Investigarea Efectelor de Inovare și Performanța Angajaților

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 17 în total
Cuvinte : 7060
Mărime: 530.58KB (arhivat)
Publicat de: Sandra Ifrim
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Ion Ionita
ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE FACULTATEA DE MANAGEMENT MANAGEMENTUL PROIECTELOR

Extras din proiect

1. Introducere

Managementul total al calităţii (MTC) este o abordare sistematica de îmbunătăţire a calităţii pentru nivelul de management al firmei cu scopul de a îmbunătăţii performanţa în ceea ce priveşte calitatea, productivitatea, satisfacerea clienţiilor şi profitabilitatea. Întrucat practicile MTC au fost îmbraţişate de multe firme din întreaga lume, de decenii, acestea au caştigat atenţia cercetătorilor din diverse domenii. Deşi există multe poveşti de succes legate de practicile MTC, unele programe MTC au eşuat, iar unii autori (de exemplu Bohan, 1998; Masters, 1996; Whalen and Rahim, 1994; McCabe and Wilkinson, 1998; Taylor and Wright, 2003) au găsit motive ale acestor eşecuri.

Rezultatele din studiul relaţiei dintre practicile MTC şi performanţa firmei au fost amestecate (de exemplu Kaynak, 2003; Nair, 2006; York and Miree, 2004; Sadikoglu, 2004; Prajogo and Sohal, 2001; Hung, 2007), aşa că aceasta relaţie trebuie reexaminată. Replica cercetării contribuie generalizării empirice şi dezvoltarii cunoştinţelor, iar rezultatele consistente de cercetare, privind mai multe studii, folosind o varietate de metodologii, acordă sprijin pentru puterea şi generalitatea rezultatelor cercetării. Raspunsul cercetării, de asemenea, contribuie la validarea relaţiilor cauză-efect, unind rezultatele empirice ale unei discipline şi creşterea cunoaşterii prin reducerea erorilor de tip I, prin evaluarea robusteţii si generalizării rezultatelor empirice şi prin dezvoltarea teoriei prin satisfacerea criterului de reproductibilitate.

Pentru a fi competitive pe o piaţă aflată în schimbare, firmele trebuie să îmbunătăţească atât calitatea, cât şi inovarea (Feng etal, 2006.; Hung, 2007; Iranietal, 2004). Continua îmbunătăţire şi inovările au locuri importante într-o firmă. Unii cercetători au susţinut că efectele MTC, practicate cu privire la diferite tipuri de măsuri de perfomanţă, diferă. În plus, puţine studii empirice au investigat efectul mediator (relaţia indirecta) a unui tip de măsură a performanţei în relaţia dintre practicile MTC şi un alt tip de măsură a performanţei. Mai mult decât atât, nu există nici o dovadă empirică despre efectul practicilor MTC asupra performanţelor angajaţiilor sau efectului de împlinire al angajatului.

Unii cercetători au sugerat că studiile viitoare să studieze efectele directe şi indirecte a practicilor MTC asupra performanţei angajaţilor, asupra nivelului de invotaţie şi asupra unei varietăţi de măsuri de performanţă, în timp ce alţii au sugerat investigarea corelaţiei dintre calitate şi performanţă în materie de inovaţie, şi dintre inovaţie şi performanţa firmei. Obiectivul studiului este de a investiga relaţiie dintre practicile MTC şi măsurile de performanţă şi de a examina efectele de mediere ale performanţei angajaţilor şi performaţei de inovare privind relaţia dintre practicile MTC şi performanţa firmei.

Lucrarea este organizată după cum urmează: secţiunea 1 introduce importanţa şi scopul cercetării. Secţiunea 2 recenziază practicile managementului calitătii şi sintetizează rezultatele studiilor anterioare privind relaţia dintre practicile MTC şi diverse măsuri de performanţă. Secţiunea 3 prezintă modelul de cercetare propus, ipotezele referitoare la relaţia dintre practicile MTC şi indicatorii de performanţă, şi metodologia cercetării, incluzând procesele de colectare a datelor şi analizele statistice. Secţiunea 4 oferă rezultate obţinute din analiza datelor, inclusiv eşantionul demografic şi rezultatele din explicarea şi confirmarea analizei factorilor, teste de fiabilitate şi de valabilitate din construcţia şi structura parţii analizate pentru varabilele latente. Secţiunea 5 prezintă discuţii, rezultate, mai multe implicaţii de cercetare şi limitări de cercetare. Ultima secţiune, secţiunea 6 , concluzionează.

2. Fundamentul teoretic.

După ce am analizat cu atenţie literatura de specialitate, factorii MTC pe care i-am dezovoltat în chestinar au fost de conducere, de formare, managementul angajaţilor, informaţii şi analize, managemul furnizorului, al procesului, orientarea către client şi continua îmbunătăţire, iar măsurile de performanţă au fost performanţa angajatului, performanţa de inovare şi performanţa firmei.

2.1 Factorul de conducere (leadership)

Leadershipul, spre deosebire de managementul de control intern, este sarcina de management de a practica si menţine o viziune a organizaţiei cu privire la cerinţele clientului. Exemple ale viziunii de leadership sunt claritatea viziunii, raza lungă de acţiune, stilul de conducere, schimbarea participativă, responsabilizarea angajaţiilor, precum şi planificarea şi punerea în aplicare a schimbării organizaţionale. Eficacitatea leaderilor depinde mai puţin de poziţie decât de respectul şi influenţa pe care aceştia au caştigato în organizaţie. Conform lui Deming, managementul şi leadershipul sunt două lucruri diferite, prin faptul că oricine cu o viziune care poate conduce pe alţii spre această viziune poate fi lider. Teoria MTC susţine că, cu un angajament deplin la calitate, leaderii pot organiza activitaţiile oamenilor pentru a atinge obiectivul comun al organizaţiei.

2.2. Formearea

Temele de formarea într-o setare totală de calitate implică aptitudini tehnice (proces statistic/metode de control al calităţii, cum ar fi diagrame de control şi diagrame Pareto, instrmente de design cum ar fi designul de experimente, funcţia de calitate şi implementare), competenţe de supraveghere (instrumente manageriale de rezolvare a problemelor), comunicare, proceduri noi de lucru (muncă în echipă) şi relaţiile cu clienţii.

2.3. Managementul angajaţilor

Deming a susţinut că oamenii din cercetare, design, vânzări şi producţie trebuie să lucreze mai degrabă interdependent ca o echipă în funcţiile tradiţionale de organizare, decât să lucreze independent în cadrul funţiilor lor,în scopul de a prevedea probleme în producţie care ar putea fi contracarate şi pentru a îmbunătăţii calitatea prezentă sau viitoare a serviciului de producţie. Munca în echipă în proiectare este fundamentală deoarece pierderi de timp şi vânzări pot aparea dacă departamentul nu funţionează ca o echipă de la început. Funcţiunile lucrează ca o echipă pentru a atinge un obiectiv comun şi pentru a preveni sub-optimizare (punerea nevoilor unei unităţi înaintea nevoilor firmei). Personalul nemanagerial poate contribui semnificativ atunci când sunt împuterniciţi, aşa că sugestiile şi participarea angajaţilor sunt încurajate în managementul total al calităţii.

2.4. Informaţiile şi analizele

Managerii trebuie să ia decizii bazate pe analize de date şi informaţii relevante. Organizaţiile măsoară, analizează şi revizuie datele şi informaţiile pentru a atinge obiective strategice şi pentru a anticipa şi raspunde la orice schimbare organizaţională sau externă.

Managerii aduc date şi informaţii sigure, de inaltă calitate şi la timp pentru utilizatorii cheie, inclusiv angajaţilor şi distribuitorilor, pentru a îmbunătăţi eficienţa, eficacitatea şi inovarea organizaţiei. Nevoile afacerii şi strategia determină măsurile care vor furniza datele şi informaţiile necesare pentru a lua decizii.

Preview document

Investigarea Efectelor de Inovare și Performanța Angajaților - Pagina 1
Investigarea Efectelor de Inovare și Performanța Angajaților - Pagina 2
Investigarea Efectelor de Inovare și Performanța Angajaților - Pagina 3
Investigarea Efectelor de Inovare și Performanța Angajaților - Pagina 4
Investigarea Efectelor de Inovare și Performanța Angajaților - Pagina 5
Investigarea Efectelor de Inovare și Performanța Angajaților - Pagina 6
Investigarea Efectelor de Inovare și Performanța Angajaților - Pagina 7
Investigarea Efectelor de Inovare și Performanța Angajaților - Pagina 8
Investigarea Efectelor de Inovare și Performanța Angajaților - Pagina 9
Investigarea Efectelor de Inovare și Performanța Angajaților - Pagina 10
Investigarea Efectelor de Inovare și Performanța Angajaților - Pagina 11
Investigarea Efectelor de Inovare și Performanța Angajaților - Pagina 12
Investigarea Efectelor de Inovare și Performanța Angajaților - Pagina 13
Investigarea Efectelor de Inovare și Performanța Angajaților - Pagina 14
Investigarea Efectelor de Inovare și Performanța Angajaților - Pagina 15
Investigarea Efectelor de Inovare și Performanța Angajaților - Pagina 16
Investigarea Efectelor de Inovare și Performanța Angajaților - Pagina 17

Conținut arhivă zip

  • Investigarea Efectelor de Inovare si Performanta Angajatilor.doc

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Organizația și managementul bazate pe cunoștințe

OBIECTIVELE CURSULUI SĂ PREZINTE SELECTIV ELEMENTELE DE BAZĂ ALE ECONOMIEI, FIRMEI ŞI MANAGEMENTULUI BAZATE PE CUNOŞTINŢE, ÎNCORPORATE ÎN...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Carol Parc Hotel - Managementul Serviciilor

CAPITOLUL I. Prezentarea generală a „ Hotel Carol Parc” 1.1. Aşezare, localizare şi prezentare generală Adresa: Str. Aleea Suter, nr. 23-25,...

Managementul Resurselor Umane

1. INTEGRAREA MANAGEMENTULUI RESURSELOR UMANE ÎN MANAGEMENTUL ORGANIZAŢIEI 1.1. Conţinutul şi obiectivele managementului resurselor umane 1.1.1....

Ai nevoie de altceva?