Cuprins 1 Capitolul I-Generalitati privind managementul inovarii ..2 CAPITOLUL II-STUDIU DE CAZ .14 CAPITOLUL III ...32 Inovarea unui produs in cadrul companiei Zara 40 VIITOARE PROPUNERI- Zara 41 CONCLUZII ..42 BIBLIOGRAFIE 43 Anexe .44
Capitolul 1: Generalitati Creativitate si inovare Unii definesc creativitatea ca o generare de noi idei si inovarea ca o transpunere a ideilor in noi produse, servicii, sau metode de productie. Creativitatea implica ceva nou in existenta; inovatia implica ceva nou in noi. Inovatia este generarea, acceptarea si implementarea de noi idei, procese, produse sau servicii. Etape clasice: 1.Definirea problemei Selectarea individuala a problemei in munca sau, mai bine zis,informarea cu privire la problemele sau disfunctionalitatile existente. 2.Adancirea pregatirii Individul se concentreaza pe problema, o adanceste, colecteaza informatii, formuleaza ipoteze relevante sau visatoare fara a fi evaluate. 3.Incubatia sau gestatia Inainte de a asambla informatiile disponibile, individul se relaxeaza si apoi in subconstientul sau ,,fierb" toate materialele adunate. In aceasta etapa cruciala, subconstientul incearca sa aranjeze faptele intr-un nou model. 4.Iluminatia Cand sunt cele mai mici asteptari - in timp ce mananca, este adormit sau hoinareste - noua idee se aprinde in mintea individuala. Momentul de inspiratie trebuie inregistrat rapid pentru ca mintea constienta il poate uita in cursul altor activitati. 5.Verificarea si aplicarea Tendinta individului este de a arata, logic sau experimental, ca ideea poate rezolva o problema si ca poate fi implementata. Tenacitatea se cere in aceasta etapa, inca din faza in care noua idee este frecvent respinsa ca fiind eronata si impracticabila. Inovarea si creativitatea organizationala Generarea de idei Generarea ideilor depinde in primul rand de fluxurile de oameni si de informatii intre firma si mediul ei inconjurator. Marea majoritate a inovatiilor tehnologice sunt realizate ca raspuns la conditiile impuse de piata. Consultantii si expertii din afara sunt o importanta sursa de informatii pentru manageri, pentru ca ei sunt adesea constienti de produsele noi, procesele sau dezvoltarea serviciilor in domeniile lor. Personalul nou angajat poate sa cunoasca modalitati alternative de utilizare a tehnologiilor folosite de furnizori sau concurenti. De asemenea, oamenii obisnuiti din organizatie care se expun ei insisi la informatiile dinafara constituie surse valabile de noi idei. Acesti oameni pot juca un rol particular important in stimularea creativitatii si inovatiei in cercetare si dezvoltarea laboratoarelor. Generarea ideilor este mult mai probabila sa devina inovatie cand aceste idei provin de la baza organizatiei. Desi multe idei noi provoaca si zdruncina cultura traditionala a companiilor, companiile inovative incurajeaza angajatii sa genereze idei noi. Dezvoltarea ideilor Dezvoltarea ideilor este dependenta de cultura organizationalasi de procesele din organizatie. Caracteristicile organizationale, valorile si procesele,structura organizatorica pot sa sprijine sau sa inhibe dezvoltarea si utilizarea ideilor creative. Implementarea Faza de implementare este un proces creativ ce consta in acei pasi care aduc inventia pe piata. Pentru marfuri, acesti pasi includ unelte, fabricatie, teste de marketing si actiuni de promovare. In timp ce un ritm inalt de inovare adesea reduce profitabilitatea pe termen scurt, ea este necesara pentru dezvoltarea pe termen lung. Pentru ca inovatiile sa fie de succes, este necesar un grad inalt de integrare intre diviziuni diferite ale organizatiei. Specialistii tehnici, inginerii responsabili pentru noile produse, trebuie sa lucreze cu specialisti financiari sau cu personalul administrativ pentru a pastra costurile inovarii in limite acceptabile. Managerii din productie care definesc specificatiile noului produs trebuie sa lucreze cu managerii de marketing, care sunt responsabili pentru testele de piata, reclame si actiunile de promovare. Organizatiile custructuri rigide au mari dificultati in integrarea activitatilor lor. In contrast, comunicarea frecventa si informala in cadrul organizatiei poate avea efecte pozitive in inovatie. Crearea unui climat favorabil pentru creativitate Creativitatea este cel mai bine cultivata intr-un climat permisiv, care incurajeaza explorarea noilor idei si realizarea lucrurilor prin noi modalitati. Un asemenea climat este insa inacceptabil pentru multi manageri. Poate sa nu fie confortabila continuarea procesului de schimbare, proces care trebuie sa insoteasca obligatoriu creativitatea. De asemenea,focalizarea pe o atmosfera permisiva, poate conduce la scaderea disciplinei si dificultati de control al costurilor la nivelele inferioare.
Ciurea Biliana Jeanina- Managementul inovarii Editura economica 2013 Bucuresti Tiganoaia Dumitru Bogdan- Inovare, management si tehnologie Editura Niculescu 2019 Bucuresti https://ro.scribd.com/ https://innovatingsociety.com/ https://icpe.ro/ www.zara.com
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.