DOMINATIE PRIN COST Inseamna ca toate eforturile firmei sa fie orientate catre a deveni producatorul din ramura cu costul general cel mai mic DIFERENTIERE Inseamna a dezvolta loialitatea clientilor prin diferentierea ofertei de produse fata de cea a concurentilor CONCENTRAREA sau SPECIALIZAREA Presupune concentrarea pe un segment de piata restrans (nisa de piata), depasind rivalii fie prin cost mic fie prin diferentiere Obiective Crearea unui avantaj concurential prin cel mai mic cost si utilizandu-l pentru: a vinde sub preturile rivalilor si a castiga astfel cote de piata (strategia pretului de penetrare) SAU a castiga marje de profit mai mari vanzand la preturile pietei (strategia pretului status-quo) Ce se urmareste?: Sa faca realizarea celui mai mic cost relativ la rivali TEMA strategica de afaceri a firmei Sa gaseasca modalitatile de reducere a costurilor in mod continuu Dominatia prin cost inseamna costurile cele mai mici in toate activitatile firmei nu numai in productie! Intern: Existenta economiilor de scara si a curbelor de experienta Identificarea unor oportunitati de reducere a costurilor si imbunatatirea eficientei Extern: Forta concurentiala dominanta este pretul (cererea este elastica) Produsele sunt in general standard Exista putine sau deloc modalitati de a diferentia produsele Cei mai multi clienti au nevoi si cerinte similare Cumparatorii nu au costuri de schimbare la trecerea de la un producator (produs) la altul Cumparatorii sunt mari si au puterea de negociere de partea lor.
Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.