Managementul Conflictelor și Dialogul Social

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 21 în total
Cuvinte : 7112
Mărime: 34.09KB (arhivat)
Publicat de: Emilia P.
Puncte necesare: 7
Facultatea de Stiinte Economice si Gestiunea Afacerilor Master “Managementul Dezvoltarii Afacerilor”

Extras din proiect

comunicarea?

A comunicara inseamna in esenta “a fi impreuna cu”, a impartasi si a te impartasi, a realize o comuniune de gand, simtire si actiune. A comunica inseamna mai mult decat a impartasi cuvintele, putem vorbi fara sa comunicam si sa ne ’’impartasim’’ celorlalti fara a rosti nici un cuvant. Comunicarea este relatia bazata pe co-impartasirea unei semnificatii .

Comunicarea verbala nu are numai sens functional, de schimb de informatie, impus de rezolvarea unei sarcini comune, comunicarea interumana vehiculeaza si un continut emotional, caracterizandu-se printr-un anumit grad de consonanta psihica, de acceptare sau inacceptare, de concordanta sau neconcordanta, ceea ce se manifesta intr-un fel sau altul in conduita oamenilor care participa la comunicare. Esential este faptul ca participantii la comunicare se influenteaza unii pe altii, dar nu numai printr-un transfer reciproc de informatii(reprezentari,idei) ci si de activitati, stari afective, trebuinte, aspiratii, imbolduri spre actiune, rezistenta la eforturi. Psihologii insista asupra faptului ca intregul continut (individual si social) al vietii psihice este implicat in procesul comunicarii specifice umane , ceea ce nu gasim la nivelul infrahuman al comunicarii.

Comunicarea presupune un cod interiorizat comun, care in mod normal este limba,impreuna cu mijlocaele verbale de exprimare:mimica, gesturile, atitudinea corpului.

Cand intr-un grup, caracterizat prin coeziune apare o opinie divergenta, flxul de comunicari este dirijat cu precadre spre persoana cu opinii contrare pentru a o “recupera”; volumul de mesaje cu o asemenea adresa , creste pana atinge un maxim , dupa care scade sensibil, persoana in cauza fiind repudiata de grup, daca se mentine pe pozitie .Cand intre doua personae apare dezacordul, restabilirea echilibrului poate lua forme diferite si anume, atenuarea importantei acordate obiectului-evenimentului care formeaza sursa tensiunii si dezacordului, apropierea celor doua atitudini gratiei evolutiei unuia sau celor doi parteneri.

Comunicarea in procesul negocierii este esentiala, putem comunica fara a negocia neaparat ceva, dar negocierea fara comunicare este imposibil de realizat. Cu alte cuvinte, aşa cum nu este posibilă o comunicare eficientă în afara cuvântului, tot astfel nu este posibilă negocierea fără comunicare. Negocierea este o comunicare in ambele sensuri care duce la o intelegere atunci cand cele doua parti au interese comune si altele opuse. Negocierea este o cale fundamentala prin care obtinem ceea ce dorim de la altii. De modul in care are loc comunicarea., de felul acesteaia depinde in mare masura succesul negocierii.

Pentru Gary Johns negocierea este un proces decizional între părţi interdependente care nu împărtăşesc preferinţe identice. Şi, mai exact, este activitatea prin care se încearcă a se ajunge la un schimb satisfăcător între părţi. Dintre toate formele de comunicare, negocierea este, aşadar, singura care recunoaşte aprioric urmărirea unui interes.

Negocierea poate fi definite ca schimb de concesii, pana se ajunge la o solutie de compromis. Negocierea poate duce la rezolvarea temporara a conflictului, dar, de multe ori fara o rezolvare reala a problemei care l-a generat.Fiecare parte incepe, de obicei, prin a cere mai mult decat se asteapta sa primeasca. Niciuna din parti nu vrea sa inceapa concesiile, acest comportament fiind un semn de slabiciune.

In negociere exista o “comunicare tacita”; fiecare parte semnaleaza celeilalte dorinta de a fi flexibila, de a face concesii, fara sa faca o ofera sau o promisiune explicita. Diferenta de putere intre partile care negociaza impiedica si mai mult gasirea unei solutii viabile. Grupul mai puternic impune, pur si simplu, celuilalt, solutia care ii convine.

Aparitia conflictului si importanta negocierii

Negocierea are loc atunci cand exista interese neomogene, negocierea este forma de comunicare ce presupune un proces comunicativ, dinamic, de ajustare, de stabilire a acordului în cazul apariţiei unor conflicte de interese, prin care două sau mai multe părţi, animate de mobiluri diferite şi având obiective proprii, îşi mediază poziţiile pentru a ajunge la o înţelegere mutual satisfăcătoare . Conflictul, ca notiune generala, este definit ca „o neintelegere, o contradictie, un diferend, antagonism ce se manifesta intre doua sau mai multe parti" .

Cel mai frecvent, conflictele deriva din modul de alocare a resurselor, interdependentele in munca, diferentele dintre membrii in ceea ce priveste atitudinile, valorile, credintele, nevoile, obiectivele, perceptiile diferite etc. Sintetizand, principalele surse de conflict si cauzele care le produc, in ordinea frecventei aparitiei lor sunt:

a. diferentele personale – cauza: perceptii si asteptari diferite;

b. diferentele de informare – cauza: informare slaba si interpretare gresita;

c. incompatibilitatea cu functia – cauza: obiective si responsabilitati incompatibile cu persoana;

d. stresul generat de mediu – cauza: insuficienta de resurse si incertitudine

Fazele conflictului sunt: Frustrarea, Conceptualizarea, Comportamentul si Iesirile.

Exista mai multe metode de solutionare a conflictelor: evitarea, colaborarea, competitia compromisul si acomodarea .

Orice negociere include pe parcursul desfasurarii sale 5 elemente care actionaeza intr-o maniera interactiva si definesc astfel existenta dinamica a negocierii: obiectul negocierii, contextual, miza negocierii, raportul de forte existent intre negociatori. Obiectul negocierii depinde de domeniul in care se manifesta, diplomatic,commercial, social,interpersonal. Daca negocierea se circumscrie uni obiect, obiectul se circumscrie unui context;poate exista un context global al negocierii, in care se inscrie cel particular cu infinite variabile de care este bine sa se tina seama. Miza se refera la rezultatul scontat, intentia urmarita, este un element important al negocierii deoarce cuprinte interesele, riscurile, preocuparile resimtite de negociatori ;fiecare participanti isi urmareste obiectivele, aspriratile. Negocierea plaseaza fata in fata indivizii iar confruntarea dintre acestia reprezinta raportul de forte ce poate fi favorabil, defavorbail pentru unul dintre parteneri.

Negocierea intre parteneri, dupa modul de desfasurare, poate fi cooperanta/integrative sau conflictuala. Orientarea cooperanta are in vedere respecatrea dorintelor partii adverse ,sa considere rezultatul satisfacator iar negocierea conflictuala are drept scop supunerea completa a celuilalt si impunerea unei solutii.

Preview document

Managementul Conflictelor și Dialogul Social - Pagina 1
Managementul Conflictelor și Dialogul Social - Pagina 2
Managementul Conflictelor și Dialogul Social - Pagina 3
Managementul Conflictelor și Dialogul Social - Pagina 4
Managementul Conflictelor și Dialogul Social - Pagina 5
Managementul Conflictelor și Dialogul Social - Pagina 6
Managementul Conflictelor și Dialogul Social - Pagina 7
Managementul Conflictelor și Dialogul Social - Pagina 8
Managementul Conflictelor și Dialogul Social - Pagina 9
Managementul Conflictelor și Dialogul Social - Pagina 10
Managementul Conflictelor și Dialogul Social - Pagina 11
Managementul Conflictelor și Dialogul Social - Pagina 12
Managementul Conflictelor și Dialogul Social - Pagina 13
Managementul Conflictelor și Dialogul Social - Pagina 14
Managementul Conflictelor și Dialogul Social - Pagina 15
Managementul Conflictelor și Dialogul Social - Pagina 16
Managementul Conflictelor și Dialogul Social - Pagina 17
Managementul Conflictelor și Dialogul Social - Pagina 18
Managementul Conflictelor și Dialogul Social - Pagina 19
Managementul Conflictelor și Dialogul Social - Pagina 20
Managementul Conflictelor și Dialogul Social - Pagina 21

Conținut arhivă zip

  • Managementul Conflictelor si Dialogul Social.doc

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Stresul la Locul de Muncă

Stresul la locul de muncă Stresul este o experiență care dezbină starea emoțională și psihică a persoanei, de pildă avand prea mult de lucru, ceea...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Managementul Conflictelor

Ca orice organism social, existenţa şi dinamica oricărei organizaţii presupune atât cooperare sau dialog, cât şi conflict. „Conflictul este un...

Te-ar putea interesa și

Conflictele de muncă - privire specială asupra grevei

CUVÂNT ÎNAINTE ______________________________ Conflictele de muncă au fost considerate dintotdeauna o problemă extrem de delicată, iar...

Relația resurse umane - logistică

1. IMPORTANTA RESURSELOR UMANE IN ORGANIZATII Managementul modern pune in centrul preocupărilor sale omul, ca principal factor al succesului...

Resursele Umane în Domeniul Logisticii

I. Resursele umane 1.1. Definirea si functiile managementului resurselor umane “Succesul si supravietuirea organizatiilor este asigurata aproape...

Managementul Conflictelor

Deseori, participantii la o disputa se afla imobilizati de anumite dezechilibre de forte, ideologii diferite etc., având tendinta de a extinde...

Stimularea comunicării în vederea managementului conflictelor într-o organizație

In vederea eficientizarii activitatilor si relatiilor interpersonale ale membrilor dintr-o organizatie mi-am propus sa realizez un cadru de...

Studiu Aplicativ privind Eficientizarea Activității la Casa de Asigurări de Sănătate Iași

Cap.1. Organizarea şi funcţionalitatea la CAS Iaşi 1.1.Cadru general de înfiinţare şi organizare la CAS Iaşi. Până la apariţia Legii asigurărilor...

Dialogul Social și Conflictul de Muncă

Eficienta activititatii unei organizatii depinde in mare masura de modul in care conducerea acesteia reuseste sa organizeze si sa intretina...

Organizare și funcționalitate în cadrul Direcției Generale de Muncă și Protecție Socială Vrancea

Cap. 1 : Directia Generala de Munca si Protectie Sociala Vrancea - Organizare : Structura conducerii : director coordonator Compartimente...

Ai nevoie de altceva?