Investiții privind revitalizarea turismului în regiunea de sud a României

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 18 în total
Cuvinte : 4549
Mărime: 206.96KB (arhivat)
Publicat de: Florentin Vișan
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Maricica Stoica
Academia de Studii Economice din Bucuresti

Extras din proiect

Cuvinte cheie:

Investitie: 1. Plasament, pe termen lung, de capitaluri în întreprinderi industriale, agricole, comerciale etc., cu scopul obţinerii de profituri; (concr.) capitalul plasat.

2. Alocare (de către stat) a unei sume şi a altor mijloace materiale pentru crearea de noi fonduri fixe, pentru lărgirea, reutilarea şi modernizarea celor existente; (concr.) suma alocată, fondurile alocate.

Turism: Sport constând in parcurgerea pe jos sau cu un vehicul a unor regiuni pitoreşti sau interesante din punct de vedere istoric, geografic etc.; drumeţie. ♦ Activitate prestatoare de servicii care se ocupă cu organizarea şi desfăşurarea unor călătorii de agrement şi de recreare, în scopuri recreative sau cognitive.

Regiune: 1. Întindere mare de pământ mai mult sau mai puţin omogenă, dintr-o ţară sau de pe glob, care prezintă caractere comune; ţinut, zonă, loc, teren, meleag, parte, teritoriu 2. Unitate administrativă şi teritorială în România (între 1950 şi 1968) alcătuită din raioane şi din unul sau mai multe oraşe importante. 3. Porţiune determinată a unei fiinţe sau a unui obiect.

Mediu geografic : totalitatea condiţiilor naturale exterioare ale vieţii sociale, care constituie una dintre condiţiile necesare şi permanente ale vieţii materiale a societăţii şi unul dintre factorii care influenţează dezvoltarea ei. ♦ Orice substanţă în care se produce sau se propagă un fenomen.

Potential turistic: totalitatea factorilor de atractie apartinând cadrului natural sau antropic. La care adauga, valorificat prin intermediul amenajarilor turistice si care genereaza fluxuri turistice cu arii de provenienta interne si internationale ce se deplaseaza catre arii de destinatie unde consuma într-o maniera turistica produsele turistice, rezultate dintr-un potential si amenajarea acestuia.

Rezumat:

In aceasta lucrarea autorii prezinta propriile cercetari privind:

- potentialul turistic al regiunii sud;

- rolul turismului in economia nationala ;

-comparatii cu celelalate tari ale UE;

-cauzele care au contribuit la deteriorarea turismului in

Romania;

-propuneri privind revitalizarea turismului.

Introducere:

Cercetarea are ca scop reducerea migrarii temporare in strainatate a fortei de munca prin valorificarea potentialului turistic al Romaniei care va conduce la crearea de locuri de munca; cresterea aportului valutar al turismului in economia tarii.

CAPITOLUL I – POTENTIALUL TURISTIC AL REGIUNII DE SUD

1.1. Regiunea Sud Muntenia

Regiunea Sud este situată în partea de sud a României, având o suprafaţă de 34.453 km2 (14.45 % din suprafaţa României), corespunzătoare judeţelor Argeş, Călăraşi, Dâmboviţa, Giurgiu, Ialomiţa, Prahova şi Teleorman. În partea de sud, regiunea se învecinează cu Bulgaria. Relieful regiunii este caracterizat de predominanţa formelor de relief de joasă altitudine: câmpii şi lunci - 70,7%, dealuri - 19,8% şi doar 9,5 % munţi.

Populaţia totală a celor şapte judeţe componente era, în 2005, de 3.342.042 locuitori, reprezentând 15,4% din populaţia României. Densitatea populaţiei este de 96,6 loc/km2, valoare superioară mediei pe ţară (90,7 loc/km2). Gradul de urbanizare este de 41,7%, sub media pe ţară, explicabil prin faptul că, exceptând judeţul Prahova, majoritatea populaţiei trăieşte în mediul rural.

Regiunea Sud are o reţea de localităţi alcătuită din 48 de oraşe (din care 16 municipii), 517 comune şi 2018 de sate. Cele mai multe oraşe au sub 20.000 de locuitori, multe dintre acestea cu o infrastructură deficitară, apropiată de cea a zonelor rurale. Numai 2 oraşe au peste 100.000 de locuitori (Ploieşti şi Piteşti). Distribuţia teritorială arată o concentrare mai mare a oraşelor în judeţul Prahova şi mai redusă în Giurgiu.

Suprafata

-Km2 - Populatia

-nr.pers.- Populatia ocupată

-mii pers.- Rata somajului

-%-

Total Regiune 34453 3379406 1207.3 8,3

Arges 6826 652625 256.5 6,2

Calarasi 5088 324617 101.4 7.8

Dambovita 4054 541763 200.3 6.1

Giurgiu 3526 297859 90.1 7.5

Ialomita 4453 296572 98.2 11.1

Prahova 4716 829945 292.8 10,0

Teleorman 5790 436025 168.0 10.3

Date statistice detaliate pe judete la 31.12.2003

1.2. Forme de turism

Muntenia este un pamânt al contrastelor. Din nord, de la semetele culmi ale Carpatilor, si pâna în sud, la atractiile si misterele Dunarii, Regiunea dispune de o multime de bogatii ce asteapta sa fie descoperite.

Cunoscuta în trecut drept Valahia sau Tara Româneasca, Muntenia are o istorie bogata si fascinanta. În Nord, poalele Muntilor Fagaras ofera, la Arefu, un fundal dramatic pentru castelul lui Vlad Tepes, domnitor român cunoscut în strainatate mai ales datorita asocierii cu personajul Dracula al lui Bram Stoker, în vreme ce în Sud un numar impresionant de situri arheologice au început sa atraga din ce în ce mai multi arheologi.

Preview document

Investiții privind revitalizarea turismului în regiunea de sud a României - Pagina 1
Investiții privind revitalizarea turismului în regiunea de sud a României - Pagina 2
Investiții privind revitalizarea turismului în regiunea de sud a României - Pagina 3
Investiții privind revitalizarea turismului în regiunea de sud a României - Pagina 4
Investiții privind revitalizarea turismului în regiunea de sud a României - Pagina 5
Investiții privind revitalizarea turismului în regiunea de sud a României - Pagina 6
Investiții privind revitalizarea turismului în regiunea de sud a României - Pagina 7
Investiții privind revitalizarea turismului în regiunea de sud a României - Pagina 8
Investiții privind revitalizarea turismului în regiunea de sud a României - Pagina 9
Investiții privind revitalizarea turismului în regiunea de sud a României - Pagina 10
Investiții privind revitalizarea turismului în regiunea de sud a României - Pagina 11
Investiții privind revitalizarea turismului în regiunea de sud a României - Pagina 12
Investiții privind revitalizarea turismului în regiunea de sud a României - Pagina 13
Investiții privind revitalizarea turismului în regiunea de sud a României - Pagina 14
Investiții privind revitalizarea turismului în regiunea de sud a României - Pagina 15
Investiții privind revitalizarea turismului în regiunea de sud a României - Pagina 16
Investiții privind revitalizarea turismului în regiunea de sud a României - Pagina 17
Investiții privind revitalizarea turismului în regiunea de sud a României - Pagina 18

Conținut arhivă zip

  • Investitii privind Revitalizarea Turismului in Regiunea de Sud a Romaniei.doc

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Auditul Managementului Proiectului - Modernizarea Parcurilor Balneare din Statiunea Calimanesti-Caciulata

Introducere Pentru ca programele finantate sau co-finantate din bani publici saisi indeplineasca scopul si obiectivele cu maxima eficienta este...

Ai nevoie de altceva?