Managementul Informatiilor de Interes Public

Cuprins proiect Cum descarc?

CAPITOLUL I - MANAGEMENTUL COMUNICARII INFORMATIILOR IN ADMINISTRATIA PUBLICA
1.1 Comunicarea informatiilor in administratia publica.2
1.2 Etapele si elementele procesului de comunicare.14
1.3 Formele si mijloacele de comunicare.16
CAPITOLUL II - SISTEMUL INFORMATIONAL SI SISTEMUL INFORMATIC AL MANAGEMENTULUI PUBLIC
2.1 Clasificarea informatiilor.21
2.2 Functiile sistemului informational.29
CAPITOUL III - TRANSPARENTA IN ADMINISTRATIA PUBLICA.31
3.1 Cadrul legislativ.32
3.2 Cresterea transparentei in exercitarea demnitatilor si functiilor publice.36
CAPITOUL IV - MODALITATI DE PARTICIPARE LA ACTUL 
DECIZIONAL.39
4.1 Instrumente ale administratiei publice.42
4.2 Centrul de informare al cetateanului - CIC.46
4.3 Instrumente ale cetatenilor, ONG-urilor si mass-media.60
STUDIU DE CAZ - ANEXA.72
CONCLUZII.76
BIBLIOGRAFIE.77


Extras din proiect Cum descarc?

CAPITOLUL I
MANAGEMENTUL COMUNICARII
INFORMATIILOR IN ADMINISTRATIA PUBLICA
Comunicarea are un rol deosebit de important in procesul de conducere avand in vedere faptul ca de calitatea comunicarii depinde intelegerea problemelor cu care ne confruntam, relatiile cu ceilalti sefi, colegi, subalterni, precum si capacitatea de a-i motiva si a-i conduce. In acelasi timp comunicarea este esentiala pentru raporturile managerului cu mediul extern al organizatiei, accesul la sursele informationale de care depinde gasirea oportunitatilor pentru serviciile, solutiile si activitatile pe care o organizatie le poate oferi.
Se apreciaza ca problema comunicarii este problema integrarii intr-un mediu dinamic, problema circulatiei ideilor si solutiilor destinate realizarii acestei integrari, atat prin canalele deschise in organizatie cat si prin cele exterioare. Limbaje, coduri, o serie intreaga de tehnici si mijloace de comunicare din ce in ce mai complexe ne pun deseori in situatii menite parca sa ne descurajeze. Toate insa, pot deveni accesibile cand se pune in mod explicit problema comunicarii.
De fapt comunicarea organizationala este o conditie " sine qua non" nu numai a functionarii oricarei organizatii ci chiar a stabilirii celor mai elementare relatii interumane. Fara comunicare nu exista planificare, organizare, coordonare si control, nici motivare, consultare si participare, nici procese de grup si de negociere. Nu se poate realiza deci, nici una din functiile de conducere esentiale .
1.1. Comunicarea in administratia publica.
Comunicarea face parte din infrastructura administratiei publice. Orice moment din activitatea acesteia are nevoie de suportul unei comunicari eficace si eficiente, singura modalitate de corelare si focalizare a eforturilor. De aceea conducerea administratiei publice spre realizarea obiectivelor pe care aceasta le are, implica si o atentie deosebita pe care managerul trebuie sa o acorde comunicarii. De fapt pentru un manager, indiferent de locul sau de munca, comunicarea este o stare de spirit si un instrument. El petrece peste 70% din timp vorbind ; ascultand, scriind, citind. Cu cat pozitia managerului respectiv este mai inalta cu atat acest timp este mai lung. Mai mult este un fapt recunoscut ca insasi accederea la functii superioare este o dovada a capacitatii respectivului manager de a comunica, a abilitatii sale in valorificarea eficienta a informatiilor de care dispune in diferite momente.
Avand in vedere specificul administratiei publice, a carei conducere la varf este asigurata de persoane alese de catre cetateni, al carui obiect de activitate este satisfacerea nevoilor complexe ale unor colectivitati largi, managementul comunicarii in interiorul administratiei publice dar si, mai ales, in exterior, constituie o cerinta esentiala pentru indeplinirea obiectivelor pe care si le-a asumat.
In principiu, comunicarea poate fi definita ca un proces, de regula intentionat, de transfer de informatie si intelesuri intre indivizi, grupuri, niveluri ale unor organizatii in ansamblul lor.
Si in administratia publica apreciem ca se pot regasi componentele de baza ale comunicarii ca raspunsuri la o serie de intrebari :
1. cine " emitatorul" . De regula cele doua surse de comunicare in administratia publica sunt executivul administratiei (ales sau numit) si cetateanul beneficiar al serviciilor administratiei urmare a :
- propriilor solicitari legate de solutionarea unor cerinte personale ;
- strategiilor programelor planurilor de dezvoltare locale sau nationala desfasurate de administratie ;
- aplicarii unor reglementari la nivel national (Legi, Hotarari de Guvern, Ordonante Ordine ale ministrilor etc.) sau locale (Hotarari ale Consiliului Judetean, ale Consiliilor locale, Dispozitii ale Primarului, ale Presedintelui Consiliului Judetean, etc.) ;
- situatiilor deosebite datorate unor calamitati naturale (cutremure, inundatii, seceta) sau unor cauze accidentale (incendii, diverse accidente de circulatie, prabusiri de cladiri, etc.).
2. cui " receptorul ", cel care primeste informatia si care intr-o comunicare reala alterneaza cu emitatorul. Rand pe rand administratia si cetateanul devin "emitator" si " receptor" si "receptor"," sursa" si " tinta " a informatiei, dialog care trebuie sa se finalizeze prin solutionarea problemei ce face obiectul mesajului.
In acelasi timp exista o imensa comunicare in interiorul administratiei publice. Pornind pe linia ierarhica fiecare informatie de la cetatean sau catre acesta face obiectul unor ample schimburi de informatii, in acest context tandemul emitator-receptor fiind reprezentat de conducatori-functionari publici. Trebuie subliniat insa ca acest nivel de comunicare este subordonat primului, derivand din acesta si avand ca scop solutionarea problemelor ivite in relatia administratie - cetatean.


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul Informatiilor de Interes Public.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!