi asigurarea calităţii in Liceul Vitomireşti
  42. V.3. Planul managerial de îmbunătăţire a calităţii în Liceul Vitomireşti 54
  43. VI. Concluzii şi contribuţii originale 70
  44. VII. Bibliografie 73
  45. VIII. Lista formelor grafice 74
  46. IX. Listă cuvinte cheie 75
  47. X. Listă de abrevieri 76
  48. XI. Anexe 77

Extras din proiect

I. INTRODUCERE

Peste tot, în toate ocaziile şi în toate domeniile, se vorbeşte astăzi de calitate. Acestui concept i s-au consacrat mai multe norme internaţionale şi, în viziunea unei Europe unite, certificarea sistemelor calităţii reprezintă un domeniu care preocupă şi chiar provoacă nelinişte întreprinderilor, firmelor, instituţiilor.

Din ce în ce mai mulţi manageri ai firmelor din sfera productivă, industrială şi cea a serviciilor acordă o atenţie sporită calităţii tuturor activităţilor din domeniile în care activează, considerând implementarea sistemului de management al calităţii o oportunitate pentru creşterea performantelor organizaţionale.

Privit ca un model generator de succes în economiile dezvoltate, la noi, scepticii s-ar putea întreba dacă sistemul de management al calităţii ar putea deveni funcţionabil în ţara noastră, în sfera educaţiei mai ales sau dacă există premise ca aceste modele să poată fi implementate.

Ce este, de fapt, calitatea?

SR ISO 9000:2000 precizează la punctul 3.1.1. următoarea definiţie: „calitatea este măsura în care un ansamblu de caracteristici intrinseci (trăsături distinctive atribuite calitative sau cantitative) îndeplineşte cerinţele (nevoile sau aşteptările implicite, declarate sau obligatorii)”.

Astfel, primul lucru care trebuie făcut este să autoevaluam situaţia calităţii în cadrul organizaţiei, în raport cu aşteptările noastre care trebuie să se identifice cu cele ale beneficiarilor, cărora le sunt adresate produsele sau serviciile pe care le furnizăm.

Motivele care conduc la o decizie de implementare a unui sistem de management al calităţii sunt foarte diferite. Pentru a avea convingerea ca avem nevoie de aşa ceva trebuie mai întâi să înţelegem ce presupune un astfel de sistem.

Asigurarea calităţii este necesară pentru că previne apariţia unor probleme şi, mai mult, ea reprezintă o abordare globală, sistemică, managerială. Această concepţie face obiectul managementului calităţii.

Managementul calităţii este privit ca un ansamblu al activităţilor funcţiei generale de management, ce determină politica în domeniul calităţii, obiectivele şi responsabilităţile dar le şi implementează prin mijloace ca: planificarea, controlul, asigurarea şi îmbunătăţirea calităţii, într-un cadru ce cuprinde structura organizaţiei, respectiv procedurile, procesele şi resursele necesare unei organizaţii.

Implementarea unui sistem al calităţii se desfăşoară ca un proiect de management iar pentru atingerea obiectivelor trebuie să existe implicare atât din partea managementului cât şi din partea tuturor salariaţilor.

În implementarea sistemului calităţii, oamenii sunt factorul cheie, ei sunt cel mai important capital al unei organizaţii. Angajaţii furnizează organizaţiei un rezervor de cunoştinţe, talente şi experienţă pe care le-au acumulat în timp, iar conformitatea proceselor depinde de munca efectuată de aceşti oameni; de aceea este în beneficiul organizaţiei să se dezvolte o cultură a echipelor înalt performante. De asemenea, este extrem de important ca managementul organizaţiei să fie activ. Managerii trebuie sa fie primii care să aplice şi să respecte regulile şi să devină un exemplu pentru angajaţi.

Comunicarea raportată la toate nivelele organizaţiei este un alt aspect important în implementarea sistemului calităţii. Este bine să existe organizare şi să se impună nişte reguli, dar este bine să existe şi flexibilitate. Oamenii trebuie lăsaţi să devină responsabili şi să fie implicaţi în procesul decizional. Ei trebuie să fie siguri de faptul că dacă vin cu idei bune, acestea nu vor fi ignorate şi vor fi luate în considerare spre beneficiul tuturor.

Implementarea unui sistem al calităţii nu este un lucru uşor. Pentru cineva care priveşte din afară poate părea facil, iar pentru angajaţi poate părea inutil sau birocratic. În realitate, implementarea sistemului calităţii implică un volum de muncă uriaş şi în funcţie şi de alţi factori cum ar fi, de exemplu, dimensiunea organizaţiei, poate necesita o lungă perioadă de timp de implementare. De aceea, se pune problema: cum şi cu ce să începem?

Implementarea unui sistem de management al calităţii presupune o schimbare la nivelul întregii organizaţii, însă nu toate schimbările sunt realizate cu succes deplin. Cauza principală este încercarea managerilor de a impune anumite condiţii, în esenţă, benefice pe un teren nepregătit. „Pregătirea terenului” înseamnă transformarea mediului cultural al organizaţiei într-o cultură a calităţii.

Încercarea de a implementa un sistem de management al calităţii, fără a crea cultura calităţii, este sortită eşecului. Organizaţiile în care predomină cultura bazată pe practicile tradiţionale de management, probabil, nu vor reuşi în implementarea unui sistem de management al calităţii. Nu este uşor, dar merită!

II. PREZENTAREA ORGANIZAŢIEI ŞCOLARE

II.1. Date generale despre unitate

Şcoala noastră asigură, prin mijloace specifice moderne, caracterizate prin eficienţă şi rezultate pozitive de lungă durată, pregătirea profesională a tinerilor, actul pedagogic şi didactic înscriindu-se în seria acţiunilor şi a activităţilor menite să confere noilor generaţii o nouă perspectivă, un orizont promiţător şi atractiv.

Astfel, pornind de la formarea, evidenţierea şi dezvoltarea disponibilităţilor şi a capacităţilor fizice, psihice şi intelectuale necesare asimilării şi aplicării conţinutului unui învăţământ tehnologic, respectând direcţiile fundamentale ale dezvoltării personalităţii elevilor noştri în condiţiile de libertate culturală şi socială, aceştia vor putea asimila valori autentice în plan etic, estetic, juridic etc.

Educaţi în spiritul libertăţii sociale şi culturale, al responsabilităţii individuale şi de grup, al toleranţei, al integrării şi conservării tezaurului spiritual, cultural şi de valori sociale în cadrul larg al realităţii europene şi mondiale, elevii şcolii noastre se vor remarca prin respect faţă de tradiţie şi continuitate etnică, dar şi, în egală măsură, prin spirit de iniţiativă, creativitate şi receptivitate la nou, fiind capabili să asigure în cele mai bune condiţii o viaţă comunitară normală şi prosperă, atunci când vor deveni adulţi.

Preview document

Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 1
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 2
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 3
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 4
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 5
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 6
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 7
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 8
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 9
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 10
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 11
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 12
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 13
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 14
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 15
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 16
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 17
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 18
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 19
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 20
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 21
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 22
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 23
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 24
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 25
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 26
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 27
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 28
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 29
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 30
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 31
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 32
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 33
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 34
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 35
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 36
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 37
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 38
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 39
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 40
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 41
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 42
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 43
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 44
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 45
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 46
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 47
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 48
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 49
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 50
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 51
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 52
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 53
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 54
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 55
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 56
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 57
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 58
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 59
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 60
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 61
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 62
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 63
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 64
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 65
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 66
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 67
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 68
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 69
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 70
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 71
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 72
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 73
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 74
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 75
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 76
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 77
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 78
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 79
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 80
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 81
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 82
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 83
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 84
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 85
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 86
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 87
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 88
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 89
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 90
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 91
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 92
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 93
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 94
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 95
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 96
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 97
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 98
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 99
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 100
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 101
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 102
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 103
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 104
Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești - Pagina 105

Conținut arhivă zip

  • Implementarea si Dezvoltarea unui Management al Calitatii Performant la Liceul Vitomiresti.doc

Alții au mai descărcat și

Strategia instituției prefectului - Județul Gorj privind implementarea managementului calității

INTRODUCERE Actualitatea temei: Consolidarea instituţională este un proces complex de întărire, adaptare la schimbări şi diversificare a...

Implementarea Sistemului Integrat de Management - Calitate - Mediu în Domeniul Produselor Electrocasnice

1.1. Generalitati Prin credibilitatea si recunoasterea internationala pe care le confera, implementarea si certificarea unui sistem al calitatii...

Implementarea managementului calității la SC Rolast SA Pitești

INTRODUCERE Etimologic cuvântul “calitate” provine din latinescul ”qualitas”, care înseamna fel de a fi. La originea natiunii exista mai multe...

Managementul performanței

Transformările sociale şi economice pe plan mondial şi local au produs dezechilibre majore, care au afectat în egală măsură şi mediul educaţional,...

Managementul asigurării creșterii calității serviciului public

1. ROLUL SI IMPORTANTA INVESTITIILOR PUBLICE Activitatea socio-economica se plaseaza in centrul preocuparilor individului si a structurilor de...

Managementul calității - Germanos

1.CAPITOLUL 1 Aspecte generale ale Managementului Calitatii 1.1.Conceptul de calitate Termenul provine din limba latină, de la cuvântul...

Managamentul calității

Introducere Calitatea poate fi definita ca un ansamblu de proprietati si caracteristici ale unui produs sau serviciu, care ii confera acestuia...

Managementul Calității

INTRODUCERE O analiză succintă a tabloului economic mondial al anilor ’90 permite evidenţierea unor trăsături definitorii incontestabile:...

Te-ar putea interesa și

Tehnici și Metode Moderne de Evaluare și Monitorizare a Calității în Educație la Liceul Vitomirești

INTRODUCERE Mi-am ales această temă pentru că în educaţie, ca în toate domeniile, avem nevoie de calitate, iar sistemul naţional de management şi...

Funcția de organizare și planificare - planul managerial al liceului Vitomirești

I. CONSIDERAŢII TEORETICE Planificarea este o activitate complexă prin care se stabilesc obiective, activităţi sau acţiuni, termene,...

Autoevaluarea în domeniul calității - raportul de autoevaluare

I. INTRODUCERE Principala responsabilitate în îmbunătăţirea calităţii şi standardelor de educaţie şi formare profesională revine unităţilor de...

Ai nevoie de altceva?