Managementul Serviciului Public

Cuprins proiect Cum descarc?

Introducere
Capitolul I: Modalitatii de organizare si prestare a serviciilor publice
1.1 Specificul serviciilor publice locale
1.2 Concesionarea si cooperarea intercomunala
1.3 Serviciile publice desconcentrate
1.4 Formele de alternativa de prestare a serviciilor publice locale
Capitolul II: Analiza activitatii Preturii sectorului Rascai
2.1 Organizarea Preturii
2.2 Analiza activitatii Sectiilor din cadrul Preturii
Capitolul III: Gestiunea serviciului social-economic
3.1 Reglementarea serviciilor social-economice de catre Pretura
3.2 Gestionarea si controlul de prestare a serviciilor


Extras din proiect Cum descarc?

Introducere
Pentru o administrare publica eficienta e nevoie sa se tina cont de serviciile care realizeaza interesul national si deci care trebuie sa se afle in responsabilitatea deplina a statului .
Serviciile publice locale, prin intermediul carora se realizeaza interesul local, trebuie sa se afle in deplina responsabilitate a autoritatilor publice locale.
Pe parcursul ultimilor zece ani Republica Moldova a trecut prin cateva etape in care s-a incercat de a implementa un sistem eficient de administrare publica in baza principiilor de descentralizare si autonomie locala, deoarece sistemul de administratie publica mostenit din trecut si bazat pe o centralizare excesiva s-a dovedit ineficient in conditiile democratizarii societatii si trecerii la relatiile economiei de piata. Implementarea unui model european de administrare, in baza principiilor de autonomie locala si descentralizarea, presupune schimbari radicale in viata politica, economica, sociala. Apropierea administratiei publica de necesitatile populatiei pentru satisfacerea intereselor generale ale colectivitatii prin organizare si prestare de servicii publice atat la scara nationala, cat si la nivel local sunt considerate drept componente de baza ale acestei reforme.
Scopul principal al unei administratii publice este de a satisface necesitatile generale ale colectivitatii organizate in comune etc. prin crearea unor organisme administrative sau de a crea conditii pentru ca acest interes general sa fie satisfacut de agenti privati, organizatii neguvernamentale sau de insasi populatie. Deci, organizarea, crearea, prestarea serviciilor publice populatiei din colectivitatea respectiva trebuie sa fie o prioritate a administratiilor de diferite nivele, in dependenta de competentele stabilite prin legislatia in vigoare. O problema importanta pentru noul sistem de administratie publica in perioada democratizari societatii, tranzitiei la relatiile economiei de piata, catre un stat de drept, tine de stricta delimitare a competentilor intre autoritatile administratiei publice centrale si cele locale, care poate avea loc doar sub forma descentralizarii si desconcentrarii administrative. Anume aceasta delimitare de competenta este cel mai dificil lucru in procesul constituirii unui sistem modern de 
administratie publica.
Notiunea de servicii publice a intrat recent in lexicul administratiei publice din R.M, insa fara a fi constientizata notiunea si importanta, deseori confundandu-se cu serviciul public ca functie publica. Insa notiunea de serviciu public este mai larga, reprezentand unul din scopurile principale de activitate a administratiei publice si anume satisfacerea interesului general al populatiei care creeaza o colectivitate pe care o reprezinta (statul, orasul, judetul, comuna etc.) prin diferite actiuni si structuri administrative.
Managementul serviciilor publice (M.S.P) poate fi definit ca un ansamblu de metode si procese de definire a obiectivelor de organizare, alocare de resurse, antrenare si control a unei organizatii publice. Pentru a intelege corect termenul de M.S.P trebuie sa analizam mediul general in care a evoluat in ultimele doua decenii conceptul de management. Provocarile organizatiilor publice sint in mod direct legate de integrarea lor intr-un sistem largit, fie local, national sau international. Mediul organizatiilor este din ce in ce mai complex, schimbator si incert. Complexitatea pentru organizatia publica este dependenta pe de o parte, de numarul de variabile prezente, iar pe de alta parte de numarul de interactiuni intre acestea. In acest sens, variabilele sunt de natura economica, sociala, culturala, tehnica, juridica si politica.


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul Serviciului Public.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!