Cuprins
- Cuprins
- Introducere 2
- Managementul în Japonia 3
- Trăsături definitorii pentru managementul întreprinderilor japoneze 4
- Viziunea specifică asupra organizaţiei 5
- Adoptarea deciziilor prin consens 5
- Angajarea pe viaţă a salariaţilor 6
- Modalităţi de evaluare a personalului 6
- Studiu de caz 7
- Rezumatul 10
- Concluzii 11
- Bibliografie 12
Extras din proiect
Scopul acestui proiect este de a cunoaște și a înțelege managementul japonez, care este un management cu valori și tendințe culturale extraordinare bazate pe o cultura veche a Japoniei, o țară care în circa 150 de ani a ajuns de la o agricultură feudală la o industri de vârf.
Obiective
- enumerarea celor mai importante caracteristici ale managementului japonez;
- prezentarea trăsăturilor definitorii a managementului firmelor japoneze (zaibatsu, kairetsu);
- descrierea viziunii specifice asupra organizației nipone;
- prezentarea modalităților de luare a deciziilor în firmele japoneze;
- identificarea modalităților de angajare și motivare a personalui;
- prezentarea unei firme japoneze din punct de vedere a managementului;
Introducere
Rezultatele economice uimitoare și în același timp surprinzătoare pentru marile puteri economice ale lumii de la acea vreme, ale Japoniei din perioada postbelică au determinat o cercetare asiduă evoluției nipone în încercarea de a descoperi cauzele și factorii ce le-au generat. O importantă trasatură a managementului japonez este faptul că acesta are un rol important în realizarea performanțelor, acest tip de management aducând companiile japoneze într-un timp foarte scurt pe aceeași treapta cu cele americane, un bun exemplu în acest sens fiind firma Toyota ce a reușit să se claseze pe locul trei în topul celor mai respectate companii de automobile ale lumii. Astfel, devine imperativă prezentarea caracteristicilor managementului japonez, ansamblul elementelor ce au stat la baza evoluției economice a Japoniei materializându-se într-un model important și demn de urmat pentru țările în curs de dezvoltare, inclusiv pentru România, pentru consolidarea și dezvoltarea economiilor acestora. Managementul nipon a cunoscut o dezvoltare explozivă începând cu anii 1970. Acest miracol japonez, cum mai este denumit în mod curent, prezintă trei trăsături definitorii:
- Argumentul cultural are în vedere valorile caracteristice contextului japonez, dar și instituțiile care avantajază consensul.
- Teoria supraomului în care este explicat faptul că japonezul, mulțumindu-se cu puțin, a creat valori mari numai din dorința de a fi cel mai bun. Astfel, ia naștere capacitatea acestuia de a realiza produse de calitate, de a se implica în activitățile de creștere a eficienței economice pe principiul producție maximă și consum minim.
- Sistemul de management japonez cu un mod de aplicare a principiilor de management adaptat la caracteristicile sociale, culturale și economice ale Japoniei cât și la contextul istoric al acestei țări.
Managementul în Japonia
Cele mai importante valori şi atitudini ale poporului japonez primite prin religia sa sunt un aspect profund al vieţii, apreciere profundă a frumuseţii şi a puterii naturii, iubirea purităţii şi a curăţeniei şi preferinţa pentru simplitate şi simbolism în estetică. Scopul de bază al societăţii este să trăieşti în armonie, iar acest lucru este posibil prin supunere şi leadership. Pentru a obţine acest obiectiv, individul trebuie să respecte cerinţele de autodezvoltarea a sa ca om educat şi cerinţa conformismului cu ordinea care guvernează relaţiile cu alţii. Conduita poporului nipon poate fi caracterizată prin conduita etică, întemeiată pe dragostea universală şi compasiunea pentru toate fiinţele, disciplina mentală şi întelepciune, prin practicarea primelor două căi.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Managementul Japonez.doc