Importanta schimbarii in cadrul organizatiilor din Romania

Cuprins proiect Cum descarc?

1. Managementul resurselor umane in Romania .2
2.Caracteristicile generalae ale managementului in Romania .2
3. Managementul schimbarii .3
3.1. Dimensiuni ale schimbarii .6
3.2. Metode de abordare a schimbarii in organizatii .7
3.3. Procesul schimbarii organizationale .8
3.4. Principii ale managementului schimbarii .10
3.5. Schimbarea strategica .11
3.5.1. Importanta schimbarii strategice .11
4. Strategii generale ale schimbarii .12
5. Politica schimbarii .12
6. Gestionarea schimbarilor in cadrul unei organizatii .14
6.1. Cum sa inlaturam reticenta angajatilor la schimbare .15
6.2. Evaluarea progresului si puterea exemplului .15
7. Schimbarea in organizatii .16
7.1. Natura schimbarii .16
8. Metode de abordare a schimbarii in organizatii .20
8.1. Conducerea schimbarii .23
Bibliografie .24


Extras din proiect Cum descarc?

Importanta schimbarii in cadrul organizatiilor din Romania
INTRODUCERE
,,Managementul este cea mai veche meserie si cea mai recenta profesie" (Lawrence Lowell).
Managementul reprezinta arta de a conduce, de a organiza si directiona diferitele paliere ale unei organizatii pentru ca acestea, cumulativ, sa conduca la obtinerea rezultatelor si la indeplinirea obiectivelor pe care acea institutie sau companie si le-a propus.
1. MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE IN ROMANIA
In ultimii ani de tranzitie, de dupa revolutie, Romania a imprumutat a multime de metode si principii manageriale de la tarile dezvoltate, urmand modelul anglo-saxon, asa cum majoritatea tarilor din centrul si estul europei au facut. Dezvoltarea practicilor manageriale a fost influentata in special de infiintarea companiilor multinationale pe teritoriul tarii noastre, situatie ce a luat amploare ca urmare a aderarii la NATO si la Uniunea Europeana. Totusi, sunt inca multe voci din randul managerilor companiilor romanesti, care apreciaza ca, Romania, nu dispune inca de toate instrumentele pentru a face fata practicilor manageriale externe, intreprinse la nivelul tarii noastre odata cu aderarea la familia europeana, considerand aceasta prezenta in dezavantajul lor, in loc sa priveasca aspectele economice pozitive.
2. CARACTERISTICILE GENERALE ALE MANAGEMENTULUI IN ROMANIA
In ultimii ani, atat in literatura de specialitate, cat si in managementul romanesc, pe langa faptul ca s-au delimitat conceptele de management de cele de leadership, s-a incercat si combinarea acestora, astfel incat rezultatele sa fie maxime in urma gestionarii resurselor avute la dispozitie. In acest sens, managementul doreste a-si completa partea teoretica cu cea emotionala, in timp ce leadership-ul se concentreaza pe persoana, ca individ, in scopul motivarii si stimularii intelectuale. In Romania, managementul se exercita atat in institutiile de drept public sau privat, cat si la nivelul companiilor, intreprinderilor, societatilor, etc. La nivelul institutiilor publice, managementul se exercita prin intermediul legislatiei existente, aplicabile la nivelul fiecarei entitati publice in parte, transpusa in acte normative sau regulamente interioare. Astfel, conducerea subordonatilor de catre managerul roman se exercita pe baza acestor prevederi care, transpuse in fisa postului a managerului si a angajatului, creeaza cadrul actional care carmuieste actiunile de conducere si de executie. Managementul din institutiile publice se exercita atat de catre manageri generali cat si de catre manageri specialisti, in domenii precum cel economic, juridic, logistic sau de reusrse umane, si are ca scop angrenarea intregului personal, incadrat, in scopul realizarii obiectivelor stabilitate la nivelul institutiei publice, fie ca se refera la ministerele de resort, fie la nivelul administratiei publice locale. In zilele noastre, in acest cadru dinamic si competitiv, leadership-ul capata prioritate in abordare si aplicare. In urma unor cercetari efectuate, in care s-au urmarit determinarea competentelor managerilor si angajatilor romani, dar si tipologia managerului ideal ori timpul saptamanal de lucru, s-au concluzionat urmatoarele:   - managerii romani asteapta de la superiori ca acestia sa fie integri, sa fie comunicativi si sa acorde sprijinul necesar realizarii obiectivelor;    - diferentele dintre managerii romani din companiile nationale si cele multinationale constau in viziunea acestora, strategia adoptata, leadership-ul practicat si organizarea realizata;  - in timp ce, in companiile nationale, se pune mai mult accent pe organizare, in cele multinationale prioritate au leadership-ul, viziunea si strategia; de aici se poate concluziona ca, in companiile multinationale, organizarea nu reprezinta un punct sensibil, motiv pentru care orientarea se axeaza pe alte aspecte, precum profitul sau dimensiunea afacerii ori managementul personalului;  - spre deosebire de managerii romani din companiile multinationale, cei din companiile nationale petrec mai mult timp la locul de munca;   - in rezolvarea unor nevoi urgente ale companiei, managerii din companiile nationale aleg mai putin persoana competenta, optand mai degraba pentru cea cu potential, spre deosebire de cei din companiile multinationale care abordeaza invers problema. Managementul companiilor romanesti, exercitat prin previziune, organizare, coordonare, antrenare si control-evaluare, este caracterizat prin actiuni defensive care limiteaza creativitatea, initiativa si relationarea cu clientii, manifestand totodata o competitivitate ce conduce catre dorinta castigului personal si a superioritatii, ca imagine, in plan social. Desi incearca imitarea si orientarea catre managementul american, Romania este o tara latina si europeana, neincadrandu-se in cultura americana unde oamenii traiesc pentru a munci, pe cand in cultura europeana, privitor la atitunea individului fata de locul de munca, este invers.
3. MANAGEMENTUL SCHIMBARII
Originea schimbarii a fost definita ca notiune de David Nadler si Michael Tushman in 1988, in cartea ,,Strategic organization design" si prezinta aparitia schimbarii intr-o organizatie. Aceasta poate aparea din cauza mediului in care organizatia isi desfasoara activitatea sau prin intentia organizatiei. Astfel schimbarile pot fi neintentionate si se intampla independent de vointa organizatiei sau pot fi intentionate sau deliberate, actiuni concrete calculate de catre organizatie. Modelul de analiza organizationala propus de cei doi, permite diagnosticarea organizatiei si interventia asupra comportamentului acesteia."Managementul este unul din factorii esentiali care explica de ce o tara este bogata sau saraca" Richard Farmer. La aceasta, s-ar putea adauga si alti trei factori care constituie valori sigure de progres, de schimbare organizatorica eficienta, si anume: activitatea strategica, tehnologiile moderne si utilizarea inteligenta a resurselor umane. Noul, perfectionarea se realizeaza prin schimbare, iar acesta asigura atingerea obiectivelor organizationale. Organizarea schimbarilor reclama folosirea unor mijloace de munca prin care capacitatea factorilor de decizie sa fie indreptata spre schimbare. Schimbarea presupune ajustarea continua a vietii organizatiei la conditiile externe din mediul de operare, in paralel cu o crestere a stabilitatii pe plan intern. Acest proces constituie dilema schimbare-stabilitate,care poate fi abordata numai prin existenta unei viziuni despre viitorul organizatiei, a sensului de identitate al organizatiei, a interactiunii organizatie-mediu, a unei structuri organizationale flexibile, a utilizarii tehnologiei avansate si prin existenta unui sistem de recompensare a angajatilor care sa reflecte in egala masura atat prioritatile, valorile si normele organizationale, cat si nevoile individuale de demnitate si dezvoltare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Importanta schimbarii in cadrul organizatiilor din Romania.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

www.incomemagazine.ro
Richard Lynch, Strategie corporativa, Editura Arc, Chisinau, 2000


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!