In procesul de selectie, majoritatea companiilor utilizeaza interviul pentru acei candidati care au fost acceptati, dupa analiza dosarelor de candidatura. “Ce este interviul de angajare? Este o forma de comunicare directa, un schimb de informatii, idei, puncte de vedere, intre un posibil angajator (patron/manager) si un posibil angajat, avand in vedere acceptarea sau respingerea reciproca.” Este necesara compararea mai multor candidati, mai ales cu specificatiile postului. Astfel, scopul unui interviu de angajare este de a-l ajuta pe angajator sa constate interesul unui candidat pentru post, cat si competenta acestuia de a ocupa postul respectiv. In ceea ce il priveste pe candidat, interviul de angajare ii da acestuia posibilitatea de a prezinta informatii cat mai ample despre trecutul sau profesional,cat si despre planurile sale de cariera.De asemenea, angajatorul, pe langa informatiile legate de specificul companiei si avantajele celor care fac parte din ea, ii va prezenta acestuia intr-un mod realist activitatea prevazuta de post, inclusiv procesele de initiere si instalare in post sau a continutului perioadei de proba. Interviul ca metoda de evaluare poate fi incadrat astfel, in functie de diferite criterii : 1) natura interactiunii : a) interviul telefonic b) interviul prin webcam c) interviul fata in fata 2) numarul de evaluatori : a) interviul cu un evaluator b) interviul panel/ cu mai multi evaluatori 3) numarul de evaluati : a) interviul individual b) interviul de grup 4) modalitatea de derulare : a) interviul structurat b) interviul semistructurat c) interviul nestructurat d) interviul sub presiune(stresant) Interviul telefonic Desi nu este o modalitate des intalnita, este totusi uzual in unele firme.De asemenea acest tip de interviu nu prezinta o garantie maxima a candidatului,si poate avea dezavantaje, atat pentru angajator, caci nu poate sa vada reactiile candidatului, entuziasmul sau, dar si pentru angajat, caci nu este posibil sa vada si sa interpreteze reactiile angajatorului. Companiile propun o intalnire telefonica potentialilor angajati, inainte sa decida daca doresc sa-i intalneasca fata in fata sau nu. Daca se intampla sa te afli la un interviu care se desfasoara la telefon, imagineaza-ti ca te afli in aceeasi camera cu interlocutorul, il ai în fata ta si totul decurge in mod normal ca la un interviu obisnuit, asteptand ca angajatorul sa termine cu intrebarile inainte de a-i raspunde. Timpul este scurt, de obicei nu dureaza mai mult de 10-15 minute, iar modul in care te prezinti poate face diferenta dintre tine si un alt posibil candidat pentru acelasi post. - Important : intotdeauna lasati angajatorul sa inchida primul telefonul ! Interviul prin webcam Acest tip este des intalnit, in etapa de cunostere, in cazul in care angajatorul si candidatul sunt din tari diferite si ar fi foarte greu sa comunice fata in fata. Fiind un interviu tinut de acasa, candidatii trebuie: - sa tina cont de tinuta; - incaperea unde se desfasoara interviul sa fie serioasa, fara postere sau alte obiecte care pot influenta angajatorul in vreun fel; - sa trateze acest interviu cu seriozitate. - Trebuie ca cei implicati intr-un astfel de interviu sa aiba aceeasi atitudine ca si in cazul unui interviu fata in fata. Interviul fata in fata Este considerat interviul clasic, cel mai utilizat de catre angajatori si dureaza in general o ora. Candidatul este primit de un responsabil recrutare, un sef sau un consultant din cadrul unei firme de recrutare.
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.