1. INTRODUCERE Internationalizarea corporatiilor a creat un mediu in care un numar tot mai mare de angajati lucreaza in locatii straine si trebuie sa se confrunte cu diversitatea interculturala care ii inconjoara. Acest tip de interactiune are, in general, loc intr-o filiala straina, care este cel mai de succes tip de organizatie. In plus fata de diferentele de personalitate si factorii situationali, complicatiile in mediul cultural pot sa apara datorita varietatii de nevoi si stiluri de rezolvare a conflictelor. Stilul managerial de luare a deciziilor variaza in functie de culturi. India este cunoscuta de noi toti ca fiind o tara ,,dificila". Aceasta inregistreaza rezultate slabe in ceea ce priveste indicele de afaceri si lipsa investitiilor in infrastructura in ultimii douazeci pana la treizeci de ani. Le poate da batai de cap, ii poate testa chiar si pe cei mai experimentati oameni de afaceri. Deci, de ce sa te complici cu India cand exista piete cu mai mult potential, pe care este mult mai usor de patruns? India este pamantul contradictiilor. Pe de o parte este una dintre tarile cu cea mai rapida crestere, dispusa sa joace un rol de lider in economia globala. Pe de alta parte, in ciuda reformelor din 1990, India este inca o economie inchisa in ceea ce priveste forta de munca, capitalul si cunoasterea. Cu toate astea managerii indieni sunt mai optimisti cu privire la viitorul lor in comparatie cu partenerii lor din alte tari. Dominatia familiilor, sistemului de caste, sistemelor guvernamentale extrem de birocratice, legi ale fortei de munca si practici de resurse umane sunt unele dintre domeniile in care trebuie sa se abordeze problemele, lacunele manageriale existente. Din 1947, independenta guvernului indian este protejata de companiile indiene din competitii externe, care au condus la ineficiente si la mentinerea neschimbata a granitelor la nivel national si au contribuit la coruptie. Cu toate acestea, exista un nou val de schimbare si dezvoltare, iar schimbarile se datoreaza cresterii unor sectoare precum sectorul software, servicii, automobile, farmaceutice si biotehnologie. Cresterea acestor sectoare a demonstrat ca managerii indieni pot concura pe scena mondiala chiar si dupa o multime de dificultati. 2. ANALIZA GENERALA Republica India, este o tara din sudul Asiei . India se afla pe locul 7 in ierarhia tarilor dupa suprafata, pe locul doi dupa numarul locuitorilor si este statul democratic cu cei mai multi locuitori. India are o zona de coasta cu o lungime de 7000 de km si granite cu Pakistan la vest, Nepal , Republica Populara Chineza si Bhutan la nord-est, si Bangladesh si Myanmar la est. In Oceanul Indian , ea este adiacenta cu tarile insulare Sri Lanka , Maldive si Indonezia . Camin al civilizatiei vaii Indului , centrul a importante drumuri comerciale si vaste imperii, India a jucat un rol major in istoria umanitatii. Religii precum Hinduismul , Sikhismul , Budismul si Jainismul isi au originea in India, in timp ce Islamul si Crestinismul se bucura de o bogata traditie aici. Atat populatia tarii, cat si flora si fauna, aspectul geografic si sistemul climatic sunt printre cele mai diversificate din intreaga lume. De asemenea India este tara de origine a piperului . Populatia este foarte mare, de aproximativ 1.100.000.000 de locuitori, densitatea fiind mare (300 loc./kmp). Populatia actuala a Indiei este formata din 2 mari grupe: in sud populatii Dravidiene, iar in nord Indo-Europene (care au venit aici acum 3500 de ani). In India, limbile oficiale sunt Limba Engleza si Limba Hindi , dar se vorbesc si alte 200 de limbi. Predomina Hinduismul (84% din populatie), fiind urmata de Islam . La momentul actual, India se confrunta cu o grava scadere a numarului de femei in comparatie cu cresterea numarului de barbati, datorita numarului crescand de avorturi de fetusi feminini. Cultura Indiei este marcata de un grad ridicat de sincretism . Multe practici, limbi, obiceiuri si monumente indiene servesc drept exemplu: edificii arhitecturale inspirate din arhitectura islamista ,ca Taj Mahal . Asadar, cultura indiana este rezultatul unor traditii care au combinat elemente heterogene ale civilizatiilor prezente pe teritoriul indian ca urmare a invaziilor sau a migratiilor si care au marcat tara la un moment dat. Colonizata ca parte a Imperiului Britanic in secolul XIX, India si-a castigat independenta in 1947 ca natiune unificata dupa un efort sustinut depus in aceasta directie.In prima jumatate a secolului XX a fost lansata o lupta de independenta la nivel national de catre Congresul National Indian si alte organizatii politice. In anii '20 si '30 cu miscarea condusa de Mahatma Gandhi , milioane de persoane au participat la o campanie de neascultare civila de masa. In 15 august 1947, India a obtinut independenta in fata Marii Britanii, dar a fost divizata in doua teritorii independente, un domeniu al Indiei si un domeniu al Pakistanului, conform legii musulmane. Trei ani mai tarziu, in 26 ianuarie 1950, India a devenit republica si a intrat in vigoare o noua constitutie.
1. Geert Hofstede - 6-dimensions-for-website-2015-08-16 2. https://artemisanegrila.wordpress.com/2013/08/18/cele-5-dimensiuni-culturale/ 3. https://www.hofstede-insights.com/country-comparison/india,romania/ 4. https://ro.wikipedia.org 5. https://www.scribd.com/doc/29728070/Comparative-study-on-Indian-and-Japanese-mana gement-style 6. http://www.dce.gov.ro/Indrumar_afaceri/Indrumar_afaceri_India.pdf 7. https://www.worldbusinessculture.com/country-profiles/india/culture/ 8. https://www.crcpress.com/rsc/downloads/Leadership_in_India_-_White_Paper.pdf 9. https://www.ccl.org/our-locations/india/ 10. http://www.creeaza.com/familie/etica-deontologie/Etica-indiana399.php 11. http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/Business/International/128394/Managerii-indieni-i si-motiveaza-angajatii-mai-bine-decat-europenii.html 12. https://www.wall-street.ro/tag/companii+india+mediul-de-afaceri.html 13. https://www.academiccourses.ro/Cursuri/Strategie/India/
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.