Cuprins
- INTRODUCERE.3
- PREZENTAREA CONFLICTULUI.4
- PREZENTAREA MEDIULUI DE LUCRU.6
- CAUZELE IZBUCNIRII CONFLICTULUI.7
- SOLUŢII PENTRU REZOLVAREA CONFLICTULUI.8
- BIBLIOGRAFIE.9
Extras din proiect
INTRODUCERE
Un conflict poate apărea oriunde există diferenţe între oameni.
Conflictul este o ciocnire a credinţelor, opiniilor, valorilor, presupunerilor şi ţelurilor contradictorii şi... mai ales a sentimentelor. Poate rezulta din diferenţe oneste, din neîntelegere, din mânie sau din asteptări prea înalte sau prea scăzute din partea oamenilor şi a situaţiilor. Este important de subliniat faptul că un conflict nu necesită două sau mai multe persoane; uneori te poti afla in conflict cu tine insuţi.
Conflictul interpersonal poate fi promovat de diferentele de perceptie si interese, de o lipsa in resurse sau recompense precum bani, timp si pozitie, sau de rivalitate – situatii in care ne trezim in competitie cu altcineva. Cei prinsi intr-un conflict intrapersonal sau interpersonal se simt, de obicei, „trasi” in mai multe directii in acelasi timp.
Unele situatii pot fi mai usor rezolvate, in timp ce in altele conflictul escaladeaza, scapand de sub control. Fara sa-ti dai seama, esti prins intr-o situatie din care nu mai poti iesi. De obicei, cele doua persoane care se afla in conflict sunt interdependente si au puterea de a se recompensa sau pedepsi reciproc. Asadar, oricand se aduna doua sau mai multe persoane, pot aparea/isi pot face simtita prezenta si conflicte serioase care pot strica relatiile.
PREZENTAREA CONFLICTULUI
ABC este o companie globala de telecomunicatii cu sediul in Chicago, Illinois. In sediul central al companiei, unul din departamentele importante ale companiei, departamentul de resurse umane este constituit din doi Specialisti, o Asistenta si un Manager. Salariul pentru Specialist este de 45000 dolari pe an, in timp ce salariul Managerului este de 65000 dolari pe an.
Recent, un nou post de Specialist a devenit vacant. Postul a fost scos la concurs si din cauza ca piata muncii este restransa in acest moment, putini candidati au fost selectati pentru interviuri. Unul dintre candidatii pentru acest post a fost Asistenta actuala a departamentului, Mary Clark. Mary este pe postul de secretara de 8 ani, este foarte bine instruita, fiind considerata foarte eficienta in postul ei curent.
Datorita numarului restrans de candidati, managerul departamentului, Bob Tippin, a decis sa o interviveze si pe Mary pentru acest post. Ca rezultat al vechimii in departament si cunoasterii foarte bune a procedurilor legate de cele doua acorduri, Bob a decis sa o promoveze pe Mary.
Imediat dupa ce Mary este promovata, Bob este informat ca din cauza reorganizarii si a problemelor legate de buget fostul post a lui Mary va fi eliminat. Bob anunta personalului lui (Mary si Susan Moore, celalalt Specialist) ca functiile fostului post de secretara vor fi transferate fiecareia in proportie egala.
Dupa ceva timp de la acest anunt, Susan merge la Bob si se plinge ca Mary nu isi indeplineste functiile ei , fortand-o pe Susan sa o ajute si sa ramana in urma cu munca ei. Susan ii spune lui Bob ca acest lucru se intampla de 2 luni, si in timp ce ea are spirit de echipa si vrea sa sprijine departamentul, nu crede ca este corect ce face Mary. Susan il roaga pe Bob sa intervina si sa rezolve problema.
Bob este in mijlocul unor negocieri foarte dure. El amana decizia in aceasta problema, sperand ca se rezolva de la sine. Nu mult dupa aceste intimplari, Bob le cere lui Susan si Mary sa selecteze un consultant extern pentru derularea in bune conditii a activitatii. Datorita conflictului nerezolvat si a deciziei lui Bob de a amana rezolvarea problemei intre Mary si Susan, cele doua nu pot cadea de acord asupra consultantului, amanand hotararea. Pretul initial pentru serviciile oferite de consultant a fost stabilit la 20000 dolari. Ca rezultat a acestor amanari, costul final a fost de 45000 dolari.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Managementul Conflictelor.doc