Managementul calității - Produsul analizat Lenovo Legion Y740

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 21 în total
Cuvinte : 4706
Mărime: 64.58KB (arhivat)
Publicat de: Ioana Cristina V.
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Si. Dr. Ing. Petruța Mihai
Facultatea de Antreprenoriat, Ingineria si Managementul Afacerilor
Universitatea Politehnica Bucuresti, Bucuresti
Specializare: Inginerie Economică în Domeniul Electric, Electronic și Energetic

Cuprins

  1. CAPITOLUL 1
  2. 1.1. Notiuni teoretice privind calitatea
  3. 1.2.Notiuni teoretice privind procesul de productie
  4. 1.3.Notiuni teoretice privind functiile produsului
  5. 1.4.Notiuni teoretice privind specificatiile prod.
  6. 1.5.Procesul de productie pentru Lenovo Legion Y740
  7. 1.6. Functiile produsului Lenovo Legion Y740
  8. CAPITOLUL 2
  9. 2.1.Aspecte teoretice privind caracteristicile calitative ale produselor
  10. 2.2.Metoda QFD (notiuni teoretice)
  11. 2.3.Metoda QFD pentru produsul Lenovo Legion Y740
  12. 2.3.1. Identificarea cerintelor consumatorilor prin metoda QFD
  13. 2.3.2. Identificarea cerintelor tehnice prin metoda QFD
  14. 2.3.3. Identificarea caracteristicilor prin metoda QFD pentru Lenovo Legion Y740
  15. CAPITOLUL 3
  16. 3.1. Notiuni teoretice
  17. 3.2.Calcului nivelului tehnic al produsului Lenovo Legion Y740
  18. CAPITOLUL 4
  19. 4.1. Notiuni teoretice
  20. 4.2.Analiza valorii pentru produsul Lenovo Legion Y740
  21. CONCLUZII GENERALE

Extras din proiect

Capitolul 1

1.1 Notiuni teoretice privind calitatea

Conceptul general de calitate se utilizează în majoritatea domeniilor de activitate: cu toate acestea (poate tocmai de aceea), nu există o definiție universală a conceptului de calitate. Oamenii de știință, cercetătorii acestui domeniu, profesioniști din lumea afacerilor, definesc calitatea în relație cu diferitele criterii ce concordă cu sfera lor de activitate, calitatea reprezentând un mod de a fi, iar sensurile în care este definit și utilizat acest concept sunt de natură: filozofică, tehnică, economică și socială. În accepțiunea generală, calitatea este o categorie filozofică ce corespunde unui aspect important al calității obiective și anume acela care face ca un obiect cu proprietățile lui să fie acel obiect și să se distingă de alte obiecte. Privită din această perspectivă calitatea reprezintă un tot unitar în care sunt incluse toate proprietățile unui obiect ce permit identificarea sa și orice modificare a acestor proprietăți determină schimbarea originalului cu alt obiect. Din definiția calității din punct de vedere tehnic ca fiind gradul de conformitate a unui produs cu specificațiile tehnice din normele de fabricație rezultă că orice modificare a acestor norme constituie o denaturare a produsului, efectuată în scopul economisirii de materii prime și reducerii cheltuielilor ceea ce conduce la obținerea unui produs contrafăcut. Calitatea definită din punct de vedere economic exprimă raportul optim dintre nivelul proprietăților și cheltuielile la producător și consumator iar din punct de vedere social calitatea exprimă nivelul de satisfacere a cerințelor (exprimate și implicite) ale consumatorilor. Calitatea unui produs se manifestă prin proprietățile și caracteristicile acestuia. Expresia exterioară a calității unui produs este conferită de caracteristicile sale iar nivelul calității acestuia este obținută prin estimarea/evaluarea caracteristicilor sale prin metode specifice calimetriei. Calitatea se exprimă folosind parametri, indici și indicatori Parametrii exprimă mărimea, proprietăților și caracteristicilor de calitate ale produselor . Indicii se folosesc pentru a exprima valorile relative ale mărimii unei caracteristici prin raportarea la față un referențial și se exprimă în procente. Indicatorii calității sintetizează caracteristicile, funcțiile sau calitatea produselor, având o sferă de cuprindere mare (produs, lot de mărfuri sau întreaga producție).

1.2. Notiuni teoretice privind procesul de productie

Orice unitate de productie are ca obiectiv principal producerea de bunuri materiale si servicii care se realizeaza prin desfasurarea unor procese de productie. Activitatile de productie formeaza o functiune de baza în cadrul unei întreprinderi de productie industriala al carui obiectiv principal reprezinta producerea de bunuri materiale, prestarea de servicii sau executarea de lucrari.

Productia reprezinta acea activitate sociala în care factorul uman cu ajutorul mijloacelor de productie exploateaza si modifica elementele din natura, în vederea realizari de bunuri materiale sau prestarii de servicii. Continutul activitatii de productie într-o intreprindere industriala are un caracter complex cuprinzând pe langa fabricatia propriu-zisa si o serie de alte activitati legate de aceasta: controlul calitatii, întretinerea si repararea echipamentelor, transportul intern si depozitarea, dar si conceptia si proiectarea produselor, cercetarea etc.

Productia în unitati naturale e definita prin indicatori care precizeaza volumul productiei pe feluri, tipuri, modele si variante de produse, exprimate în unitati naturale adecvate. Produsele incluse în nomenclatorul fiecarui domeniu de activitate al intreprinderii se încadreaza într-o anumita clasa. Clasa de produse cuprinde o categorie de articole din cadrul unei familii care are o anumita legatura functionala. Fiecare clasa e formata din mai multe linii de produse. Linia de produse cuprinde o categorie de articole dintr-o clasa, aflate în stransa legatura, ca urmare a functionării similare. Produsul reprezinta o unitate distinctă din cadrul unei linii de produse, identificabilă prin anumite caracteristici constructive, functionale, estetice etc. Tipul sau varianta de produs grupează toate articolele din cadrul unei linii, care prezinta o anumită formă diferentiată sub raport constructiv, functional, estetic etc. fată de celelalte forme posibile. Ansamblul produselor oferite de o fabrică se numeste sortiment de produse.

Activitatea de productie este posibilă prin derularea unor procese de productie. Prin definitie, procesul de productie reprezintă ansamblul actiunilor constiente ale angajatilor efectuate asupra obiectelor muncii în vederea tansformarii lor în bunuri materiale necesare societătii. Aceasta definitie poate duce la o dublă interpretare:

-sub aspect social - economic, procesul de productie se defineste ca un ansamblu de relatii între participantii la transformarea obiectului muncii, precum si un ansamblu de modalităti concrete de transmitere între acesti participanti a rezultatelor generate de derularea propriu-zisă a activitătilor de transformare a obiectului muncii.

-sub aspect tehnico-material procesul de productie se defineste ca un proces de combinare a factorilor de productie având ca obiectiv realizarea de bunuri materiale sau servicii.

Preview document

Managementul calității - Produsul analizat Lenovo Legion Y740 - Pagina 1
Managementul calității - Produsul analizat Lenovo Legion Y740 - Pagina 2
Managementul calității - Produsul analizat Lenovo Legion Y740 - Pagina 3
Managementul calității - Produsul analizat Lenovo Legion Y740 - Pagina 4
Managementul calității - Produsul analizat Lenovo Legion Y740 - Pagina 5
Managementul calității - Produsul analizat Lenovo Legion Y740 - Pagina 6
Managementul calității - Produsul analizat Lenovo Legion Y740 - Pagina 7
Managementul calității - Produsul analizat Lenovo Legion Y740 - Pagina 8
Managementul calității - Produsul analizat Lenovo Legion Y740 - Pagina 9
Managementul calității - Produsul analizat Lenovo Legion Y740 - Pagina 10
Managementul calității - Produsul analizat Lenovo Legion Y740 - Pagina 11
Managementul calității - Produsul analizat Lenovo Legion Y740 - Pagina 12
Managementul calității - Produsul analizat Lenovo Legion Y740 - Pagina 13
Managementul calității - Produsul analizat Lenovo Legion Y740 - Pagina 14
Managementul calității - Produsul analizat Lenovo Legion Y740 - Pagina 15
Managementul calității - Produsul analizat Lenovo Legion Y740 - Pagina 16
Managementul calității - Produsul analizat Lenovo Legion Y740 - Pagina 17
Managementul calității - Produsul analizat Lenovo Legion Y740 - Pagina 18
Managementul calității - Produsul analizat Lenovo Legion Y740 - Pagina 19
Managementul calității - Produsul analizat Lenovo Legion Y740 - Pagina 20
Managementul calității - Produsul analizat Lenovo Legion Y740 - Pagina 21

Conținut arhivă zip

  • Managementul calitatii - Produsul analizat Lenovo Legion Y740.docx

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Ai nevoie de altceva?