Management General

Proiect
8.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 13 în total
Cuvinte : 3818
Mărime: 153.36KB (arhivat)
Publicat de: Mariana C.
Puncte necesare: 8

Extras din proiect

A. Raspundeti la umatoarele intrebari:

1. Care sunt cele patru trasaturi indispensabile ale unui manager? Dintre acestea comentati capacitatea de autoevaluare, autoapreciere si autocritica;

Un manager, trebuie să posede patru trăsături/abilităţi indispensabile:

- inteligenţă;

- capacitate de autoevaluare , autoapreciere şi autocritică;

- capacitate de supervizare şi control;

- capacitate de comunicare.

Un manager de succes este un bun comunicator, işi dozează bine timpul, identifică, analizează şi rezolvă problemele eficient, coordonează cu succes activităţile angajaţilor, evaluează atingerea obiectivelor, conştientizează punctele tari şi punctele slabe atât ale sale, cât şi ale angajaţilor, posedă capacitatea de se apropia de angajaţi, rezolvând cu succes conflictele din interiorul firmei.

Managerii strategici trebuie să dea dovadă de multă înţelepciune,maturitate şi discreţie în luarea deciziilor. Aceştia trebuie să ştie să pună nu numai întrebări corecte şi potrivite subordonaţilor lor,ci să aibă şi capacitatea necesară de a evalua în mod obiectiv răspunsurile la întrebările puse.

Posedand aceste caracteristici, managerul are capacitate de autoevaluare, autoapreciere şi autocritică – indispensabile unui bun manager.

2. Prezentati si comentati schema de aptitudini managerial in functie de nivelele de conducere;

Conform schemei prezentate, distingem următoarele aspecte:

- Pentru managerii de varf –care controlează organizaţia şi corespund nivelului de conducere superior - cunoştinţele de specialitate sunt mai puţin importante, deoarece aceştia consumă puţin timp în acest sens, ei concentrându-se permanent pe probleme majore de largă perspectivă ale organizaţiei; prin urmare, se impune ca aceştia să aibă aptitudini conceptuale şi de analiză şi diagnoză deosebite.

- Pentru managerii care reprezintă conducerea de nivel mediu (conducători de fabrici,secţii, divizii) şi care răspund de realizarea, coordonarea şi controlul activităţii manageriale de la nivelul de conducere amintit, sunt importante în egală măsură aptitudinile de specialitate, interpersonale, conceptuale şi cele pentru analiză şi diagnoză.

- Pentru managerii de nivel inferior (maistri, şefi de atelier, şef de birou) care supervizează şi coordonează activităţile angajaţilor, aptitudinile de specialitate şi interpersonale sunt importante în egală măsură şi mai puţin importante cele conceptuale, pentru analiză şi diagnoză.

3. Comentati cultura organizationala;

Cultura organizaţională este dată de un set de valori, tradiţii, mituri, sloganuri care îi ajută pe membrii săi să înţeleagă starea de fapt a organizaţiei, modul de îndeplinire a sarcinilor şi ceea ce este important pentru ea. Cultura este un concept abstract şi intangibil, greu măsurabil şi mai puţin perceptibil, definit prin măsurarea sau observarea anumitor obiective, jucând un rol deosebit de important şi în comportamentul managerial.

Acest tip de cultură se formează şi se dezvoltă pe parcursul timpului, punctul de pornire al acesteia fiind dat tocmai de momentul înfiinţării organizaţiei. Pe măsură ce organizaţia se extinde, cultura organizaţiei se modifică prin simboluri, sloganuri, idoli, istorii, aniversări, prezentarea succeselor şi a experienţei acumulate, etc.

4. Enumerati treptele utilizate in luarea deciziei insotite de un exemplu;

Treptele utilizate în luarea deciziei:

- Recunoaşterea şi definirea situaţiei decizionale

Ex: creşterea vânzărilor de accesorii auto datorită implicării active, eficiente a angajaţilor şi excelentei reclame realizate de firmă pentru respectivele produse;

- Identificarea alternativelor

Ex: managerul poate recompensa, stimula financiar angajaţii firmei care au contribuit substanţial la obţinerea acestui succes sau poate decide achiziţionarea unei game variate şi mai bogate ca număr de accesorii auto;

- Evaluarea alternativelor

Ex: modificarea normelor de producţie, ridicarea targhetului de vânzări pentru toate produsele comercializate de firmă, concomitent cu o substanţială creştere salarială ce ar putea conduce la creşterea beneficiilor.

- Alegerea variantei optime

Ex: managerul va decide creşterea normei de producţie şi acordarea de recompense financiare angajaţilor; însă nici o variantă nu va satisface toate condiţiile impuse, oricare dintre alternative va fi aplicată.

- Implementarea variantei optime

Ex: dacă decizia va fi modificarea, creşterea normei de producţie şi acordarea de recompense salariale, acest fapt va conduce la creşterea vânzărilor pentru toate produsele comercializate de firmă, dar managerul va întâmpina dificultăţi datorită rezistenţei la schimbare manifestate de către angajaţii firmei, reticenţi în privinţa creşterii normei de producţie şi a numărului de ore lucrate.

- Urmărirea şi evaluarea soluţiei implementate

Ex: se cere analiza evoluţiei soluţiei aplicate, admiterea după caz a unor corecţii pe parcurs, reluarea procesului decizional după caz, concomitent cu recunoaşterea de către manager a faptului că decizia implementată nu a fost cea optimă, eficientă.

5. Dati un exemplu de decizie luata in conditii de certitudine;

Decizia luată în condiţii de certitudine reprezintă decizia implementată de către un manager care este în deplină cunoştinţă de cauză, ştiind care sunt alternativele şi condiţiile asociate cu fiecare alternativă.

Preview document

Management General - Pagina 1
Management General - Pagina 2
Management General - Pagina 3
Management General - Pagina 4
Management General - Pagina 5
Management General - Pagina 6
Management General - Pagina 7
Management General - Pagina 8
Management General - Pagina 9
Management General - Pagina 10
Management General - Pagina 11
Management General - Pagina 12
Management General - Pagina 13

Conținut arhivă zip

  • Management General.doc

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Studiu de Caz Privind Motivarea Personalului

CAP. 1. MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE- COMPONENTĂ A MANAGEMENTULUI GENERAL 1.1. NOŢIUNI PRIVIND MANAGEMENTUL GENERAL 1.1.1. NOŢIUNEA DE...

Management financiar contabil - SC Bacem Construct SRL

Capitolul 1 - PREZENTAREA FIRMEI ȘI PERFORMANȚA ECONOMICĂ 1.1. Date informative ale SC BACEM CONSTRUCT SRL S.C. BACEM CONSTRUCT S.R.L s-a...

Etica managerială în firmele românești

Capitolul I Etica şi morala în managementul afacerilor 1.1. Noţiuni privind etica managerialǎ Noţiunea de „etică” şi „afaceri” au fost asociate...

Structura Organizatorică a Firmei

Structura organizatorică a firmei Capitolul I Structura organizatorică – expresie a organizării firmei ”Organizaţia îmbracă un caracter organic...

Human Resources Involved în Customer Relatonship Management - BRD Group Societe General

1. Introduction There is a close relation between Customer Relationship Management and Human Resources in every organization or enterprise, the...

Management General - Managementul Timpului

În decursul istoriei, perceptia asupra timpului a cunoscut modificari semnificative: s-a modificat durata de viata, s-a prelungit perioada de...

Managementul General

Prefata Fiecare om se naste cu o serie de simturi printre care exista si cel al managementului. Pe tot parcursul vietii acest simt se dezvolta...

Managementul din Gemania comparat cu cel din Marea Britanie

Dimensiunile culturale ale lui Hofstede intr-o organizatie Identificaţi dimensiunile culturale ale lui Hofstede în organizaţia la care lucraţi....

Ai nevoie de altceva?