Managementul Sistemului de Salarizare la SC Romtelecom Caras-Severin

Cuprins proiect Cum descarc?

CAPITOLUL I. MOTIVATIA IN MUNCA - FACTOR 
IMPORTANT IN OBTINEREA SUCCESULUI 4
1.1. Motivatia - definire, concept, teorii, mecanisme, vectori 4
1.2. Raportul intre motivatie, satisfactie si performanta 12
1.3. Modalitati de motivare 14
CAPITOLUL II. REMUNERAREA - FACTOR 
MOTIVATOR AL PERSONALULUI 22
2.1. Strategia si politica de remunerare-instrument de 
valorizare a resurselor umane 22
2.2. Obiectivele si principiile aferente strategiei de remunerare 24
2.3. Politica sistemului de salarizare in cadrul 
Romtelecom - D. Tc. Caras-Severin 30
2.3.1. Definirea salariului, componentele salariului. 
Forme de salarizare 30
2.3.2. Politica salariala 33
CAPITOLUL III . MANAGEMENTUL SISTEMULUI DE SALARIZARE LA DIRECTIA DE TELECOMUNICATII CARAS-SEVERIN 37
3.1. Prezentarea S.C. Romtelecom S.A. - D. Tc. Caras-Severin 37
3.2. Obiectul de activitate 39
3.3. Locul motivatiei in cadrul firmei 40
3.4. Sistemul de stimulente-important motivator in cadrul 
S.C. Romtelecom - D.Tc. Caras-Severin 42
3.4.1. Managementul recompenselor 42
3.4.2. Subsistemul recompenselor directe 44
3.4.3. Subsistemul recompenselor indirecte 45
3.4.4. Evaluarea posturilor si a performantelor 46
3.5. Motivarea angajatilor in cadrul S.C. Romtelecom S.A. - 
D.Tc. Caras-Severin. Rezultate obtinute 49
3.5.1. Caracterizarea generala a angajatilor D.Tc. Caras-Severin 49
3.5.2. Descrierea esantionului care a participat la realizarea studiului 51
3.5.3. Aprecierea generala asupra rezultatelor obtinute 53
CONCLUZII 71
BIBLIOGRAFIE 75


Extras din proiect Cum descarc?

Capitolul I
MOTIVATIA IN MUNCA - FACTOR IMPORTANT IN 
OBTINEREA SUCCESULUI
1.1. MOTIVATIA - DEFINIRE, CONCEPT, TEORII, MECANISME, VECTORI
In lucrarile de specialitate se apreciaza ca managementul are urmatoarele functii: previziunea, organizarea, coordonarea, antrenarea si control-reglarea. Fireste, in cadrul procesului de management, ele trebuie vazute ca un tot, dar in acelasi timp fiecare dintre ele are importanta sa si modalitati proprii de manifestare. In acest context, functia de antrenare prezinta o complexitate deosebita avand in vedere, dupa cum apreciaza si Robert B. Reich, ca intr-o organizatie cele mai importante bunuri ,,sunt oamenii ingeniosi si talentati si nu proprietatea care poate fi cumparata sau vanduta". Aceasta chiar in conditiile in care realizarile trecute s-au materializat in bunuri care pot fi vandute (brevete, drepturi de autor, marci de fabricatie) si asupra carora ,,se poate pretinde dreptul legal de proprietate", dar ,,ideile lor viitoare nu pot fi avute in posesie sau comercializate. Oricare ar fi valoarea potentiala a acestor active conceptuale, adevaratii lor proprietari vor fi intotdeauna cei in mintea carora ele se afla". Ca urmare ,,Astfel de bunuri nu pot fi extrase din capetele lor fara consimtamantul lor si nici devotamentul lor nu poate fi obtinut la comanda". Mai mult, chiar daca ,,Ideile lor viitoare si devotamentul lor pot fi cumparate, dar daca ei nu sunt multumiti de angajamentul lor este putin probabil ca isi vor manifesta ingeniozitatea si creativitatea pe deplin". In cadrul fiecarei organizatii, dupa cum ne spune Peter F. Drucker, ,,Conducatorii sunt platiti pentru eficienta, fie ca raspund de performantele altora si de propria performanta, fie ca sunt colaboratori profesionali individuali raspunzatori doar de propria performanta", iar ,,Fara eficienta nu exista <<performanta>>, indiferent cata inteligenta si cunoastere se investeste in munca, indiferent cate ore ia aceasta". Pentru realizarea functiei de antrenare este nevoie de o motivatie complexa a oamenilor care sa le determine un comportament eficient si performant. In cadrul activitatii oricarei organizatii, sensul adevarat al actiunilor si comportamentul angajatilor nu pot fi identificate fara cunoasterea motivelor care le-au generat. Cunoasterea motivelor ajuta la marirea eficientei actiunilor, la cresterea posibilitatilor de explicare si predictie a comportamentului uman, cat si la descifrarea valorii morale a acestuia. Din punct de vedere etimologic, motivatia isi are originea in cuvantul latin "movere", care inseamna deplasare. Conform DEX, motivatia reprezinta "totalitatea motivelor sau mobilurilor (constiente sau nu) care determina pe cineva sa efectueze o anumita actiune sau sa tinda spre anumite scopuri". Pentru o delimitare stricta se impune stabilirea ariei de cuprindere, intre motivare, motivatie si motiv. 
Motivarea reuneste totalitatea actiunilor intreprinse de catre factorii de decizie, indiferent daca ei sunt persoane sau institutii, asupra unui individ sau grupuri de indivizi in vederea imprimarii acestora a unui comportament sau mentalitati care sa favorizeze indeplinirea obiectivelor urmarite de cel care a decis. Conform literaturii de specialitate, motivarea reprezinta arta indeplinirii sarcinilor si atingerii obiectivelor prin stimularea si influentarea personalului din subordine. Motivatia reprezinta un proces mai complex, bazat pe mecanisme psihologice, la nivelul individului sau grupului de indivizi care poate fi initializat sau nu sub actiunea demersurilor de motivare. In conceptia lui Nello Bemard Abramovici, motivatia descrie forta ce initiaza un comportament si-l orienteaza catre un scop a carui indeplinire procura un raspuns ce va satisface o necesitate/nevoie. In lucrarea sa Psihologia industriala, Dumitru Cristea o defineste ca ,,totalitatea mobilurilor interne care declanseaza, mentin si orienteaza actiunea subiectului in sensul satisfacerii trebuintelor, imboldurilor si impulsurilor care stau la baza lor".
In opinia lui M. Golu, motivatia reprezinta un proces intern derulat cu scopul asigurarii cresterii si dezvoltarii sistemului personalitatilor individului, sub incidenta relatiei dinamice dintre mediul ambiant (fizic si social) si individ. In opinia specialistilor nord-americani J.I. Gibson, J.M. Ivanicevich si J.H. Donelly, motivatia reprezinta un concept ce subsumeaza fortele care actioneaza din afara sau din interiorul individului, initializand sau orientand eforturile acestuia. Motivarea muncii este un proces complex care face sa intervina atat dimensiunile interioare (imaginea de sine, ambitia), cat si caracteristicile organizatiei (continutul sarcinilor, ambianta de lucru etc.). Reductibila la cateva retete simple, motivarea personalului se gireaza si se reconstruieste in permanenta pornind de la strategii multiple. Fara motivare talentele, mijloacele de actiune, resursele de orice natura raman sterile. Motivul reprezinta unul dintre angrenajele mecanismului. Intre motiv si motivatie exista o relatie ca de la parte la intreg. Motivatia, initial, a constituit obiectul de studiu al psihologiei muncii, iar mai tarziu a devenit o preocupare atenta si in acelasi timp obiect de studiu managementului resurselor umane, in special. Din punct de vedere, al conceptiei manageriale pe care se fundamenteaza, deosebim doua acceptiuni majore ale motivatiei:
o Motivarea in sens restrans, bazata pe o viziune clasica asupra organizatiei, care are in vedere numai salariatii sau personalul firmei. Din acest punct de vedere motivatia in sens restrans consta in corelarea necesitatilor, aspiratiilor si intereselor personalului din cadrul organizatiei cu realizarea obiectivelor si exercitarea sarcinilor, competentelor si responsabilitatilor atribuite in cadrul organizatiei.


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul Sistemului de Salarizare la SC Romtelecom Caras-Severin.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!