Management General

Extras din proiect Cum descarc?

A. Raspundeti la umatoarele intrebari:
1. Care sunt cele patru trasaturi indispensabile ale unui manager? Dintre acestea comentati capacitatea de autoevaluare, autoapreciere si autocritica;
Un manager, trebuie sa posede patru trasaturi/abilitati indispensabile:
- inteligenta;
- capacitate de autoevaluare , autoapreciere si autocritica;
- capacitate de supervizare si control;
- capacitate de comunicare.
Un manager de succes este un bun comunicator, isi dozeaza bine timpul, identifica, analizeaza si rezolva problemele eficient, coordoneaza cu succes activitatile angajatilor, evalueaza atingerea obiectivelor, constientizeaza punctele tari si punctele slabe atat ale sale, cat si ale angajatilor, poseda capacitatea de se apropia de angajati, rezolvand cu succes conflictele din interiorul firmei.
Managerii strategici trebuie sa dea dovada de multa intelepciune,maturitate si discretie in luarea deciziilor. Acestia trebuie sa stie sa puna nu numai intrebari corecte si potrivite subordonatilor lor,ci sa aiba si capacitatea necesara de a evalua in mod obiectiv raspunsurile la intrebarile puse.
Posedand aceste caracteristici, managerul are capacitate de autoevaluare, autoapreciere si autocritica - indispensabile unui bun manager.
2. Prezentati si comentati schema de aptitudini managerial in functie de nivelele de conducere;
Conform schemei prezentate, distingem urmatoarele aspecte: 
- Pentru managerii de varf -care controleaza organizatia si corespund nivelului de conducere superior - cunostintele de specialitate sunt mai putin importante, deoarece acestia consuma putin timp in acest sens, ei concentrandu-se permanent pe probleme majore de larga perspectiva ale organizatiei; prin urmare, se impune ca acestia sa aiba aptitudini conceptuale si de analiza si diagnoza deosebite.
- Pentru managerii care reprezinta conducerea de nivel mediu (conducatori de fabrici,sectii, divizii) si care raspund de realizarea, coordonarea si controlul activitatii manageriale de la nivelul de conducere amintit, sunt importante in egala masura aptitudinile de specialitate, interpersonale, conceptuale si cele pentru analiza si diagnoza.
- Pentru managerii de nivel inferior (maistri, sefi de atelier, sef de birou) care supervizeaza si coordoneaza activitatile angajatilor, aptitudinile de specialitate si interpersonale sunt importante in egala masura si mai putin importante cele conceptuale, pentru analiza si diagnoza.
3. Comentati cultura organizationala;
Cultura organizationala este data de un set de valori, traditii, mituri, sloganuri care ii ajuta pe membrii sai sa inteleaga starea de fapt a organizatiei, modul de indeplinire a sarcinilor si ceea ce este important pentru ea. Cultura este un concept abstract si intangibil, greu masurabil si mai putin perceptibil, definit prin masurarea sau observarea anumitor obiective, jucand un rol deosebit de important si in comportamentul managerial.
Acest tip de cultura se formeaza si se dezvolta pe parcursul timpului, punctul de pornire al acesteia fiind dat tocmai de momentul infiintarii organizatiei. Pe masura ce organizatia se extinde, cultura organizatiei se modifica prin simboluri, sloganuri, idoli, istorii, aniversari, prezentarea succeselor si a experientei acumulate, etc.
4. Enumerati treptele utilizate in luarea deciziei insotite de un exemplu;
Treptele utilizate in luarea deciziei: 
- Recunoasterea si definirea situatiei decizionale 
Ex: cresterea vanzarilor de accesorii auto datorita implicarii active, eficiente a angajatilor si excelentei reclame realizate de firma pentru respectivele produse;
- Identificarea alternativelor
Ex: managerul poate recompensa, stimula financiar angajatii firmei care au contribuit substantial la obtinerea acestui succes sau poate decide achizitionarea unei game variate si mai bogate ca numar de accesorii auto;
- Evaluarea alternativelor
Ex: modificarea normelor de productie, ridicarea targhetului de vanzari pentru toate produsele comercializate de firma, concomitent cu o substantiala crestere salariala ce ar putea conduce la cresterea beneficiilor.
- Alegerea variantei optime
Ex: managerul va decide cresterea normei de productie si acordarea de recompense financiare angajatilor; insa nici o varianta nu va satisface toate conditiile impuse, oricare dintre alternative va fi aplicata.
- Implementarea variantei optime 
Ex: daca decizia va fi modificarea, cresterea normei de productie si acordarea de recompense salariale, acest fapt va conduce la cresterea vanzarilor pentru toate produsele comercializate de firma, dar managerul va intampina dificultati datorita rezistentei la schimbare manifestate de catre angajatii firmei, reticenti in privinta cresterii normei de productie si a numarului de ore lucrate.
- Urmarirea si evaluarea solutiei implementate
Ex: se cere analiza evolutiei solutiei aplicate, admiterea dupa caz a unor corectii pe parcurs, reluarea procesului decizional dupa caz, concomitent cu recunoasterea de catre manager a faptului ca decizia implementata nu a fost cea optima, eficienta.
5. Dati un exemplu de decizie luata in conditii de certitudine;
Decizia luata in conditii de certitudine reprezinta decizia implementata de catre un manager care este in deplina cunostinta de cauza, stiind care sunt alternativele si conditiile asociate cu fiecare alternativa.


Fisiere in arhiva (1):

  • Management General.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!