Jurnalul carierei Direcției Impozite și Taxe Locale Sector 1

Proiect
9/10 (2 voturi)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 14 în total
Cuvinte : 4266
Mărime: 20.11KB (arhivat)
Publicat de: Petru Lazăr
Puncte necesare: 7
jurnalul carierei Direcției Impozite și Taxe Locale Sector 1

Extras din proiect

Pentru realizarea prezentei lucrări am ales instituția Direcția Impozite și Taxe Locale a Sectorului 1. Aceasta funcționează ca serviciu de interes local, dispunând de personalitate juridică și este finanțată integral de la bugetul local al sectorului 1.

Printre atribuțiile Direcției Impozite și Taxe Locale Sector 1 intră acelea privind stabilirea, constatarea, controlul, urmărirea și încasarea impozitelor, taxelor locale în conformitate și respectând reglementările Codului fiscal și Codului de procedură fiscală.

Deoarece dispune și de servicii de specialitate, instituția asigură prin intermediul acestora colectarea impozitelor și taxelor locale, urmărirea și executarea silită a crențelor bugetare, constatarea și verificarea materiei impozabile, impunerea tuturor contribuabililor persoane fizice și juridice, soluționarea obiecțiunilor.

De asemenea, instituția realizează activitatea de constatare, stabilire și operare în baza de date a impozitelor și taxelor datorate bugetului local de către contribuabilii persoane fizice și juridice. Printre aceste impozite și taxe reamintim: impozitul pe clădiri, impozitul pe terenuri, taxa asupra mijloacelor de transport, reclama, etc.

Instituția exercită controlul fiscal verificând persoanele fizice și juridice posesoare de bunuri susceptibile de a fi impozabile, dar și veridicitatea declarațiilor de impunere, modificând unde este cazul și luând măsuri pentru încasarea diferențelor de impozit stabilite.

În cazul în care creanțele bugetare sunt neachitate la termenele de plată, se va trece la executarea silită a debitelor, cu respectarea dispozițiilor legale.

Scopul stabilit de Direcția Impozite și Taxe Locale Sector 1 este acela de a realiza un serviciu pentru cetățean, un serviciu realizat cu profesionalism și promptitudine. Rolul instituției este acela de a fi locul unde cetățenii pot obține informații diverse, realizează comunicarea în ambele sensuri, între cetățeni și administrație și facilitează accesul liber la informațiile de interes public, atât în format scris cât și electronic.

În vederea asigurării îndeplinirii sarcinilor ce îi revin, Direcția Impozite și Taxe Locale a Sectorului 1 are următoarea structură organizatorică: conducerea este asigurată de un director executiv și 3 directori executivi adjuncți subordonați direct acestuia. În subordinea directorului executiv sunt organizate următoarele compartimente funcționale: Serviciile interne, care includ Serviciul Juridic, Serviciul Audit Public Intern, Serviciul Control Intern, Serviciul Resurse Umane și Pregătire Profesională, Serviciul de Administrarea Sistemului Informatic, Serviciul Soluționare Contestații, Biroul Managementul Calității, Serviciul Securitatea, Protecția Muncii și P.S.I., Serviciul Metodologie, Asistență Contribuabili și Presa.

În subordinea directorului executiv adjunct coordonator al Activității de Administrare Contribuabili Persoane Juridice intră Serviciul Inspecție Fiscală Persoane Juridice, Serviciul Stabilire și Impunere Persoane Juridice, Serviciul Executare Silită Amenzi, Impozite și Taxe Persoane Juridice.

În subordinea directorului executiv adjunt coordonator al Activității de Administrare Contribuabili Persoane Fizice intră următoarele structuri funcționale: Serviciul de Inspecție Fiscală Persoane Fizice, Serviciile Stabilire și Impunere Persoane Fizice 1, 2, 3 și 4, Birourile Stabilire și Impunere Persoane Fizice 1 și 2, Serviciul Executare Silită Impozite și Taxe Persoane Fizice, Serviciul Executare Silită Amenzi Persoane Fizice cu un birou subordonat (Biroul Monitorizare si Selectare Amenzi Persoane Fizice).

În subordinea directorului executiv adjunct coordonator al Activității Economice se găsesc următoarele structuri funcționale: Serviciul Buget, Financiar, Contabilitate cu 2 birouri aflate în subordine (Biroul Contabilitate și Biroul Încasări), Serviciul Contabilitatea Crențelor Bugetare, Serviciul Administrativ, Serviciul Registratura, Arhiva și Gestionarea Documentelor cu un birou subordonat ( Biroul Gestiune Arhiva si Evidența Informatizată), Biroul Achiziții Publice.

Privitor la regulile interne de conduită profesională trebuie menționat că sunt aplicate principiile generale de conduită profesională, aplicabile funcționarilor publici și anume:

a) supremația Constituției și a legii, principiu conform căruia funcționarii publici au îndatorirea de a respecta Constituția și legile țării;

b) prioritatea interesului public, principiu conform căruia funcționarii publici au îndatorirea de a considera interesul public mai presus decât interesul personal, în exercitarea funcției publice;

c) asigurarea egalității de tratament a cetățenilor în fața autorităților și instituțiilor publice, principiu conform căruia funcționarii publici au îndatorirea de a aplica același regim juridic în situații identice sau similare;

d) profesionalismul, principiu conform căruia funcționarii publici au obligația de a îndeplini atribuțiile de serviciu cu responsabilitate, competență, eficiență, corectitudine și conștiinciozitate;

e) imparțialitatea și independența, principiu conform căruia funcționarii publici sunt obligați să aibă o atitudine obiectivă, neutră față de orice interes politic, economic, religios sau de alta natură, în exercitarea funcției publice;

f) integritatea morală, principiu conform căruia funcționarilor publici le este interzis să solicite sau să accepte, direct ori indirect, pentru ei sau pentru alții, vreun avantaj ori beneficiu în considerarea funcției publice pe care o dețin sau să abuzeze in vreun fel de această funcție;

g) libertatea gândirii și a exprimării, principiu conform căruia funcționarii publici pot să-și exprime și să-și fundamenteze opiniile, cu respectarea ordinii de drept și a bunelor moravuri;

h) cinstea și corectitudinea, principiu conform căruia în exercitarea funcției publice și în îndeplinirea atribuțiilor de serviciu funcționarii publici trebuie să fie de bună-credință;

i) deschiderea și transparența, principiu conform căruia activitățile desfășurate de funcționarii publici în exercitarea funcției lor sunt publice și pot fi supuse monitorizării cetățenilor.

Preview document

Jurnalul carierei Direcției Impozite și Taxe Locale Sector 1 - Pagina 1
Jurnalul carierei Direcției Impozite și Taxe Locale Sector 1 - Pagina 2
Jurnalul carierei Direcției Impozite și Taxe Locale Sector 1 - Pagina 3
Jurnalul carierei Direcției Impozite și Taxe Locale Sector 1 - Pagina 4
Jurnalul carierei Direcției Impozite și Taxe Locale Sector 1 - Pagina 5
Jurnalul carierei Direcției Impozite și Taxe Locale Sector 1 - Pagina 6
Jurnalul carierei Direcției Impozite și Taxe Locale Sector 1 - Pagina 7
Jurnalul carierei Direcției Impozite și Taxe Locale Sector 1 - Pagina 8
Jurnalul carierei Direcției Impozite și Taxe Locale Sector 1 - Pagina 9
Jurnalul carierei Direcției Impozite și Taxe Locale Sector 1 - Pagina 10
Jurnalul carierei Direcției Impozite și Taxe Locale Sector 1 - Pagina 11
Jurnalul carierei Direcției Impozite și Taxe Locale Sector 1 - Pagina 12
Jurnalul carierei Direcției Impozite și Taxe Locale Sector 1 - Pagina 13
Jurnalul carierei Direcției Impozite și Taxe Locale Sector 1 - Pagina 14

Conținut arhivă zip

  • Jurnalul Carierei Directiei Impozite si Taxe Locale Sector 1.doc

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Ai nevoie de altceva?