Management Strategic in Cadrul Bancii Transilvania

Extras din proiect Cum descarc?

Produse si servicii
In marketingul clasic este usor de inteles si definit diferenta dintre produse si servicii. In termeni de marketing, un produs este un obiect palpabil care poate fi oferit pietei pentru satisfacerea unei dorinte sau necesitati. Un serviciu reprezinta o activitate prestata sau un avantaj intangibil oferit unui consumator si, prin urmare, nu rezulta din procesul cumpararii unui obiect fizic. 
In domeniul financiar-bancar, exista o diferenta mai putin evidenta intre produse si servicii. In termeni clasici de marketing, bancile nu au produse, ci numai servicii. Este dificil sa se promoveze serviciile, intrucat acestea sunt intangibile si, de aceea, dificil de prezentat pe piata. Bancile trebuie sa asigure anumite aspecte de tangibilitate serviciilor oferite, astfel incat ele sa poata fi vandute efectiv. Bancile trebuie sa utilizeze elementele marketingului care sa le permita promovarea acestor servicii. Ca rezultat, orice serviciu sau grupe de servicii primesc caracteristici tangibile ce pot fi folosite in marketing.
In cadrul serviciilor financiar-bancare, un produs poate fi definit ca ,,un grup de servicii, cu reguli si conditii stabilite, pe care un client le poate obtine si folosi in orice moment". 
O banca poate, de asemenea, crea produse dintr-un intreg portofoliu de produse. De exemplu, bancile vor vorbi despre produsele lor: credite, investitii, economii, etc. Acesta este un element obisnuit in industria serviciilor finaciar-bancare. De fapt, ceea ce ofera bancile clientilor sunt serviciile. In acest caz, manunchiul acestor servicii formeaza produsele care constituie oferta. Produsul de referinta asigura intelesul si defineste scopul serviciului catre client. Sa luam exemplul cardului de aur. Cardul este produsul tangibil care este accesibil clientului, serviciul este multimea avantajelor asociate unui astfel de card, de exemplu limite de credit mai mari, statutul de client preferential, posibile avantaje de asigurare, utilizarea ATM-ului, transferul de fonduri si asa mai departe.
In industria financiar-bancara notiunile de produse si servicii au devenit independente si interschimbabile, fiind folosite pentru a descrie ceea ce este oferit clientului.
De exemplu, in cazul serviciului bancar al constituirii unui depozit, ce insusiri de marketing poate avea acest tip de produs in scopul promovarii serviciului? Ca sa devina tangibil, un serviciu trebuie sa primeasca insusirile unui produs, de exemplu, un carnet de cecuri, care poate fi pipait, numarate filele. Acest lucru va permite personalului bancii sa promoveze produsele tangibile si, in acelasi timp, sa prezinte si avantajele produsului.
Principala provocare pentru cei care se ocupa de marketingul serviciilor financiar-bancare este sa cuantifice atributiile si eventualele avantaje pentru produsele si serviciile oferite, astfel incat tehnicile de marketing sa poata fi aplicate. Elementul cheie de retinut este faptul ca in industria bancara vorbim de servicii, nu de produse si ca insusirile de produs au fost date numai pentru scopuri de marketing.
Marketingul, in cazul serviciilor financiar-bancare, a devenit in ultimii zece ani din ce in ce mai important in Europa de Vest. Abordarea marketingului serviciilor financiar-bancare trebuie sa fie diferita de abordarea marketingului de produse. Caracteristicile particulare care diferentiaza serviciile de produse ce trebuie sa fie luate in considerare, sunt: intangibilitatea, inseparabilitatea, perisabilitatea si varietatea.
- Intangibilitatea
In cazul produselor, perceptia calitatii pe care acesta il are poate fi facuta prin intemediul mai multor simturi, formarea unei impresii, imagini, fiind mult mai facila.
Pentru servicii intervine in plus si calitatea individului, iar perceptia avantajelor este realizata numai dupa achizitionarea acestuia si intelegerea modalitatilor in care acesta a raspuns unei nevoi.
Principala caracteristica care diferentiaza serviciile de produse este aceea a intangibilitatii. O persoana nu poate vedea, auzi, atinge sau mirosi un serviciu. 
Pentru ca serviciile sunt intangibile, poate fi foarte dificil pentru un client sa inteleaga sau sa evalueze valoarea lor inainte de cumparare. Valoarea lor adevarata poate fi evaluata numai dupa cumparare, atunci cand clientul foloseste serviciul si ii sesizeaza avantajele.
In scopul achizitionarii serviciilor, clientul are nevoie de incredere si siguranta in cel care asigura serviciul sau in persoana care furnizeaza consultanta financiara si trebuie sa inteleaga, in mod clar, obligatiile pe care are.
Bancile pot actiona in mai multe feluri pentru a spori increderea si siguranta serviciilor oferite, astfel ajutandu-l pe client in luarea unei decizii judicioase:
- Ele pot prezenta avantajele serviciilor, in loc sa enumere caracteristicile;
de exemplu, in cadrul reclamei imprumuturilor acordate pentru bunuri de consum, se pot prezenta sediile sucursalelor sau ATM-urile, in vederea ilustrarii retelei de distributie.
- Ele pot folosi produsele fizice pentru prezentarea serviciilor intr-un mod mai
evident.
- Inseparabilitatea
Produsele pot fi ambalate, depozitate pentru a fi vandute. Serviciile nu pot fi create in vederea unui viitor consum, ele sunt produse si consumate pe loc.
Acelasi principiu se aplica la vanzarea serviciilor financiar-bancare. Bancile nu au rafturi pline de produse pe care consumatorul poate pur si simplu sa le cumpere si sa le ia cu el. Cand un client doreste sa obtina unul dintre servicii, el trebuie sa viziteze banca. 
Personalul trebuie sa fie prezent pentru asigurarea formalitatilor necesare, clientul
trebuie sa fie disponibil pentru preluarea informatiilor solicitate si sa semneze documentatia solicitata. 
- Perisabilitatea
Cum serviciile sunt produse si vandute in acelasi timp, ele nu pot fi depozitate pentru viitor. De aceea, este important sa existe un canal simplu de distributie astfel incat serviciul sa fie produs la cerere.
Serviciile pot fi retrase daca nu sunt cereri sau pot fi subiectul cererii sezoniere. De exemplu, imprumutul in sectorul agricol: primavara fermierul poate imprumuta bani sa isi cumpere semintele necesare viitoarei recolte. Bancile trebuie sa cunoasca specificul activitatii in care sunt implicati clientii lor.
Problema principala pe care perisabilitatea o poate crea unei banci este livrarea la cerere. Daca cererea pentru un serviciu este constanta, banca isi poate planifica si asigura personalul pentru ca acesta sa fie disponibil pentru prestarea serviciului. Cand cererea pentru servicii este disproportionata, pot aparea probleme. Bancile pot dezvolta servicii complementare de asistenta in momentele de varf - de exemplu, un ATM poate fi instalat in sucursala pentru clienti in vederea retreagerii de numerar, in loc sa stea la coada. Alte banci pot, de asemenea, angaja personal cu jumatate de norma pentru perioadele aglomerate.
- Varietatea
Serviciile pot fi variate. Calitatea serviciilor depinde de cine le asigura, cand, unde si , de asemenea, de timpul necesar pentru asigurarea serviciului. Un client poate prefera sa foloseasca o banca in locul alteia, datorita rapiditatii serviciului. Multi oameni sunt constienti de faptul ca serviciul poate fi diferit de la o banca la alta, si chiar, de la o sucursala la alta; ei ar putea tine cont de opiniile celorlalti, inainte de alegerea serviciului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Management Strategic in Cadrul Bancii Transilvania.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!