Cuprins
- 1. SC. BRAICONF SA
- 1.1. Prezentarea firmei
- 1.2. Scurt istoric
- 1.3. Evolutia firmei
- 2. MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE
- 2.1. Definitie managementul resurselor umane
- 2.2. Principiile esenţiale ale managementului resurselor umane
- 2.3. Functiile managementului resurselor umane
- 2.4. Obiectivele managementului resurselor umane
- 3. ANALIZA RESURSELOR UMANE LA SC. BRAICONF SA
- 3.1. Structura organizatorica
- 3.2. Personalul firmei
- 3.3. Organizarea angajatilor pe sectii de productie
- 3.4. Criterii de salarizare
- 3.5. Varsta de pensionare
- 4. CONCLUZII
- 5. BIBLIOGRAFIE
Extras din proiect
1. SC. BRAICONF SA.
1.1 Prezentarea firmei
SC BRAICONF SA este una dintre cele mai cunoscute firme producătoare de confecţii uşoare din România. Aceasta are o traditie de peste 60 de ani, operând în industria îmbrăcămintii, respectiv a cămăsilor pentru bărbati si copii si a confectiilor pentru femei.
Produsele proprii sunt comercializate sub mărcile înregistrate "BRAICONF" şi "SERGIO", având mai multe linii comerciale diferenţiate pe segmente de cumpărători. Aceste confecţii sunt oferite într-o varietate extrem de mare de materiale, culori şi modele. Fiecare sezon aduce modele şi ţesături noi într-o paletă coloristică diversificată si în acord cu tendintele modei. Imaginea societătii Braiconf este una pozitivă, performantele sale fiind tot mai cunoscute, dovada fiind interesul unor firme puternice, producătoare de brand-uri recunoscute, pentru a realiza raporturi comerciale.
Piata externă care absoarbe cel mai mult din productia Braiconf este cea a Uniunii Europene. Sistemul de lucru majoritar este lohnul, acesta fiind unul din motivele pentru care evolutia profitului nu a urmat în aceeasi măsură evolutia cifrei de afaceri. Cresterea volumului de export este unul din motivele pentru care cifra de afaceri si veniturile au avut o crestere dinamică permanentă. Cresterea progresivă a volumului de servicii prestate clientilor externi a avut implicatii directe asupra cresterii cifrei de afaceri din export, cu efecte benefice asupra profitului net, datorită cotei mai mici de impozitare (12%) a profiturilor aferente exporturilor.
Printre principalii clienti ai societătii se numără firmele italiene, cu o pondere de 55% (Agattex, Benetton, Stefanel, Marella), firmele germane, cu o pondere de 14% (Seidensticker, Bodoni) si firmele olandeze, cu o pondere de 10% (W.E.) din totalul vânzărilor la export. Societatea BRAICONF S.A. produce pentru mari brand-uri ca Givenchy, Kenzo, Rocha, Scherer, Versace Sport, Sisley, Peter Hadley, Cerutti, Gianfranco Ferre, Valentino.
1.2. Scurt istoric
1950 - marchează începuturile activitătii companiei cu un număr de 280 de angajati
1961 - se realizează primele produse pentru export
1971 - se realizează prima dezvoltare de proportii, numărul salariatilor atinge 2086, iar capacitătile de productie sunt dublate
1977 - are loc a doua dezvoltare masivă a fabricii, având la acel moment 3600 de angajati
1990 - produsele sunt comercializate în străinătate sub eticheta unor giganti din industria modei, precum “Versace”, “Armani” sau “Kenzo
1996 - are loc privatizarea firmei
2003 - societatea numără 3500 de salariati si are o capacitate de productie de 4,4 milioane de bucăti. Acestea sunt realizate în sistemul Lohn sau în cel de furnizare a confectiei complete si destinate clientilor din Uniunea Europeană si România
2004 - se realizează investitii importante în tehnologie si utilaje noi pentru a fi în măsură furnizarea de produse care să îndeplinească cerintele clientilor. În această perioadă compania dezvoltă o retea de 17 magazine proprii în Bucuresti si în alte mari orase ale României
2008 - societatea obtine din partea renumitei Bureau Veritas certificarea sistemului de management al calitătii integrat cu sistemul de management de mediu si de sănătatea si siguranta ocupatională în conformitate cu cerintele standardului SR EN ISO 9001:2001, ISO 14001:2005 si OHSAS 18001:2007
1.3. Evolutia firmei
Dupa ce in anii 2001-2004 societatea a avut un trend ascendent al cifrei de afaceri si al profitului, la inceputul anului 2005, pe fondul inavaziei produselor chinezesti mai ieftine, a lipsei personalului calificat si a aprecierii leului, aceasta a fost serios afectată, mai ales in domeniul exporturilor. Acest lucru a condus la declinul societatii, care la sfarsitul anului 2006 a raportat pierderi insemnate (880000 RON). In 2007, firma incepe sa acopere pierderile suferite in anii precedenti si reuseste sa finalizeze anul cu un profit de 385000 RON si cu o cifra de afaceri de 46,89 milioane RON. In perioada urmatoare, Braiconf isi majoreaza profitul cu 66% , datorita afacerilor sporite cu 7%, dar aceasta crestere economica nu dureaza mult, deoarece criza financiara de la sfarsitul anului 2008 afecteaza din nou sectorul textilelor, societatea afisand in primele 9 luni ale anului curent pierderi de peste 2,12 milioane de lei. De asemenea, cifra de afaceri a scazut cu 20%, aceasta fiind de 29,3 milioane lei.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Maagementul Resurselor Umane - SC Braiconf SA.doc