Inovare la SC Mcdonald's SRL

Cuprins proiect Cum descarc?

Capitolul 1
Generalitati.pag.3
Capitolul ll
Studiu de caz in cadrul SC.McDonald's Romania.SRL.pag.12
Capitolul lll
Partea inovatoare.pag.33
Capitolul lV
Concluzii.pag.43
Bibliografie.pag.45


Extras din proiect Cum descarc?

Capitolul I:Generalitati
Creativitate si inovare
In anul 1942, in lucrarea Capitalism, socialism si democratie, economistul american Schumpeter propune o definitie a inovarii in domeniul tehnico-economic (prima din punct de vedere istoric), definitie care are un caracter de mare generalitate, anume: Inovarea = a produce altceva sau a produce altfel .
In cadrul inovarii, asa cum este ea definita de Shumpeter, se admite ca intra cinci tipuri de activitati, anume:
- creerea unui nou produs;
- introducerea unei noi metode de fabricatie;
- intrarea pe o piata noua (sau creerea unei noi piete);
- apelarea la o noua materie prima
-o noua organizare a firmei
In ultima perioada se poate admite aparitia unei a sasea activitati, anume aceea de: 
-creere a unei anume imagini a firmei.
Creativitatea este importanta intr-o buna parte a vietii organizationale. Cand conflictele functionale sunt bine conduse, este posibil ca organizatiile sa gaseasca cai noi, mai bune si mai creative pentru a-si indeplini sarcinile. Creativitatea permite organizatiilor sa anticipeze schimbarea, sa creeze noi tehnologii, produse, si noi metode operationale.
Creativitatea se dezvolta cel mai bine intr-o atmosfera dinamica si toleranta. Oamenii creativi pot fi suparatori; intrebarile lor rastoarna rutina, iar ideile lor reclama control si modelare. Pentru a incuraja si gestiona creativitatea, managerii trebuie sa inteleaga procesele creative, sa cunoasca cum sa faca selectia persoanelor cu abilitati creative, sa fie capabili sa stimuleze comportamentul creativ si sa furnizeze un climat organizational de cultivare a creativitatii.
Unii definesc creativitatea ca o generare de noi idei si inovarea ca o transpunere a ideilor in noi produse, servicii, sau metode de productie. Creativitatea implica ceva nou in existenta; inovatia implica ceva nou in noi. Inovatia este generarea, acceptarea si implementarea de noi idei, procese, produse sau servicii.
Pentru a utiliza ideile, organizatiile au nevoie de personal atat creativ cat si inovativ. Noile idei trebuie sa fie create, dar este de asemenea important sa fim capabili sa le implementam pentru beneficiul organizatiilor si al comunitatii. 
Etape clasice:
1. Definirea problemei. Selectarea individuala a problemei in munca sau, mai bine zis, informarea cu privire la problemele sau disfunctionalitatile existente.
2. Adancirea pregatirii. Individul se concentreaza pe problema, o adanceste, colecteaza informatii, formuleaza ipoteze relevante sau visatoare fara a fi evaluate.
3. Incubatia sau gestatia. Inainte de a asambla informatiile disponibile, individul se relaxeaza si apoi in subconstientul sau "fierb" toate materialele adunate. In aceasta etapa cruciala, subconstientul incearca sa aranjeze faptele intr-un nou model.
4. Iluminatia. Cand sunt cele mai mici asteptari - in timp ce mananca, este adormit sau hoinareste - noua idee se aprinde in mintea individuala. Momentul de inspiratie trebuie inregistrat rapid pentru ca mintea constienta il poate uita in cursul altor activitati.
5. Verificarea si aplicarea. Tendinta individului este de a arata, logic sau experimental, ca ideea poate rezolva o problema si ca poate fi implementata. Tenacitatea se cere in aceasta etapa, inca din faza in care noua idee este frecvent respinsa ca fiind eronata si impracticabila. 
Indivizii difera in abilitatile lor de a fi creativi. Oamenii cu creativitate inalta tind sa fie mai originali decat cei care au o creativitate scazuta, mai prompti si flexibili fata de cei mai putin creativi. Ei prefera complexitatea pentru a simplifica si au tendinta de a fi mai independenti decat oamenii cu creativitate inferioara. 
Exista un numar considerabil de teste care ofera directii pentru selectii individuale pentru a masura abilitatile creative, insa este dificila predictia comportamentului si actiunii realmente creative. 
Inovarea si creativitatea organizationala
Asa cum indivizii difera in abilitatile lor de a-si transforma talentele creatoare in rezultate, organizatiile difera in abilitatile lor de a traduce talentul membrilor sai in noi produse, procese sau servicii. Procesul creativ in organizatii implica trei pasi: generarea de idei, rezolvarea problemei sau dezvoltarea ideilor si implementarea. 
Generarea de idei. Generarea ideilor depinde in primul rand de fluxurile de oameni si de informatii intre firma si mediul ei inconjurator. Marea majoritate a inovatiilor tehnologice sunt realizate ca raspuns la conditiile impuse de piata. 
Consultantii si expertii dinafara sunt o importanta sursa de informatii pentru manageri, pentru ca ei sunt adesea constienti de produsele noi, procesele sau dezvoltarea serviciilor in domeniile lor. Personalul nou angajat poate sa cunoasca modalitati alternative de utilizare a tehnologiilor folosite de furnizori sau concurenti. De asemenea, oamenii obisnuiti din organizatie care se expun ei insisi la informatiile dinafara constituie surse valabile de noi idei. Acesti oameni pot juca un rol particular important in stimularea creativitatii si inovatiei in cercetare si dezvoltarea laboratoarelor. 
Generarea ideilor este mult mai probabila sa devina inovatie cand aceste idei provin de la baza organizatiei. Desi multe idei noi provoaca si zdruncina cultura traditionala a companiilor, companiile inovative incurajeaza angajatii sa genereze idei noi.
Dezvoltarea ideilor. Dezvoltarea ideilor este dependenta de cultura organizationala si de procesele din organizatie. Caracteristicile organizationale, valorile si procesele, structura organizatorica pot sa sprijine sau sa inhibe dezvoltarea si utilizarea ideilor creative. 
Implementarea. Faza de implementare este un proces creativ ce consta in acei pasi care aduc inventia pe piata. Pentru marfuri, acesti pasi includ unelte, fabricatie, teste de marketing si actiuni de promovare. In timp ce un ritm inalt de inovare adesea reduce profitabilitatea pe termen scurt, ea este necesara pentru dezvoltarea pe termen lung. 
Pentru ca inovatiile sa fie de succes, este necesar un grad inalt de integrare intre diviziuni diferite ale organizatiei. Specialistii tehnici, inginerii responsabili pentru noile produse, trebuie sa lucreze cu specialisti financiari sau cu personalul administrativ pentru a pastra costurile inovarii in limite acceptabile. Managerii din productie care definesc specificatiile noului produs trebuie sa lucreze cu managerii de marketing, care sunt responsabili pentru testele de piata, reclame si actiunile de promovare. Organizatiile cu structuri rigide au mari dificultati in integrarea activitatilor lor. In contrast, comunicarea frecventa si informala in cadrul organizatiei poate avea efecte pozitive in inovatie. 
Procesul inovativ
Procesul inovativ implica trei etape: recunoasterea, initierea si implementarea. Intre nevoia de recunoastere a problemei si initiere apare decizia pentru a inova, care este un posibil raspuns la o nevoie. Intre initiere demersului inovativ si implementare vine decizia de a adopta o inovatie particulara, generata in stadiul de inisiere. In timp ce etapele sunt, conceptual, distincte, ele nu sunt la fel de clar delimitate in practica. Adesea initierea descopera mai multe nevoi de recunoastere, iar problemele intalnite in timpul implementarii pot sa necesite mai multa munca in faza de initiere. Inovatiile de succes implica munca de echipa sau interdependenta reciproca, mai degraba decat munca secventiala, individuala.
Mediul organizatiei este important in intelegerea inovatiei sub trei aspecte specifice: este un semnal timpuriu al problemelor de performanta, este o sursa pentru informatii tehnice si resurse financiare (in special pentru organizatiile publice). Problemele de performanta iminente sunt recunoscute initial de clienti. Daca produsul costa prea mult, sau calitatea sa a scazut, sau daca livrarea este mai inceata, consumatorii pot sa-si schimbe imediat directia spre concurenta. 
O alta modalitate prin care mediul influenteaza inovatia este perceperea acestuia ca o sursa de informatii tehnice. In timp ce organizatiile inovative se bazeaza pe resursele proprii, ele depind in aceeasi masura de ideile si tehnologiile din exterior. 
Sursa cea mai directa de cunoastere o ofera consultanta unor firme si vanzatorii de tehnologie Organizatiile adesea contracteaza cu furnizorii cumpararea de idei inovative, programe, servicii si produse. In alte cazuri, informatia tehnica este disponibila la preturi mici in rapoartele de cercetare ale universitatilor si institutiilor guvernamentale. 
Organizatiile se diferentiaza in mare masura prin capacitatile lor de a recunoaste problemele pe care le au in atingerea performantei si exploatarea resurselor ambientale. Ele difera si prin gradul de succes pe care il au in fazele de recunoastere a nevoii, in initiere si implementare. Structura organizatiei poate lega eficace organizatia cu mediul sau, poate sa faciliteze crearea de idei si sa permita tranzitia usoara in fazele procesului de inovare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Inovare la SC Mcdonald's SRL.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!