Importanta Comunicarii Organizationale in Managementul Resurselor Umane

Extras din proiect Cum descarc?

1. Managementul resurselor umane
Evolutia practicii si gandirii manageriale a determinat deplasarea atentiei de la factorul natural, care detinea pozitia centrala la inceputurile managementului stiintific, catre resursa umana. S-a ajuns astfel la concluzia ca, intr-o organizatie, individul este mai mult decat o simpla componenta a factorilor productivi iar gestiunea resursei umane depaseste principiile rigide ale gestionarii activelor firmei, ea trebuind sa tina seama de o serie de caracteristici ce scapa calculului economic. Astfel:
oamenii dispun de o anumita inertie la schimbare si, in acelasi timp de o mare adaptabilitate la diferite situatii;
oamenii sunt mai putin manevrabili decat restul factorilor de productie, gestiunea personalului fiind puternic marcata de factorul timp necesar modificarii mentalitatilor, obiceiurilor, comportamentelor;
deciziile din domeniul resurselor umane trebuie adoptate intotdeauna in functie de persoana la care se refera, de personalitatea acesteia;
oamenii traiesc si muncesc in mijlocul unor grupuri in cadrul carora se creeaza anumite relatii intre indivizi, intre ei si organizatie, relatii care influenteaza comportamentul individual.
Numai luand in considerare toate aspectele care definesc personalitatea umana, abilitatile, cunostintele, trasaturile de temperament si caracter, managementul poate valoriza resursa cea mai pretioasa, unica resursa dotata cu capacitatea de a-si cunoaste si invinge propriile limite 
2. Conceptul de comunicare organizationala
"Comportamentul nostru este permanent observat pentru a se deduce ceea ce se considera adevarul din spatele cuvintelor noastre." (San Deep si I. Yle Susman)
Componenta de baza a functiei de coordonare o reprezinta comunicarea. Comunicarea semnifica un fapt simplu: practicand-o, omul incearca sa stabileasca cu alte persoane o relatie prin care pot fi difuzate informatii, idei, atitudini. A comunica nu inseamna, insa doar a emite sunete si cuvinte, ci inseamna, in acelasi timp, a gandi si a cunoaste.
Raportata la actiuni si situatii, la multitudinea formulelor si nivelurilor de relatii umane pe care le mijloceste, comunicarea poate capata o multime de sensuri, cu o infinitate de nuante. In cazul organizatiei, comunicarea se defineste ca proces prin care are loc schimbul de mesaje in vederea realizarii directivelor individuale si comune ale membrilor ei.
3. Rolul comunicarii organizationale
Trecerea in revista a caracteristicilor de referinta ale procesului de comunicare organizationala pune in evidenta faptul ca acest proces admite o abordare ambivalenta:comunicarea interpersonala, care graviteaza in jurul relatiilor dintre membrii organizatiei si comunicarea organizitionala, care este focalizata asupra conexiunilor stabilite intre diferitele subdiviziuni si structuri ale organizatiei si care face obiectul analizei in acest capitol. Cele doua forme de comunicare sunt interdependente.
Conturarea caracteristicilor determinante ale comunicarii organizationale ofera tabloul general al configuratiei rolurilor asociate acestui proces:
functiile managementului nu pot deveni operationale in lipsa comunicarii. Comunicarea este, deci, cruciala pentru existenta si succesul organizatiei, ea fiind prima responsabilitate a managerului;
comunicarea stabileste si mentine relatiile dintre angajati, oferindu-le informatii necesare orientarii si evaluarii propriei munci in raport cu a celorlalti, cu cerintele organizatiei, in ansamblul sau, si a mediului acesteia;
prin feed-back-ul realizat, comunicarea releva posibilitatiile de imbunatatire a performantelor individuale si generale ale organizatiei;
aflata la baza procesului de motivare, comunicarea face posibila identificarea, cunoasterea si utilizarea corecta a diferitelor categorii de nevoi si stimulente pentru orientarea comportamentului angajatilor spre performanta si satisfactii;
contribuie la instaurarea relatiilor corecte si eficiente, de intelegere si acceptare reciproca intre sefi si subordonati, colegi, persoane din interiorul si exteriorul organizatiei.
Se poate afirma ca este imposibil de gasit un aspect al muncii managerului care sa nu implice comunicarea. Problema reala a comunicarii organizationale nu este daca managerii se angajeaza sau nu in acest proces, ci daca ei comunica bine, nesatisfacator sau insuficient.


Fisiere in arhiva (1):

  • Importanta Comunicarii Organizationale in Managementul Resurselor Umane.ppt

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!