Managementul Calitatii

Cuprins proiect Cum descarc?

INTRODUCERE 4
CAPITOLUL 1 8
CALITATEA PRODUSELOR 8
1.1.Aspecte privind calitatea 8
1.2. Produsele: definitie, clasificare 10
1.2.1. Tendinte de clasificare a produselor 11
1.2.2. Tipuri de clasificari 13
1.3. Ambalarea produselor 13
1.3.1. Definitia si functiile de baza ale ambalajului 13
1.3.2. Cerintele consumatorilor 14
1.3.3. Influenta calitatii ambalarii produselor in aprovizionarea unitatii militare 16
1.4. Etichetarea produselor 17
1.4.1. Influenta calitatii etichetarii produselor in aprovizionarea unitatii militare 21
CAPITOLUL 2 23
APROVIZIONAREA PRODUSELOR 23
2.1. Elemente definitorii 23
2.2. Asigurarea calitatii in aprovizionarea produselor si materialelor de catre unitatile militare si marile unitati 25
2.3. Influenta calitatii transportului produselor in aprovizionarea unitatii militare 30
2.4. Receptia loturilor de produse si influenta calitatii ei in aprovizionarea unitatii militare 31
2.4.1. Receptia cantitativa 32
2.4.2. Receptia calitativa 33
2.5. Influenta calitatii depozitarii produselor in aprovizionarea unitatilor militare 34
2.5.1. Depozitarea produselor agroalimentare 35
2.5.2. Depozitarea marfurilor textile 36
CAPITOLUL 3 37
CALITATEA PRODUSELOR ALIMENTARE SI NEALIMENTARE 37
3.1. Calitatea produselor alimentare 37
3.1.1. Painea 40
3.1.1.1. Calitatea produselor de panificatie afanate biologic 41
3.1.1.2. Ambalarea, marcarea, pastrarea si transportul painii 41
3.1.2. Influenta calitatii produselor alimentare asupra procesului de instructie a militarilor 42
3.2. Calitatea marfurilor textile 44
3.2.1. Clasificarea sortimentului de confectii textile 45
3.2.2. Indicatorii de calitate ai confectiilor 46
3.2.3. Influenta marcarii asupra calitatii marfurilor textile 47
3.2.4. Pastrarea, depozitarea si transportul marfurilor textile 48
CAPITOLUL 4 51
CALITATEA SERVICIILOR 51
4.1. Definitia si caracteristicile serviciilor 51
4.2. Clasificarea serviciilor 53
4.3. Coordonate ale calitatii in sectorul serviciilor 56
4.3.1. Deosebiri in conceptualizarea calitatii serviciilor si bunurilor materiale 57
4.3.2. Calitatea serviciilor-elemente definitorii 58
4.3.3. Evaluarea calitatii serviciului prestat 61
4.3.4.Cerinte in elaborarea standardelor in sectorul serviciilor 62
4.4. Unitatea militara organizatie prestatoare de servicii 63
4.4.1. Angajarea prestarilor de servicii 64
4.4.2.Contractarea prestarilor de servicii 65
4.4.3. Servicii care pot fi prestate de unitatea militara 65
CAPITOLUL 5 67
MANAGEMENTUL CALITATII 67
5.1. Definirea managementului calitatii 67
5.2. Functiile managementului calitatii 68
5.3. Managementul total al calitatii 71
5.3.1.Conceptul de calitate totala 71
5.3.2 Definirea managementului total al calitatii 72
5.3.3. Principiile TQM 73
5.4. Standardele ISO seria 9000 76
CAPITOLUL 6 79
HACCP IN ALIMENTATIA STUDENTILOR DIN ACADEMIA FORTELOR TERESTRE 79
6.1. Rolul HACCP ca sistem de control in siguranta produselor alimentare 79
6.2. Istoricul metodei 80
6.3. Vocabular specific metodei HACCP 83
6.4. Studiu de caz 84
CONCLUZII SI PROPUNERI 99
BIBLIOGRAFIE 103
ANEXE 106


Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
O analiza succinta a tabloului economic mondial al anilor '90 permite evidentierea unor trasaturi definitorii incontestabile: diversificarea si innoirea rapida a ofertei de marfuri sub impactul dezvoltarii rapide a stiintei si tehnicii, mondializarea pietelor, facilitata de progresele inregistrate in domeniul telecomunicatiilor, cresterea exigentelor clientilor si ale comunitatii.
In aceste conditii, calitatea produselor si serviciilor s-a impus ca factor determinant al competitivitatii organizatiilor. Unitatea militara este si ea o organizatie care poate presta servicii sau se poate gasi in calitatea de beneficiar al acestor servicii. Unitatea militara de cele mai multe ori se aprovizioneaza cu bunuri si servicii si de aceea poate cere furnizorilor ca acestia sa aiba implementate anumite sisteme de calitate pentru a evita efectele secundare care pot fi generate de noncalitate.
Pe de alta parte, se manifesta un interes crescand fata de problemele asigurarii calitatii, la nivel national, regional si international. Se vorbeste tot mai des de "fenomenul" standardelor ISO seria 9000, standarde cu impact deosebit asupra comertului international.
"Analizand evolutia principalilor factori ai competitivitatii, rezulta ca, in prima jumatate a secolului XX, departajarea pe piata a organizatiilor se realizeaza prin preturile mai scazute, obtinute pe seama utilizarii unei forte de munca mai ieftine"[1].
Incepand cu anii '50, un alt factor de competitivitate devine determinant, si anume, automatizarea productiei, dar, in paralel cu aceasta, cresc ca importanta alti doi factori: capacitatea de adaptare a organizatiei la cerintele pietei si calitatea produselor si serviciilor oferite.
Rolul automatizarii, ca factor de competitivitate, a scazut substantial, dupa anii '80. In prezent, calitatea reprezentand principalul criteriu de departajare a organizatiilor pe piata. Cresterea deosebita a importantei calitatii a fost determinata, in principal, de: intensificarea concurentei, sporirea continua a exigentelor clientilor si ale societatii, cresterea complexitatii produselor si proceselor de realizare a acestora. In aceste conditii reusesc sa supravietuiasca numai acele organizatii care se pot adapta rapid cerintelor in continua schimbare, oferind produse si servicii de calitate superioara, la preturi avantajoase.
Progresul tehnic in general, dezvoltarea mijloacelor de comunicatie in special, cresterea nivelului de cultura determina evolutia rapida a gusturilor, a preferintelor, diversificarea nevoilor oamenilor. Pe langa necesitatile de baza, produsele satisfac tot mai mult alte necesitati: de prestigiu, gustul frumosului etc. in aceste conditii, devin mai eficiente organizatiile care pot asigura flexibilitatea necesara pentru satisfacerea cerintelor consumatorilor, privind structura sortimentala a produselor.
Pe de alta parte, cumparatorii devin mai exigenti fata de calitatea produselor si serviciilor. Ei formuleaza o serie de cerinte privind flexibilitatea, mentenabilitatea, caracteristicile psihosenzoriale, economice, sanogenetice a produselor, compatibilitatea lor cu alte produse etc. de asemenea, doresc sa fie informati corect si complet pentru a putea analiza si compara produsele care li se ofera si pentru a contracara tendinta de proliferare a celor necorespunzatoare calitativ.
Calitatea produselor si serviciilor este evaluata tot mai mult in stransa legatura cu calitatea vietii. Se acorda o importanta deosebita caracteristicilor sanogenetice ale produsului, diminuarii impactului ambiental negativ al unor produse si procese, fiind introduse, in acest sens, tot mai multe restrictii: reglementari, standarde obligatorii referitoare la protectia vietii, sanatatii persoanelor si a mediului inconjurator.
Calitatea este o notiune cu foarte larga utilizare, ceea ce face extrem de dificila definirea ei din punct de vedere stiintific.
In ceea ce priveste conceptul de calitate a produselor si serviciilor, in literatura de specialitate sunt formulate mai multe definitii. Pe de alta parte, in practica economica se dau intelesuri diferite acestui concept.
David A. Garwin, profesor la Harvard Business School a pus in evidenta cinci criterii principale in definirea calitatii produselor (serviciilor): transcendenta, spre produs, proces, costuri si spre utilizator[2].
1. Orientarea transcendenta.
Potrivit acestei orientari calitatea reprezinta o entitate atemporala, absolutul fiind perceput de fiecare individ in mod subiectiv.
2. Orientarea spre produs.
Orientarea spre produs este total opusa orientarii transcendente, calitatea fiind considerata o marime care poate fi masurata exact. Ea este definita ca reprezentand ansamblul caracteristicilor de calitate ale produsului.
3. Orientarea spre procesul de productie.
Calitatea este privita din perspectiva producatorului. Pentru fiecare produs exista cerinte specificate care trebuie indeplinite. Produsul este considerat "de calitate", atunci cand corespunde specificatiilor.
4. Orientarea spre costuri.
Calitatea produselor este definita prin intermediul costurilor si, implicit, a preturilor la care sunt comercializate. Un produs este considerat "de calitate", atunci cand ofera anumite performante la un nivel acceptabil al pretului.
5. Orientarea spre utilizator.
Potrivit acestei orientari, calitatea produsului reprezinta aptitudinea de a fi corespunzatoare pentru utilizare-"fitness for use"-concept introdus de Juran.
Pentru satisfacerea cerintelor este important ca relatia calitate-cumparator sa fie mai puternic reflectata in definitia calitatii, deoarece cumparatorul hotaraste, in final, ce este calitatea.
Calitatea in concluzie este un termen folosit tot mai des in mai toate domeniile si consider ca unitatile militare trebuie sa tina cont la randul lor de calitate. Unitatile militare pot fi clienti si furnizori si de aceea in ambele situatii calitatea produselor si serviciilor aprovizionate sau furnizate trebuie sa fie corespunzatoare calitativ. Odata cu integrarea Romaniei in N.A.T.O standardele de calitate vor fi aplicate si pentru acele activitati din unitate care impun acest lucru. Acest demers este necesar pentru succesul actiunilor militare, oricare ar fi ele, la care Romania va participa in mod cert ca membru efectiv al N.A.T.O.


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul Calitatii.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!