Initierea Afacerii Cantina Școlara cu 200 de Locuri

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 2 fișiere: docx
Pagini : 27 în total
Cuvinte : 4707
Mărime: 181.23KB (arhivat)
Publicat de: Jan Prodan
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Luca Nicolai
MINISTERUL EDUCATIEI AL REPUBLICII MOLDOVA UNIVERSITATEA TEHNICA A MOLDOVEI Facultatea Tehnologie si Management în Industria Alimentară

Cuprins

  1. Rezumatul. 2
  2. 1.Istoricul firmei. 3
  3. 2.Analiza pieții și produsului. 4
  4. 2.1Concurenţii. 4
  5. 2.2. –Consumatorii. 5
  6. 2.3. –Furnizorii . 5
  7. 3.Managementul şi personalul firmei. 5
  8. 3.1 Strategia de marketing. 5
  9. 3.2 Personalul firmei . 6
  10. 3.3 Produsul. 9
  11. 4.Planul financiar. 10
  12. 4.1. -Program de lucru. 10
  13. 4.2. -Cifra de afaceri. 13
  14. 4.3 -Cheltuieli. 16
  15. 4.4. -Fondul de retribuire al muncii. 19
  16. 4.5. -Necesar de investiţii. 22
  17. 4.6. -Indicatorii de eficienţă. 25
  18. Bibliografie

Extras din proiect

Rezumatul

Valoarea totală a afacerii este estimată la 4915,12 mii lei, aceşti bani acoperind în totalitate cheltuielile presupuse pentru lansarea afacerii, costurile eventualelor remmodelări ale spaţiilor pentru desfăşurarea activităţii. Sursele proprii de finanţare au capacitatea de a satisface cca 60% din totalul investiţiilor necesare ceea ce constituie 3600 mii lei. Iniţiatorii afacerii sunt în căutarea unui partener de încredere care este dispusă sa ofere credit ce ar acoperi cele cca 30% din investiţiile necesare pentru iniţierea afacerii, ceea ce constituie 1315,12 mii lei, o cifră relative mică faţă de CA ceea ce poate oferi încredere afacerii date. Veniturile lunare sunt compatibile cu cele ale altor afaceri din acest domeniu. Veniturile realizate de pe urma acestor activităţi vor acoperi în totalitate cheltuielile generate de lansarea afacerii chiar peste citeva luni. Profitul estimate pentru un an de activitate se estimează la 9570,66 mii lei. Investiţiile mari în mijloace fixe de cca 4320 mii lei se explică prin arendarea unui spaţiu commercial ce necesită reparare şi dotare tehnică.

Investiţiile sunt motivate deoarece rentabilitatea economică a intreprinderii constituie 1,59 (reprezintă profit la 1 leu investit), ceea ce denotă utilizarea eficientă a factorilor de producţie în cadrul intreprinderii. Rentabilitatea vînzării constituie 0.3 (reprezintă profit la 1 leu vînzări) ceea ce dovedeşte eficacitatea activităţii intreprinderii. Timpul de recuperare a investiţiilor este 0,6 ani, un rezultat bun, mai ales pentru alimentaţie public.

Analizînd cererea pieţii pentru serviciile de calitate şi poziţia favorabilă a intreprinderii se consider că punctu critic este posibil de atins doar în condiţii de criză deosebit de dure, de aceea realizatorii acestui plan au certitudinea că afacerea nu va active în pierderi, dar dimpotrivă îşi va mări sfera de influenţă pe piaţă.

1. Istoricul firmei

Cantina școlară constituie obiectivul de bază a activităţii societăţii pe actiuni din cadrul școlii profesionale medii , aceasta reprezintă o intreprindere ale carei obligatii sunt garantate cu patrimonial social. Forma juridică SA a fost considerată cea mai potrivită deoarece aceasta presupune:

- organizarea si functionarea se face in baza actului constitutiv al SA;

-numar actionari: minim doi;

- posibilitati multiple de dezvoltare a activitatii;

- actionarii participa la luarea deciziilor proportional cu aportul lor la capitalul social.

Cantina se preconizează a fi redeschisă în cadrul Şcoala Profesionala medie nr. 8, or.Chişinău, sectorul Rîșcani, str.Miron Costin 26. fiind o locaţie bine amplasata. Serviciile care sunt preconizate de alimentaţie publică din şcoală este de a asigura elevii cu alimente de calitate la un preţ rezonabil, într-un mediu plăcut, confortabil şi igienic, ce încurajează practicarea unor comportamente nutriţionale corecte. Pentru aceasta, meniul oferit elevilor în cantinele şcolare include o varietate de fructe şi legume proaspete, precum şi produse cerealiere integrale bogate în fibre. De asemenea alimentele trebuie să aibă un conţinut potrivit de sodiu, calciu şi fier. Meniul este planificat să respecte aportul de grăsimi alimentare (30%) din care cele saturate să nu depăşească 10% din totalul caloric.

Elevii cu nevoi dietetice speciale, pot beneficia de un plan de meniu individualizat, iar alimentele pe care le servesc aceştia vor fi în concordanţă cu obiectivele nutriţionale stabilite de medicul de specialitate. Elevii şi familiile acestora pot fi implicaţi în planificarea meniului, evaluarea şi degustarea acestuia.

Mâncărurile servite pot fi însoţite de mesaje tipărite privind valoarea şi rolul lor nutriţional, pentru educarea consumatorilor şi a familiei. Dealtfel, Ministrul Sănătăţii Publice a emis un Ordin referitor la alimentele nerecomandate şcolarilor şi preşcolarilor, în încercarea de a limita efectele negative ale comercializării în incinta sau în vecinătatea şcolilor a unor produse nepotrivite pentru această grupă de vârstă.

Bibliografie

1. Ciornâi Nicolae, Blaj Ilie Economia firmelor contemporane Prut Internaţional, 2003

2. Luca Nicolae Curs la managementul intreprinderii

3. Nicolescu Ovidiu Managementul intreprinderilor mici şi mijlocii Bucureşti, 2001

4. pafaceri.ro/exemplu-plan-de-afaceri-restaurant/

5. scribd.com/doc/47752426/PLAN-DE-AFACERI-Restaurant-Pub

6. topcursuri.ro/files/cursuri/Plan%20de%20afaceri%20Restaurant.pdf

7. Ţurcan Iuliu Îndrumar metodic privind elaborarea compartimentului economic al tezei de licenţă Chişinău U.T.M. 2009

Preview document

Initierea Afacerii Cantina Școlara cu 200 de Locuri - Pagina 1
Initierea Afacerii Cantina Școlara cu 200 de Locuri - Pagina 2
Initierea Afacerii Cantina Școlara cu 200 de Locuri - Pagina 3
Initierea Afacerii Cantina Școlara cu 200 de Locuri - Pagina 4
Initierea Afacerii Cantina Școlara cu 200 de Locuri - Pagina 5
Initierea Afacerii Cantina Școlara cu 200 de Locuri - Pagina 6
Initierea Afacerii Cantina Școlara cu 200 de Locuri - Pagina 7
Initierea Afacerii Cantina Școlara cu 200 de Locuri - Pagina 8
Initierea Afacerii Cantina Școlara cu 200 de Locuri - Pagina 9
Initierea Afacerii Cantina Școlara cu 200 de Locuri - Pagina 10
Initierea Afacerii Cantina Școlara cu 200 de Locuri - Pagina 11
Initierea Afacerii Cantina Școlara cu 200 de Locuri - Pagina 12
Initierea Afacerii Cantina Școlara cu 200 de Locuri - Pagina 13
Initierea Afacerii Cantina Școlara cu 200 de Locuri - Pagina 14
Initierea Afacerii Cantina Școlara cu 200 de Locuri - Pagina 15
Initierea Afacerii Cantina Școlara cu 200 de Locuri - Pagina 16
Initierea Afacerii Cantina Școlara cu 200 de Locuri - Pagina 17
Initierea Afacerii Cantina Școlara cu 200 de Locuri - Pagina 18
Initierea Afacerii Cantina Școlara cu 200 de Locuri - Pagina 19
Initierea Afacerii Cantina Școlara cu 200 de Locuri - Pagina 20
Initierea Afacerii Cantina Școlara cu 200 de Locuri - Pagina 21
Initierea Afacerii Cantina Școlara cu 200 de Locuri - Pagina 22
Initierea Afacerii Cantina Școlara cu 200 de Locuri - Pagina 23
Initierea Afacerii Cantina Școlara cu 200 de Locuri - Pagina 24
Initierea Afacerii Cantina Școlara cu 200 de Locuri - Pagina 25
Initierea Afacerii Cantina Școlara cu 200 de Locuri - Pagina 26
Initierea Afacerii Cantina Școlara cu 200 de Locuri - Pagina 27

Conținut arhivă zip

  • foaie de titlu.docx
  • Initierea Afacerii Cantina Scolara cu 200 de Locuri.docx

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Proiect Managementul Intreprinderii. Restaurantul Alaverdy

Introducere Pentru efectuarea planului de afaceri,mi-am ales ca unitate de alimentaţie publică restauran-tul care: reprezinta o unitate de...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Ai nevoie de altceva?