Locul si Rolul Motivarii in Cadrul unei Intreprinderi

Extras din proiect Cum descarc?

LOCUL SI ROLUL MOTIVARII IN CADRUL UNEI IINTREPRINDERI
Motivarea-concept
Motivarea reprezinta o componenta majora a managementului si un subiect frecvent tratat in literatura de specialitate, inregistrand o mare varietate de abordari. Se deosebesc cu precadere doua acceptiuni majore ale motivarii:
Motivarea in sens restrans consta in corelarea necesitatilor, aspiratiilor si intereselor personalului din cadrul organizatiei cu realizarea obiectivelor si exercitarea sarcinilor, competentelor si responsabilitatilor atribuite in cadrul organizatiei.
Motivarea in sens larg rezida in ansamblul de decizii si actiuni prin care se determina stakeholderii organizatiei sa contribuie direct si indirect la realizarea de functionalitati si performante de ansamblu superioare, pe baza corelarii intereselor acestora in abordarea si realizarea obiectivelor organizatiei si ale subsistemelor sale.
Functia de motivare are drept scop stimularea angajatilor in obtinerea de performante.Ea incepe cu recunoasterea faptului ca indivizii sunt unici si ca tehnicile motivationale trebuie sa se adapteze la nevoile fiecarui individ.
Tipologia motivarii profesionale. 
Definirea tipului de motivare
In esenta prin tip de forma de motivare desemnam ansamblul de motivatii, delimitate in
functie de anumite criterii, folosite in mod repetat de manageri intr-o optica specifica,
care se bazeaza, constient sau inconstient, pe anumite ipoteze privind conditionarea
motivationala a performantelor salariatilor si organizatiei
Tipuri (forme) de motivare
1.Motivarea pozitiva si negativa
Motivarea pozitiva are in vedere cresterea eforturilor si contributiei personalului la realizarea obiectivelor firmei, pe baza amplificarii satisfactiilor sale prin participarea la procesul muncii ca urmare a realizarii sarcinilor atribuite majoritatii salariatilor, iar motivatiile analizate preponderent asigura cresterea veniturilor salariatilor , a moralului si statutului lor corespunzator asteptarilor acestora.Aceasta, prin numeroasele satisfactii pe care le genereaza, contribuie la instaurarea unui moral ridicat si la deszvoltarea individuala a salariatilor, la conturarea unui climat organizatoric propice muncii si performantelor ridicate.
Motivarea negativa vizeaza sporirea eforturilor si contributiei personalului firmei la indeplinirea obiectivelor sale pe baza diminuarii satisfactiilor in procesul muncii sau a amentintarii cu reducere lor, daca sarcinile si obiectivele de realizat , nu sunt realizate, iar motivatiile folosite genereaza frecvent scaderi de venituri, moral, prezenta si statut al salariatilor in raport cu asteptarile lor.
2.Dupa modul cum se produce (axa cognitiv-afectiv):
Motivare cognitiva - vizeaza procesele mintale privind ,,ghidarea" comportamentului. Genereaza convingeri si diferite stari fata de realitate pe baza educatie si a diferitor instruiri la locul de munca, de unde si automotivarea. Eficienta depinde de soliditatea argumentarii, credibilitatea sursei: persoana, institutia, autorul, domeniul 
Motivare afectiva - vizeaza procesele, cauzele emotionale in ,,ghidarea" comportamentului. Are la baza diferite sentimente, pasiuni, simpatii, frustrari, placeri, libertatea de a alege, chiar si iluzia alegerii 
Influentele celor doua tipuri de motivari sunt reciproce, separarea se face ca si reactie si comportament, sub aspectul cauzalitatii imediate.
3.?Dupa ,,continutul" muncii (axa intrinsec-extrinsec): 
Motivare intrinseca - vizeaza insasi continutul muncii, satisfactia interioara a persoanei respective de a face acel lucru, considerarea muncii ca o necesitate (ca o trebuinta). Munca devine a componenta a structurii interioare a individului, iar odata realizata are efecte de lunga durata. Din acest considerent trebuie avuta in vedere in procesul de selectie (privind optiunile personale) si promovare printr-o stimulare continua 
Motivare extrinseca - vizeaza factorii externi continutului procesului de munca. Se regaseste la locul de munca sub doua forme: recompensele si pedepsele (penalitatile). Sunt concretizate in diverse forme: materiale (de natura salariala sau altele: timp liber) sau nemateriale (diplome, aprecieri verbale, insigne, gesturi: pranz cu managerul etc.).


Fisiere in arhiva (2):

  • Locul si Rolul Motivarii in Cadrul unei Intreprinderi
    • rolul motivarii.doc
    • rolul motivarii.ppt

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!