Managementul Participativ si Motivatia Complexa a Personalului la SC Hotel Banatul SA Timisoara

Cuprins proiect Cum descarc?

Capitolul I
FUNDAMENTELE TEORETICE ALE MANAGEMENTULUI FIRMEI.
1.1 Obiectul de studiu.
1.1.1. Definirea.stiintei managementului.
1.1.2. Procesele de management.
1.1.3. Relatiile de management.
1.2. Functiile managementului firmei.
1.2.1. Interdependenta si dinamica functiilor managementului.
1.3. Principiile si sistemul de management.
1.3.1. Principiile generale ale managementului firmei.
1.3.2. Definirea si componentele de management al firmei.
1.4. Evolutia managementului pe plan mondial si in Romania.
1.4.1. Consideratii generale privind formarea si dezvoltarea stiintei managementului.
1.4.2. Abordari ale managementului pe mapamond.
1.5. Raporturile dintre stiinta managementului si managementul stiintific.
1.5.1. Definirea si continutul managementului stiintific al firmei.
1.5.2. Interdependentele dintre stiinta managementului si managementul stiintific.
Capitolul II
MANAGEMENTUL PARTICIPATIV.
2.1. Participarea personalului - proces dinamic si complex.
2.2. Necesitatea promovarii managementului participativ.
2.3. Caracteristicile managementului participativ al organizatiei.
2.4. Obiectivele sistemului de management participativ.
2.5. Modalitati si forme de promovare ale managementului participativ in cadrul firmei.
2.6. Metode si tehnici de stimulare a creativitatii implicate in exercitarea managementului participativ.
Capitolul III
MOTIVAREA COMPLEXA A PERSONALULUI.
3.1. Conceptul de motivare.
3.1.1. Definirea motivarii.
3.1.2. Rolurile motivarii personalului.
3.2. Principalele teorii motivationale.
3.2.1. Tipologii privind teoriile motivationale.
3.2.2. Prezentarea selectiva a teoriilor motivationale.
3.2.3. Teoriile de proces ale motivatiei.
3.3. Mecanismele motivationale.
3.3.1. Categoriile de variabile implicate.
3.3.2. Ciclul motivational.
3.3.3. Motivatiile salariatilor firmei.
3.4. Tipurile de motivare.
3.4.1. Definirea tipului de motivare.
3.4.2. Motivarea pozitiva si negativa.
3.4.3. Motivarea economica si moral-spirituala.
3.4.4. Motivarea intrinseca si extrinseca.
3.4.5. Motivarea cognitiva.
3.5. Motivarea si puterea.
3.5.1. Definirea si sursele puterii in cadrul firmei.
3.5.2. Conditionarea motivarii de putere a managerilor.
3.5.3. Cresterea eficacitatii managerilor in realizarea motivarii.
3.5.4. Cerinte privind motivarea personalului.
3.5.5. Tehnicile motivationale specifice.
Capitolul IV
ANALIZA MANAGEMENTULUI PARTICIPATIV SI A MOTIVARII COMPLEXE A PERSONALULUI.
4.1. Date generale despre hotelul ,,Banatul". 
4.2. Conceperea chestionarului.
4.3. Analiza caracterului participativ al managementului.
4.3.1. Analiza situatiei pe baza chestionarului completat de manageri.
4.3.2. Analiza situatiei pe baza chestionarelor completate de salariati .
4.4. Analiza nivelului motivatiei personalului.
4.4.1. Analiza nivelului motivatiei pe baza opiniilor managerilor.
4.4.2. Analiza nivelului motivatiei pe baza opiniilor salariatilor .
4.5. Concluzii. .
BIBLIOGRAFIE.


Extras din proiect Cum descarc?

CAPITOLUL I
FUNDAMENTELE TEORETICE ALE MANAGEMENTULUI FIRMEI
1.1. Obiectul de studiu
1.1.1. Definirea stiintei managementului
Managementul, ca stiinta, s-a cristalizat relativ recent, prin eforturile depuse de un mare numar de specialisti de pe intreg mapamondul, ca raspuns la stringentele necesitati ale practicii sociale. Managementul intreprinderii este abordat din multiple puncte de vedere, care adesea se deosebesc substantial intre ele.
Managementul firmelor rezida in studierea proceselor si relatiilor de management din cadrul lor, in vederea descoperirii legitatilor si principiilor care le guverneaza si a conceperii de noi sisteme, metode, tehnici si modalitati de conducere, de natura sa asigure obtinerea si cresterea competitivitatii.
Elementele specifice stiintei managementului economic sunt procesele si relatiile de management, care nu trebuie confundate cu relatiile si procesele economice, ce au continut total diferit si nici cu alte componente ale firmelor, de natura economica, tehnica sau umana.. Esenta stiintei managementului o reprezinta studiul relatiilor si proceselor de management.
Pornind de la caracterul aplicativ al acestei stiinte, un rol major in cadrul sau il detine conceperea de noi sisteme, metode, tehnici si proceduri de management al intreprinderii in ansamblul sau si ale componentelor sale majore.
Caracteristic stiintei managementului firmei este situarea in centrul investigatiilor sale, a omului in toata complexitatea sa, ca subiect si ca obiect al managementului, prin prisma obiectivelor ce-i revin, in stransa interdependenta cu obiectivele, resursele si mijloacele sistemelor in care este integrat.
Managementul firmei reprezinta o componenta a stiintei managementului, de fapt cea mai dezvoltata, cunoscuta si, in conditiile economiei de piata, importanta.
Pozitia pe care o detine managementul firmei in cadrul stiintei managementului, interdependentele cu celelalte componente ale sale se reflecta in dublul sau caracter. In primul rand este o disciplina economica de sinteza. Caracterul sau economic decurge din menirea sa - cresterea eficientei economice - din optica economica in care abordeaza problemele cu care este confruntata. Este o stiinta economica de sinteza intrucat preia o serie de categorii economice si de metode de la numeroase alte discipline din acest domeniu: economie, politica, analiza economica, organizare, marketing, aprovizionare tehnico-materiala, finante si altele.
In al doilea rand, managementul firmei are un caracter multidisciplinar, determinat de integrarea in cadrul sau a o serie de categorii si metode sociologice, matematice, psihologice, statistice, juridice, folosindu-le intr-o maniera specifica.
1.1.2. Procesele de management
Ansamblul proceselor de munca ce se desfasoara in orice sistem uman, inclusiv firma se pot diviza in doua categorii principale: procese de executie si procese de management.
Procesele de executie din firma se caracterizeaza prin faptul ca forta de munca fie ca actioneaza nemijlocit asupra obiectelor muncii prin intermediul mijloacelor de munca, fie in mod indirect, cu ajutorul unor categorii speciale de mijloace de munca, asigura un ansamblu de produse si servicii corespunzator naturii proceselor de munca implicate si obiectivelor previzionate.
Procesele de management, spre deosebire de procesele de executie, se caracterizeaza, in principal, prin aceea ca o parte din forta de munca actioneaza asupra celeilalte parti, a majoritatii resurselor umane, in vederea realizarii unei eficiente cat mai ridicate, avand un caracter preponderent multilateral.
Procesul de management in firma consta, in ansamblul fazelor, in procesele prin care se determina obiectivele acesteia si ale subsistemelor incorporate, resursele si procesele de munca necesare realizarii lor si executantii acestora, prin care integreaza si controleaza munca personalului folosind un complex de metode si tehnici in vederea indeplinirii cat mai eficiente a ratiunilor ce au determinat infiintarea respectivei organizatii.
Procesul tipic de management se poate restructura, in functie de modul in care sunt concepute si exercitate atributele sale, in trei faze sau etape principale:
a) faza previzionala, caracterizata prin preponderenta previziunii si prin exercitarea celorlalte atribute ale managementului intr-o viziune prospectiva, axata pe anticiparea de modalitati, metode, solutii organizatorice, motivationale si de evaluare superioare, corespunzator evolutiei predeterminate a firmei respective. Managementul de tip previzional se concentreaza asupra stabilirii de obiective pentru unitatea respectiva, deciziile strategice si tactice fiind prioritare, ceea ce-i confera cu caracter anticipativ;
b) faza de operationalizare, caracterizata prin preponderenta organizarii, coordonarii si antrenarii personalului la realizarea cotidiana a obiectivelor cuprinse in planurile si programele intreprinderii.
c) faza finala, de comensurare si interpretare a rezultatelor, se caracterizeaza prin preponderenta exercitarii functiei de evaluare-control, avand in vedere obiectivele si criteriile stabilite in prima faza.
Intre cele trei faze ale managementului firmei exista o stransa interdependenta, acestea fiind dificil de disociat, ca urmare a unitatii si complexitatii procesului de conducere.
,,Materiile prime" pe care se fundamenteaza fazele si functiile proceselor de management sunt informatia si oamenii. Ponderea deosebita a factorului umane este subliniata de numerosi specialisti: Scott Shel, James Dean.
Desi cantitativ procesele de management reprezinta doar o pondere redusa in ansamblul proceselor de munca, prin continutul, complexitatea firmelor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul Participativ si Motivatia Complexa a Personalului la SC Hotel Banatul SA Timisoara.DOC

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!