Locul si Rolul Motivarii in Managementul Firmelor Private

Cuprins proiect Cum descarc?

1. DEFINITIA MOTIVATIEI
2. FACTORII MOTIVATIONALI
3. FORMELE MOTIVATIEI
4. ASPECTE ALE MOTIVATIEI POZITIVE
5. MOTIVATIA INDIVIDUALA
5.1 TEORIA ERARHIEI NEVOILOR
5.2 TEORIA ACHIZITIE SUCCESELOR
5.3 TEORIA ERG
5.4 TEORIA X-Y
6. MOTIVATIA ORGANIZATIONALA
6.1 TEORIA CONDITIONARII OPERANTE
6.2 TEORIA PERFORMANTELOR ASTEPTATE
6.3 ELEMENTE ADITIONALE
6.4 TEORIA FIXARII SCOPURILOR
6.5 TEORIA EXPECTANTIEI
7.MUNCA-COMPONENTA A MOTIVATIEI
8. STRATEGII DE MOTIVARE / INFLUENTARE
9. STUDIU DE CAZ - S.C. ELECTRICA S.A.
10.CONCLUZII
11.BIBLIOGRAFIE


Extras din proiect Cum descarc?

Din punct de vedere etimologic,motivatia provine din latinescul "movere"si inseamna deplasare.Motivatia este suma fortelor,energiilor interne si externe care initiaza si dirijeaza comportamentul spre un scop;acesta,odata atins va determina satisfacerea unei necesitati.Intre motivatie si performanta exista o relatie de conditionare reciproca.
Deseori,motivatia este prezentata ca fiind esenta filozofiei manageriale,dar pentru multi manageri ea ramane o enigma.Spre deosebire de bani,materii prime,tehnologii sau alti factori de productie,oamenii reprezinta pentru firma mult mai mult.Sistemul lor de nevoi,de valori,gradul lor de motivatie si satisfactie vor determina intotdeauna performantele individuale si organizationale.
Fctorii motivationali
Doua seturi de factori determina motivatia angajatului firmei in obtinerea performantei:
o Factori interni sau individuali(perceptia sarcinilor,atitudini,nevoi,interese,comportamente,sistemul de valori)
o Factori externi sau organizationali(sistemul de salarizare,precizarea sarcinilor,grupul de munca,sistemul de control-supraveghere,comunicarea,timpul liber,feedback-ul)
In mod traditional sunt recunoscute 3 functii principale ale muncii:
Cele trei functii sunt complementare,dar importanta lor variaza de la un individ la altul.
o Functia economica este calificata adesea ca fiind functia de alimentare pentru ca ea consta in producerea de catre organizatie a conditiilor materiale pentru existenta.
o Functia biologica evidentiaza nevoia omului de a munci pentru a-si prelungi viata activa.
o Functia sociala este considerata ca fiind foarte importanta datorita nevoii omului de a comunica si de a se simti util.Drama somajului a evidentiat ravagiile cauzate de sentimentul de inutilitate.
Motivatia este in acelasi timp:
o Atitudine mentala-un anumit mod de a percepe realitatea ca purtatoare de oportunitati(optimism,pozitivism,adaptabilitate)
o Stare emotionala-un sentiment foarte puternic a capacitatii de a valorifica aceste oportunitati(incredere in sine,energie,rezistenta la esec)
Motivatia trebuie repartizata cat mai bine intre diferitele universuri ale vietii noastre,altfel,investirea excesiva intr-un anumit sector sau altul,poate produce un dezechilibru global al existentei noastre.
Cele patru universuri ale motivatiei sunt:
o Universul familial(parinti,frati,surori,copii,casa)
o Universul activitatii(scoala,munca,cariera)
o Universul social(preturi,activitati sportive,sociale,politice,religioase)
o Universul personal(educatia si formarea profesionala,cultura,realizarile)
Formele motivatiei
Existenta sociala si organizationala a omului s-a aflat dintotdeauna sub influenta unor nevoi si factori motivationali. Faptul ca procesul motivatiei a fost constientizat relativ tarziu nu-i diminueaza valoarea istorica si nici pe cea formativa in procesul devenirii umane.
Formele motivatiei grupeaza circumstantele, modalitatile si mijloacele de natura diversa prin care organizatiile si, respectiv, managerii influenteaza si orienteaza comportamentul indivizilor si al grupurilor. Pentru a vedea, prin contrast, valentele fiecarui tip de motivatie,studiul teoretic le grupeaza in perechi cu componente opuse.
- Motivatia pozitiva si negativa
- Motivatia intrinseca si extrinseca
- Motivatia cognitiva si afectiva.
1. Motivatia pozitiva si negativa pune in valoare efectele laudei si recompenselor fata de cele ale dojanei si amenintarii. 
Motivatia pozitiva consta in relationarea directa si proportionala a rezultatelor obtinute si a comportamentului promovat cu satisfactiile personale.Satisfactia este perceputa diferit de la individ la individ, depinzand de felul de a fi, a gandi, a concepe rostul si valorile vietii de fiecare in parte. 
Din aceaste motive, managerul trebuie sa-si construiasca o adevarata structura a motivatiei pozitive care sa ofere fiecarui individ in parte, tipul de satisfactii la care este sensibil.
ASPECTE ALE MOTIVATIEI POZITIVE:
Motivatie
Obiective Material-pecuniara Psiho-sociala Morala Profesionala
Certitudini -Castiguri banesti
-Siguranta locului
de munca -Respectul si sta-
tutul social ce de-
riva din postul
ocupat
-Prestigiul organi-
zatiei, comparti-
mentului sau echi
pei in care 
lucreaza -Semnificatia umanitara a activitatii
desfasurate
-Punerea in valoa-
re a capacitatii
profesionale
(talent,aptitudini,
formare profesio-
Nala)
Avantaje
suplimentare -Facilitati si gra-
tuitati de ordin
material,atat
pentru angajati
cat si pentru familie -Participarea la
deciziile din acti-
vitatea desfasurata
-Statutul de a fi
propriul stapan 
Perspective -Avansarea pe 
merit in timp re-
lativ scurt
-Salarizarea pro-
gresiva pe 
acelasi post
-Notorietatea si
extinderea sfe-
rei relatiilor, cu-
nostintelor, sim-
patiilor generate
de postul ocupat
si de activitatea
desfasurata Servirea unei 
cauze superioare
-Participarea la
progresul social -Descoperirea de
noi cunostinte
ori perfectionarea
celor existente
-Perfectionarea
organizatiei pro-
fesionale, dezvol-
tarea profesionala
si a carierei
-Achizitia unor
cunostinte greu
accesibile.


Fisiere in arhiva (2):

  • Locul si Rolul Motivarii in Managementul Firmelor Private
    • Locul si Rolul Motivarii in Managementul Firmelor Private.doc
    • Locul si Rolul Motivarii in Managementul Firmelor Private.ppt

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!