Locul și Rolul Motivării în Cadrul unei Întreprinderi

Proiect
9/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 2 fișiere: doc, ppt
Pagini : 60 în total
Cuvinte : 7705
Mărime: 969.04KB (arhivat)
Publicat de: Noemi Baciu
Puncte necesare: 7
Universitatea ŞTEFAN CEL MARE Suceava Facultatea de Ştiinţe Economice şi Administraţie Publică

Extras din proiect

LOCUL SI ROLUL MOTIVĂRII ÎN CADRUL UNEI ÎINTREPRINDERI

Motivarea-concept

Motivarea reprezintă o componentă majoră a managementului şi un subiect frecvent tratat în literatura de specialitate, înregistrând o mare varietate de abordări. Se deosebesc cu precădere două accepţiuni majore ale motivării:

Motivarea în sens restrâns constã în corelarea necesitãţilor, aspiraţiilor şi intereselor personalului din cadrul organizaţiei cu realizarea obiectivelor şi exercitarea sarcinilor, competenţelor şi responsabilitãţilor atribuite în cadrul organizaţiei.

Motivarea în sens larg rezidã în ansamblul de decizii şi acţiuni prin care se determinã stakeholderii organizaţiei sã contribuie direct şi indirect la realizarea de funcţionalitãţi şi performanţe de ansamblu superioare, pe baza corelãrii intereselor acestora în abordarea şi realizarea obiectivelor organizaţiei şi ale subsistemelor sale.

Funcţia de motivare are drept scop stimularea angajaţilor în obţinerea de performanţe.Ea începe cu recunoaşterea faptului că indivizii sunt unici şi că tehnicile motivaţionale trebuie să se adapteze la nevoile fiecărui individ.

Tipologia motivării profesionale.

Definirea tipului de motivare

În esenţã prin tip de formã de motivare desemnãm ansamblul de motivaţii, delimitate în

funcţie de anumite criterii, folosite în mod repetat de manageri într-o opticã specificã,

care se bazeazã, conştient sau inconştient, pe anumite ipoteze privind condiţionarea

motivaţionalã a performanţelor salariaţilor şi organizaţiei

Tipuri (forme) de motivare

1.Motivarea pozitivă şi negativă

Motivarea pozitivă are în vedere creşterea eforturilor şi contribuţiei personalului la realizarea obiectivelor firmei, pe baza amplificării satisfacţiilor sale prin participarea la procesul muncii ca urmare a realizării sarcinilor atribuite majorităţii salariaţilor, iar motivaţiile analizate preponderent asigură creşterea veniturilor salariaţilor , a moralului şi statutului lor corespunzător aşteptărilor acestora.Aceasta, prin numeroasele satisfacţii pe care le generează, contribuie la instaurarea unui moral ridicat şi la deszvoltarea individuală a salariaţilor, la conturarea unui climat organizatoric propice muncii şi performanţelor ridicate.

Motivarea negativă vizează sporirea eforturilor şi contribuţiei personalului firmei la îndeplinirea obiectivelor sale pe baza diminuării satisfacţiilor în procesul muncii sau a amentinţării cu reducere lor, dacă sarcinile şi obiectivele de realizat , nu sunt realizate, iar motivaţiile folosite generează frecvent scăderi de venituri, moral, prezenţă şi statut al salariaţilor în raport cu aşteptările lor.

2.După modul cum se produce (axa cognitiv-afectiv):

Motivare cognitivă – vizează procesele mintale privind „ghidarea” comportamentului. Generează convingeri şi diferite stări faţă de realitate pe baza educaţie şi a diferitor instruiri la locul de muncă, de unde şi automotivarea. Eficienţa depinde de soliditatea argumentării, credibilitatea sursei: persoana, instituţia, autorul, domeniul

Motivare afectivă – vizează procesele, cauzele emoţionale în „ghidarea” comportamentului. Are la bază diferite sentimente, pasiuni, simpatii, frustrări, plăceri, libertatea de a alege, chiar şi iluzia alegerii

Influenţele celor două tipuri de motivări sunt reciproce, separarea se face ca şi reacţie şi comportament, sub aspectul cauzalităţii imediate.

3.După „conţinutul” muncii (axa intrinsec-extrinsec):

Motivare intrinsecă – vizează însăşi conţinutul muncii, satisfacţia interioară a persoanei respective de a face acel lucru, considerarea muncii ca o necesitate (ca o trebuinţă). Munca devine a componentă a structurii interioare a individului, iar odată realizată are efecte de lungă durată. Din acest considerent trebuie avută în vedere în procesul de selecţie (privind opţiunile personale) şi promovare printr-o stimulare continuă

Motivare extrinsecă – vizează factorii externi conţinutului procesului de muncă. Se regăseşte la locul de muncă sub două forme: recompensele şi pedepsele (penalităţile). Sunt concretizate în diverse forme: materiale (de natură salarială sau altele: timp liber) sau nemateriale (diplome, aprecieri verbale, insigne, gesturi: prânz cu managerul etc.).

Preview document

Locul și Rolul Motivării în Cadrul unei Întreprinderi - Pagina 1
Locul și Rolul Motivării în Cadrul unei Întreprinderi - Pagina 2
Locul și Rolul Motivării în Cadrul unei Întreprinderi - Pagina 3
Locul și Rolul Motivării în Cadrul unei Întreprinderi - Pagina 4
Locul și Rolul Motivării în Cadrul unei Întreprinderi - Pagina 5
Locul și Rolul Motivării în Cadrul unei Întreprinderi - Pagina 6
Locul și Rolul Motivării în Cadrul unei Întreprinderi - Pagina 7
Locul și Rolul Motivării în Cadrul unei Întreprinderi - Pagina 8
Locul și Rolul Motivării în Cadrul unei Întreprinderi - Pagina 9
Locul și Rolul Motivării în Cadrul unei Întreprinderi - Pagina 10
Locul și Rolul Motivării în Cadrul unei Întreprinderi - Pagina 11
Locul și Rolul Motivării în Cadrul unei Întreprinderi - Pagina 12
Locul și Rolul Motivării în Cadrul unei Întreprinderi - Pagina 13
Locul și Rolul Motivării în Cadrul unei Întreprinderi - Pagina 14
Locul și Rolul Motivării în Cadrul unei Întreprinderi - Pagina 15
Locul și Rolul Motivării în Cadrul unei Întreprinderi - Pagina 16
Locul și Rolul Motivării în Cadrul unei Întreprinderi - Pagina 17
Locul și Rolul Motivării în Cadrul unei Întreprinderi - Pagina 18
Locul și Rolul Motivării în Cadrul unei Întreprinderi - Pagina 19
Locul și Rolul Motivării în Cadrul unei Întreprinderi - Pagina 20
Locul și Rolul Motivării în Cadrul unei Întreprinderi - Pagina 21
Locul și Rolul Motivării în Cadrul unei Întreprinderi - Pagina 22
Locul și Rolul Motivării în Cadrul unei Întreprinderi - Pagina 23
Locul și Rolul Motivării în Cadrul unei Întreprinderi - Pagina 24
Locul și Rolul Motivării în Cadrul unei Întreprinderi - Pagina 25
Locul și Rolul Motivării în Cadrul unei Întreprinderi - Pagina 26
Locul și Rolul Motivării în Cadrul unei Întreprinderi - Pagina 27
Locul și Rolul Motivării în Cadrul unei Întreprinderi - Pagina 28
Locul și Rolul Motivării în Cadrul unei Întreprinderi - Pagina 29

Conținut arhivă zip

  • Locul si Rolul Motivarii in Cadrul unei Intreprinderi
    • rolul motivarii.doc
    • rolul motivarii.ppt

Te-ar putea interesa și

Motivarea - Armă Strategică în Managementul Firmei

INTRODUCERE La ora actuala managementul resurselor umane a devenit un domeniu caruia i se acorda o importanta deosebita în cadrul oricarei...

Strategii de Motivare în Cadrul Firmei SC Bijoux SRL

ARGUMENT Managementul modern a început să pună în centrul preocupărilor sale angajatul, ca principal factor al succesului organizaţiei şi astfel...

Motivarea Personalului

INTRODUCERE Prin motivatie se explica de ce oamenii aleg un anumit mod de actiune preferîndu-l altuia sau altora, de ce si-l mentin, uneori chiar...

Studiu de Caz Privind Motivarea Personalului

CAP. 1. MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE- COMPONENTĂ A MANAGEMENTULUI GENERAL 1.1. NOŢIUNI PRIVIND MANAGEMENTUL GENERAL 1.1.1. NOŢIUNEA DE...

Strategii și Politici în Domeniul Resurselor Umane la SC Oltchim SA Ramnicu-Valcea

CAPITOLUL I IMPORTANŢA RESURSELOR UMANE ÎN CADRUL ORGANIZATIILOR Motto:“Singura cale de a descoperi limitele posibilului este de a le depasi...

Bazele Teoretice ale Motivației Personalului

1.Conceptul de motivaţie a personalului Motivarea reprezintă o componentă majoră a managementului şi un subiect dintre cele mai frecvent tratate...

Motivarea Personalului în Cadrul Afacerilor

Introducere ,,Unui om este mai usor sai dezvolti calitatile decit sa-inlaturi defectele;Cultivai omului calitatile,ca sa-si inunde defectele”...

Obiective Manageriale Privind Motivarea Resurselor Umane

INTRODUCERE Conducerea: arta de a determina pe altul sa faca ce doresti tu, dar din proprie initiativa. Dwight D. Eisenhover  Nici o...

Ai nevoie de altceva?