Managementul Conflictului si Managementul Stresului in Cadrul Echipei de Proiect

Extras din proiect Cum descarc?

Introducere 
In general, conflictul apare ca o forma a interactiunii umane prin care doi sau mai multi membri ai unei colectivitati intra in dezacord total sau partial asupra unor probleme. Cu alte cuvinte, conflictul este amestecul intentionat al unui individ sau al unui grup in eforturile de realizare a scopurilor unui alt grup. Deoarece scopurile celor doua parti sunt de cele mai multe ori incompatibile, realizarea scopului de catre una din parti face imposibila realizarea acestuia de catre cealalta parte.
Practica organizationala arata ca situatiile conflictuale sunt utilizate ca strategii importante de obtinere a unui rezultat cat mai bun in detrimentul progresului celorlalti. In consecinta, conflictul trebuie privit ca un element al vietii organizationale, tocmai datorita divergentelor existente intre atitudini, scopuri, modalitati de actiune sau fata de o situatie din procesul de conducere. Practicarea managementului de succes impune de la bun inceput identificarea surselor conflictuale precum si factorii care favorizeaza orientarea acestora in sensul diminuarii performantelor manageriale.
In ceea ce priveste rolul pe care il au conflictele in viata organizationala, exista mai multe puncte de vedere. Pe de o parte, conflictele sunt stari anormale in activitate, avand un profund caracter disfunctional. Pe de alta parte, conflictele sunt aspecte firesti de existenta si evolutie a afacerilor, functional avand un rezultat pozitiv. Conflictul cuprinde o serie de stari afective ale indivizilor cum ar fi: nelinistea, ostilitatea, rezistenta, agresiunea deschisa, precum si toate tipurile de opozitie si interactiune antagonista, inclusiv competitia.
Conflictul este o forma de opozitie centrata pe adversar, bazata pe incompatibilitatea scopurilor, intentiilor si valorilor partii oponente.
De-a lungul timpului practica manageriala a dezvoltat doua viziuni asupra conflictelor (J. A. Stoner, R. Freeman, 1989). Conform conceptelor promovate in viziunea veche:
- conflictul poate fi evitat;
- conflictul e cauzat de erori manageriale in proiectarea si conducerea organizatiei;
- conflictele dezbina organizatia si impiedica obtinerea performantei optime;
- obiectivul managementului este de a elimina conflictul;
- performanta optima necesita indepartarea conflictului.
In prezent, lumea specialistilor prezinta o viziune noua asupra conflictelor, care poate fi rezumata astfel: 
- conflictul este inevitabil;
- conflictul este cauzat de: structura organizatorica, diferente in scopuri, in perceptii, evaluarea resurselor umane;
- conflictele contribuie la defaimarea performantei organizatiilor in diferite grade;
- obiectivul managementului este de a conduce nivelul conflictului spre obtinerea performantelor optime in organizatie;
- performanta optima necesita reducerea nivelului conflictului.
TIPURI DE CONFLICTE
Din punct de vedere al esentei lor conflictele pot fi:
- esentiale (de substanta) generate de existenta unor obiective diferite;
- afective, generate de stari emotionale care vizeaza relatiile interpersonale;
- de manipulare;
- pseudo-conflicte. 
Din punct de vedere al subiectilor aflati in conflict pot exista urmatoarele categorii de conflicte:
- conflictul individual interior;
- conflictul dintre indivizi din acelasi grup; 
- din grupuri diferite; 
- din organizatii diferite; 
- conflictul dintre indivizi si grupuri; 
- conflictul intergrupuri; 
- conflictul dintre organizatii.
O alta clasificare se poate face pe criteriul efectelor generale ale acestora, in:
- distructive; 
- benefice. 
Din punctul de vedere al duratei si modului de evolutie, conflictele pot fi:
- spontane
- acute
- comice
In functie de forma de manifestare, putem intalni conflicte: 
- explicite (manifeste)
- latente (acoperite)
In functie de natura divergentei intre cele doua entitati aflate in conflict avem urmatoarea clasificare:
- conflict de rol
- conflict de scop
Stresul reprezinta acea situatie care exercita o presiune fizica sau psihica asupra unei persoane. Stresul mai poate fi definit si prin prisma efectelor sale: ,,reactia mintii si a trupului la schimbare" sau: ,,dezechilibrul produs atunci cand actualele abilitati si resurse ale unei persoane sunt insuficiente pentru a face fata cerintelor unei situatii date". Sau chiar: ,,teama indusa unui organism care incearca sa-si pastreze normalitatea in fata potentialilor agenti care il pot afecta".
La locul de munca stresul poate fi definit ca schimbarea in starea fizica, psihica, emotionala sau comportamentala a unei persoane ca urmare a presiunii constante exercitate asupra sa pentru a activa in moduri incompatibile cu abilitatea sa reala sau perceputa, cu timpul si resursele avute la dispozitie.
O modalitate de clasificare este in urmatoarele tipuri de stres: bazal, cumulativ si traumatic.
Stresul bazal este determinat de experientele zilnice, la care se adauga lipsa de activitate, specifica multor sarcini, carac!terul monoton, rutinier al acestora, precum si respectarea rigorilor regulamentelor.
Principalele manifestari ale aces!tui tip de stres constau in: scaderea capacitatii de concentrare, cresterea iritabilitatii, oboseala, aparitia senti!men!telor de tensiune, furie, frustrare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul Conflictului si Managementul Stresului in Cadrul Echipei de Proiect.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!