Management Strategic la SC Texinrom SA

Cuprins proiect Cum descarc?

Capitolul 1. Elemente teoretico-metodologice privind strategia firmei
1.1. Conceptul de strategie 
1.2. Componentele strategiei
1.3. Etapele metodologiei de elaborare a strategiei
1.4. Rolul strategiilor de firma
Capitolul 2. Prezentarea generala a S.C.TEXINROM S.A.
2.1. Date generale
2.2. Scurt istoric
2.3. Obiectul de activitate
2.4. Prezentarea structurii organizatorice
Capitolul 3. Fundamentarea strategiei la S.C.TEXINROM S.A.
prin analiza S.W.O.T.
3.1. Analiza PEST
3.2. Analiza mediului concurential
3.3. Analiza resurselor umane
3.4. Analiza economico financiara
3.5. Concluziile analizei S.W.O.T.
Capitolul 4. Elaborarea strategiei S.C. TEXINROM S.A.
4.1. Definirea misiunii firmei si obiectivele strategice 
4.2. Modalitati strategice de actiune
4.3. Stabilirea avantajelor strategiei preconizate


Extras din proiect Cum descarc?

Capitolul 1
ELEMENTE TEORETICO-METODOLOGICE PRIVIND STRATEGIA FIRMEI
1.1. Conceptul de strategie
Dictionarul de neologisme defineste strategia ca fiind ,,arta de a folosi cu dibacie toate mijloacele disponibile in vederea asigurarii succesului intr-o lupta". Aceasta definitie vaga nu ne ofera nici un element util pentru intreprindere, cu exceptia unuia foarte important: strategia se situeaza inaintea luptei Prin urmare, daca gestiunea este arta randamentului, strategia este arta eficacitatii.
Organizatiile contemporane, indiferent de natura si marimea lor, au devenit competitive datorita calitatii strategiilor pe care le adopta si le aplica. Conditionarea decisiva a performantelor, organizatiilor de continutul strategiilor, devenita, in ultimile decenii, evidenta pentru majoritatea agentilor economici, explica avalansa de cercetari, studii, cursuri si consultante avand drept obiect strategiile
Atat in plan teoretic, cat si practic, strategia s-a impus ca o componenta esentiala a manegementului. Situarea sa in prim planul manegementului contemporan din tarile dezvoltate este valabila pentru toate tipurile de organizatii. Strategia se regaseste cel mai frecvent la nivelul firmei, firma fiind componenta economica de baza a economiei. Acesta nu inseamna ca este mai putin importanta la nivel de economie nationala.
Sun-Tzu spune despre cunoastere ,, Daca tu te cunosti pe tine insuti si cunosti si cunosti si adversarul, intr-o suta de batalii tu vei invinge de fiecare data. Cand tu te cunosti pe tine dar nu stii nimic despre adversar, sansa de invinge si de a pierde este egala. Daca nu te cunosti nici pe tine, nici pe adversar poti sa ai certitudinea ca vei fi oricand in mare pericol .
1.2. Componentele strategiei
Din diversitatea definitiilor date strategiei rezulta si care sunt componentele sale. In mod normal, varietatea definitiilor se reflecta si in accptiunile diferite asupra elementelor care o compun, cu mentiunea ca diversitatea acestor accptiuni este sensibil mai redusa decat a definitiilor strategiei.
SCHENDEL si HOFER, in binecunoscuta lor lucrare Strategy Formolation. Analitical Concepts , bazandu-se pe examinarea unui numar mare de lucrari, in frunte cu cele ale lui Ansoff si Chandler, delimiteaza patru componente ale oricarei strategii: 
- domeniul abordat, ce se refera la interactiunile prezente si viitoare ale organizatiei cu mediul;
- desfasurarea resurselor, care are in vedere nivelul si structura resurselor organizatiei, precum si perfectionarea abilitatilor ce contribuie la relizarea obiectivelor si scopurilor. Uneori referirile la aceasta componenta se fac sub denumirea de "componenta distinctiva a organizatiei" 
- avantajul competitiv, ce vizeaza pozitia unica pe care o organizatie o dezvolta, in raport cu concurentii sai, prin structurile evolutiei resurselor si/sau deciziile privind domeniul abordat;
- sinergia, definita ca efectele sintetice ce se asteapta, ca urmare a implementatii deciziilor si utilizarii resurselor organizatiei.
Misiunea firmei consta in enuntarea cuprinzatoare a scopurilor fundamentale si a conceptiei privind evolutia si desfasurarea activitatilor firmei, prin care se diferentiaza de intreprinderile similare si din care decurge sfera sau domeniul de activitate si piata deservita.
PIERCE si ROBINSON considera ca misiunea descrie produsul firmei, piata, domeniile tehnologice prioritare, intr-un asemenea mod incat se reflecta valorile si prioritatile decidentilor strategieidin firma. Caracteristic misiunii este ca nu reprezinta o enuntare de elemente de realizat cuantificabile, ci orientare, perspective si atitudini.
Obiectivele strategice reprezinta telurile finale ale organizatiei care directioneaza activitatea acesteia. Obiectivele au in vedere orizonturi indelungate, de regula 3-5 ani, si se refera la activitatea de ansamblu a organizatiei.
Obiectivele constituie prima componenta operationala a strategiei care se formuleaza, pornind de la misiune prin prisma rezultatelor analizei firmei si mediului, in interactiunea lor.
Din punct de vedere al continutului, obiectivele strategice se divizeaza in doua categorii: 0economice si sociale.obiectivele economice sintetizeaza si cuantifica scopurile avute in vedere pe termen lung, de proprietar, managementul superior si alte categorii de actionari majori. Cele mai frecvente obiective economice se refera la :
- castigul pe actiune; -cifra de afaceri
- valoarea actiunii; -cota parte din piata
- coeficientul de eficienta a capitalului; -productivitatea muncii
- profitul; -calitatea produselor si serviciilor
- rata profitului;
Primele trei obiective reflecta, in exclusivitate, interesele proprietarilor, referitoare la eficienta utilizarii capitalului avansat si la marimea castigurilor efective pe care le primesc. Celelalte obiective, care, fireste, se coreleaza cu precedentele, reflecta o sfera mai larga de interese ale actionarilor, in frunte cu managerii si salariatii firmei. Obiectivele economice sunt cele cu pondere determinata in managementul firmei, intrucat exprima cel mai direct si intens interesele actionarilor principali in frunte cu proprietarii. Precizam, de asemenea, ca nu este obligatoriu ca strategia firmei sa cuprinda toate aceste obiective. In functie de conceptia factorilor decizionali implicati, se pot stabili doar o parte dintre aceste obiective. In unele firme se pot stabili si alte obiective strategice privind produsele noi, salariile, etc. numarul si felul obiectivelor strategice depind foarte mult si de dimensiunea si complexitatea firmei.
Cunoscand foarte bine pozitia actuala a intreprinderii, conducerea ei trebuie sa stabileasca unde trebuie sa se situeze aceasta in viitor. Ideea fundamentala este de a defini o linie de dezvoltare a intreprinderii, pe baza luarii in consideratie a istoriei acesteia, a resurselor ei, a capabilitatilor distinctive si a restrictiilor impuse de mediul extern, astfel ca, pe termen lung sa se maximizeze efectele urmarite pe plan economic si social . 
Optiunile strategice vizeaza directiile de dezvoltare ale organizatiei pentru realizarea obiectivelor strategice. Obtiunile de dezvoltare viitoare se refera in principal la sfera produselor si serviciilor, tehnologiile folosite si pietele de desfacere care asigura organizatiei un avantaj competitiv.


Fisiere in arhiva (14):

  • analiza mediului concurential.ppt
  • analiza resurselor umane.ppt
  • Concluziile analizei SWOT.ppt
  • coperta licenta.doc
  • date generale.ppt
  • definirea firmei.ppt
  • etapele metodologiei de evaluare.ppt
  • modalitati strategice de actiune.ppt
  • obiectul de activitate.ppt
  • Presentation1.ppt
  • Proiect belea.doc
  • rolul strategiilor de firma.ppt
  • scurt istoric.ppt
  • Universitatea Valahia Targoviste.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 7 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!