Întreprinderea în mediul competitiv

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 58 în total
Cuvinte : 14376
Mărime: 214.40KB (arhivat)
Puncte necesare: 7

Cuprins

  1. Cuprins
  2. Capitolul I- Prezentarea generalã a întreprinderii 3
  3. 1.1 Scurt istoric 3
  4. 1.2 Obiectul de activitate 4
  5. 1.3 Resursele firmei 5
  6. Capitolul II Implicarea factorilor de mediu în activitatea întreprinderii 8
  7. 2.1 Macromediul întreprinderii şi influenţa componentelor acestuia asupra activitãţilor întreprinderii 8
  8. 2.2 Micromediul întreprinderii şi influenţa componentelor acestuia asupra activitãţilor întreprinderii 11
  9. 2.3 Relaţia întreprindere- piaţã 13
  10. 2.4 Obiectivele economice ale întreprinderii în condiţiile pieţei concurenţiale 14
  11. Capitolul III Funcţiunile întreprinderii 15
  12. 3.1Functiunile componente ale sistemului organizarii procesuale a intreprinderii 15
  13. 3.2 Mecanismul funcţionãrii întreprinderii 21
  14. 3.3 Interdependenţa funcţiunilor întreprinderii 22
  15. Capitolul IV Structura organizatoricã –expresia organizãrii formale a întreprinderii 22
  16. 4.1 Prezentarea structurii organizaţionale funcţionale 24
  17. 4.2 Prezentarea structurii organizaţionale operaţionale 27
  18. 4.3Documente de formalizare a structurii organizatorice 28
  19. 4.4 Posibilitati de perfectionare a structurii organizatorice 34
  20. 4.5 Organizarea informala a intreprinderii 35
  21. 4.5.1 Tipuri de grupuri in organizarea informal 35
  22. 4.5.2 Avantaje si dezavantaje ale organizarii informale 37
  23. CapitolulV Strategii economice ale intreprinderii-planul ca instrument de concretizare si realizare a lor 38
  24. 5.1 Importanta strategiilor economice pentru activitatea intreprinderii 38
  25. 5.2 Elaborarea strategiilor economice ale intreprinderii 39
  26. 5.3Elaborarea planului economic al intrteprinderii 40
  27. 5.4 Elaborarea planului de afaceri al intreprinderii 41
  28. Capitolul VI Eficienta economica a activitatii intreprinderii 50
  29. 6.1 Indicatori de exprimare a eficientei economice 50
  30. 6.2 Indicatori de exprimare eficientei utilizarii fortei de munca 53
  31. 6.3 Indicatorii rentabilitatii 54
  32. 6.4Posibilitati de crestere a eficientei activitatii economice a firmei 55
  33. Concluzii 57
  34. Bibliografie: 58

Extras din proiect

Capitolul I- Prezentarea generalã a întreprinderii

1.1 Scurt istoric

Societatea comercială poate fi definită ca fiind o formă a întreprinderii, cu personalitate juridică, pe care una sau mai multe persoane o organizează prin actul constitutiv, prin afectarea de bunuri în vederea îndeplinirii actelor şi faptelor de comerţ cuprinse în obiectul de activitate prevăzut în actul constitutiv, în vederea realizării de profit.

Societăţile comerciale au fost şi sunt în prezent cel mai adecvat instrument juridic de drenare a energiilor umane şi financiare pentru realizarea unor scopuri sociale, ca şi pentru satisfacerea unor interese personale ale înteprinzãtorilor,ele contribuind la dezvoltarea comunicaţiilor care au permis extinderea pieţelor cu toate consecinţele benefice asupra civilizaţiei moderne.

Legea care stã la baza constituirii societãţilor comerciale şi modul de funcţionare acestora este Legea 31/1990, împreunã cu alte legii care reglementeazã activitatea unei întreprinderi cum sunt:

• Legea nr.15/1990 referitoare la reorganizarea unitãţilor economice de stat ca regii autonome şi socieãţti comerciale;

• Legea nr.11/1990 privind combaterea concurenţei;

• Legea nr.12/1990 referitoare la protecţia împotriva speculei;

• Legea nr.26/1990 privind Registrul Comerţului

• Legea nr,11/1994 privind protecţia consumatorului.

S.C. DISBEV SERV S.R.L. este o societate comercialã înfiinţatã în baza legii 31/1991, în iunie 2005 fiind înregistratã în cadrul Registrului Comerţului cu numãrul J29/1411/2005 şi având Codul Unic De Inregistrare RO17724911.

Societatea comercialã DISBEV SERV este o societate de capital cu rãspundere limitatã , având capital integral românesc şi privat. Datoritã numãrului de angajaţi cuprins între 50 şi 249 de salariaţi şi cifrei de afaceri anuală netă de până la 50 milioane de euro, echivalent în lei, sau deţin active totale care nu depăşesc echivalentul în lei a 43 milioane de euro S.C. DISBEV SERV S.R.L. se încadreazã în categoria întreprinderilor mijlocii.

1.2 Obiectul de activitate

Legea nr.31/1990 precizeazã cã una din menţiunile contractului de societate (şi statutului) trebuie sã se refere la obiectul de activitate ,dar nu prevede în ce constã acest obiect.In schimb dispune cã societãţile comerciale se înfiinţeazã pentru efectuarea de acte de comerţ.

In literatura juridicã ,obiectul de activitate a fost definit ca ansamblul operaţiunilor pe care societatea urmeazã sã le îndeplineascã, în vederea realizãrii de beneficii de cãtre asociaţii în cauzã.In dreptul nostru, obiectul de activitate al unei societãţi comerciale trebuie sã aibã caracter comercial, adicã sã priveascã sãvârşirea unor acte sau fapte comerciale aşa cum sunt ele enumerate de art. 3,5 si 6 din Codul Comercial.

Obiectul societãţii comerciale trebuie sã fie posibil, determinant, licit şi moral.Obiectul este posibil atunci când el poate fi realizat.Imposibiliatea realizãrii unor opţiuni comerciale poate fi de ordin juridic sau material.Obiectul este licit,adicã trebuie sã fie în conformitate cu dispoziţiile legale şi moral, adicã sã nu încalce normele de moralã şi regulile de convieţuire.

Activitatea societãţii comerciale poate consta , din punct de vedere economic în producerea de bunuri, executarea de lucrãri sau servicii, comercializarea mãrfurilor etc.

In domeniul serviciilor sunt prevãzute ,desigur tot orientativ,31 de categorii de activitãţi (repararea ,recondiţionarea şi întreţinerea bunurilor de folosinţã îndelungatã, activitãţi de service, repararea şi întreţinerea unor obiective civile sau industriale, servicii medico-sanitare, de educaţie şi învãţãmânt, de servicii publice etc.)

Societatea SC.DISBEV SERV.S.R.L. are ca obiect de activitate :

• activitãţi principale

- Execuţie şi montaj instalaţii tehnologice (gaze,apa,ulei) din cadrul staţiilor de compresoare şi rafinãriilor;

- Construcţii industriale şi civile, inclusiv utilitãţile acestora.

• activitãţi secundare

- Proiectarea şi execuţia de sisteme de distribuţie şi instalaţii de utilizare gaze naturale;

- Amenajări de drumuri;

- Execuţie reţele edilitare (alimentãri cu apã, canalizãri );

- Execuţie lucrãri de terasamente;

- Execuţie instalaţii tehnologice de suprafaţã în industria de petrol şi gaze;

- Execuţie conducte de transport gaze;

- Execuţie prefabricate din beton şi beton armat;

- Execuţie confecţii metalice;

Firma fiind autorizatã ANRE, executã lucrãri în domeniul distribuţiei, transportului,

comprimãrii şi extracţiei gazelor naturale.

Preview document

Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 1
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 2
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 3
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 4
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 5
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 6
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 7
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 8
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 9
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 10
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 11
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 12
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 13
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 14
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 15
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 16
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 17
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 18
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 19
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 20
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 21
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 22
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 23
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 24
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 25
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 26
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 27
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 28
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 29
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 30
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 31
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 32
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 33
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 34
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 35
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 36
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 37
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 38
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 39
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 40
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 41
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 42
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 43
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 44
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 45
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 46
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 47
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 48
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 49
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 50
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 51
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 52
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 53
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 54
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 55
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 56
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 57
Întreprinderea în mediul competitiv - Pagina 58

Conținut arhivă zip

  • Intreprinderea in Mediul Competitiv.docx

Te-ar putea interesa și

Întreprinderea în mediul competitiv studiul de caz realizat la SC Muntenia SA

CAP.1 PREZENTAREA GENERALA Numele: S.C.Muntenia S.A. Filipestii de Padure Sediul firmei: str.Principala, nr. 941-Filipestii de Padure, judetul...

Întreprinderea în mediul competitiv

CAPITOLUL I PREZENTAREA GENERALA A INTREPRINDERII I.1 Scurt istoric I.2 Obiectul de activitate I.3 Resursele intreprinderii-financiare,umane,...

Întreprinderea în mediul competitiv - studiu de caz realizat la SC Upetrom - 1 mai SA Ploiești

CAPITOLUL 1 PREZENTAREA GENERALA A INTREPRINDERII 1.1 Scurt istoric Documentele de arhiva atesta ca inceputul construirii societatii comerciale...

Întreprinderea în mediul competitiv - studiu de caz realizat la SC Textil-Grup SA

Capitolul I - Prezentarea generală a interprinderii 1.1. Scurt istoric S.C.Textil-Grup.S.A a luat fiinţă în iulie 1997.Este persoană juridică...

Întreprinderea în mediul competitiv - studiu de caz SC Thorma Manufactory SRL

Capitolul I PREZENTAREA GENERALA A INTREPRINDERII 1.1 Scurt istoric Întreprinderea asupra căreia îi face studiul de caz se numeşte S.C Thorma...

Întreprinderea în mediul competitiv - studiu de caz realizat la SC Crama Ceptura SRL

CAPITOLUL I : PREZENTAREA GENERALA A FIRMEI I. 1. Scurt istoric Cat priveste informatiile de identificare ale firmei, sediul social se afla in...

Întreprinderea în mediul competitiv - studiu de caz realizat la SC Tyrol Serv SA Păulești

CAPITOLUL I PREZENTAREA GENERALĂ A ÎNTREPRINDERII Date de identificare ale firmei: -Numele:S.C TYROL SERV S.A. -Adresa: str.Principala, nr.9,...

Întreprinderea în mediul competitiv - studiu de caz realizat la Egea Prod SRL

CAPITOLUL I-Prezentarea generala a intreprinderii 1.Scurt istoric Societatea comerciala “EGEA PROD” Ploiesti a luat fiinta in anul 1991 prin...

Ai nevoie de altceva?