Managementul Strategic - Studiu de Caz - Analiza Strategiei de Marketing a Companiei Petrom

Extras din proiect Cum descarc?

Inainte de toate, pentru a putea desfasura o activitate eficienta orice firma trebuie sa-si organizeze activitatea. Organizarea activitatii firmei este deosebit de important a se efectua dupa principii stiintifice pentru ca ea atrage dupa sine un intreg arsenal de fenomene si procese specifice cu implicatii majore asupra rezultatului final.
Functionarea presupune o structura organizatorica (manageriala) si o organigrama care se impun a fi respectate deoarece altfel se instaleaza anarhia si nu se pot realiza obiectivele propuse. Structura organizatorica reprezinta impartirea pe compartimente a activitatii firmei la care se adauga responsabilitatile determinate de specificul domeniului. Organigrama firmei prezinta in mod schematic structura manageriala a firmei sau posturile si competentele acestora . Asadar organizarea unei societati este punctul de plecare in desfasurarea obiectului de activitate al firmei indiferent de forma de proprietate, capital social, domeniu de activitate.
In mediul economic actual se impun termeni de competitie tot mai drastici in mod critic de capacitatea de a se diferentia de concurenta printr-o preocupare continua si consecventa atat pentru cresterea gradului de prosperitate a organizatiei si a tuturor factorilor cheie implicati in activitatea acesteia.
Fiind organizata ca o societate integrata pe verticala, care isi desfasoara activitatea in domeniul industriei petroliere, PETROM are in componenta s pe langa sucursale de exploatare si exploatarea zacamintelor de hidrocarburi, ale fostei Regii Autonome a Petrolului, pe structura careia s-a constituit, sucursale de prelucrare a titeiului, sucursale pentru transportul produselor petroliere, sucursale de distribuire ale acestor produse, atat en-gros, sucursale de servicii, precum si sucursale de cercetare. 
2. Descrierea generala a companiei Petrom.
Petrom este cea mai importanta companie petroliera din Romania, cu activitati in domenile: Explorare si Productie, Rafinare, Marketing si Gaze naturale, Petrom are rezerve dovedite de petrol si de gaz de 940 mil. bep, o capacitate maxima de rafinare de 8 milioane tone metrice pe an, aproximativ 600 benzinarii in Romania si 200 in Moldova, Bulgaria si Serbia. Compania a avut o evolutie spectaculoasa dupa privatizarea din 2004. Procesul de modernizare initiat in 2005 este in curs de desfasurare, conform strategiei de dezvoltare Petrom pana in anul 2010. 
Petrom este unica companie din Romania care are dreptul de a extrage titei pe teritoriul tarii. Productia anuala este de aproximativ 5 milioane tone titei pe an.
Compania detine doua rafinarii, Petrobrazi Ploiesti si Arpechim Pitesti, care au capacitati de 7 respectiv 6,5 milioane tone pe an. Ambele dispun de cate doua module, putand functiona astfel la jumatate de capacitate.
Petrom mai detine si importante zacaminte de gaze naturale, fiind al doilea furnizor dupa Romgaz, cu o productie anuala de aproximativ 6 miliarde metri cubi. 
In anul 1996 a fost infiintata Compania Romana de Petrol, ca societate comerciala pe actiuni, constituita prin reorganizarea RAFIROM, PECO si PETROTRANS, care au fost comasate si si-au incetat activitatea. Compania Romana de Petrol detinea toate cele zece rafinarii din Romania, alaturi de campurile de extractie, de depozite si de statiile de benzina.
In anul 1997 Compania Romana de Petrol a fost impartita, 8 dintre rafinarii funtionand pe cont propriu, restul activelor intrand in proprietatea Societatii Nationale a Petrolului (SNP) Petrom. Astfel SNP Petrom a mostenit doua rafinarii (Arpechim Pitesti si Petrobrazi Ploiesti), toata fosta retea de distributie PECO, sistemul de conducte al PETROTRANS si dreptul exclusiv de a extrage titei din campurile petrolifere din Romania.
In anul 2002 a luat nastere compania Petromservice prin desprinderea din Petrom a sucursalei Petroserv.
Pe data de 23 iulie 2004, OMV, grupul lider de petrol si gaze naturale din Europa Centrala si de Est, a achizitionat 51% din actiunile PETROM. Tranzactia a fost incheiata in decembrie 2004 prin preluarea a 33,34% din Petrom cu 668,8 milioane Euro, pret care dupa ajustarea ulterioara a urcat la circa 700 milioane Euro. La acesta se adauga majorarea capitalului cu fonduri de 830 milioane Euro pentru ajungerea la 51%. 
Petrom SA este cea mai mare companie din Romania avand o activitate integrata in sectorul Energetic Romanesc. Veniturile companiei sunt realizate din operatiuni de explorare si productie, rafinare si marketing precum si din gaze si energie.
Aceasta ultima componenta este evidentiata separat doar incepand cu anul 2008. In anul 2008, Petrom a achizitionat compania Petromservice, precum si un pachet de actiuni la Petrom Aviation SA, ajungand sa detina majoritatea la aceasta companie.
Activitatea de explorare si productie a reprezentat pentru Petrom, inca de la privatizare principala sursa de venituri si profituri a companiei. In primele 9 luni ale anului 2008 productia totala de titei si gaze a Petrom SA in Romania a ajuns la 51,89 milioane bep1 cu aproximativ 2% mai scazuta comparativ cu perioada similara a anului 2007. Productia de titei a fost de 3,4 milioane tone, fiind egala cu cea din perioada similara a anului 2007, stabilizarea survenind pe baza investitiilor insemnate derulate de catre Petrom pe acest segment.
Programul de modernizare a sondelor initiat de catre Petrom in anul 2007 a contribuit la cresterea rezultatului operational pe acest segmentul de explorare si productie. La sfarsitul lunii noiembrie Petrom opera cu 4.339 sonde modernizate din care 2.227 modernizari au fost realizate in decursul anului 2008.
Petrom mai deruleaza operatiuni de explorare si productie pe langa Romania in Kazahstan si Rusia. 
Obiectul de activitate al Societatii Nationale Petrolului ,,Petrom" S.A, Bucuresti este:
- Exploatarea si exploatarea zacamintelor de petrol si gaze naturale de pe uscat si din platoul continental al Marii Negre;
- Transportul petrolului si a produselor petroliere;
- Rafinarea titeiului;
- Comercializarea produselor prin retele proprii de distributie;
- Importul si exportul de titei, produse petroliere, utilaje, echipamente, si tehnologii specifice;
- Colaborarea tehnico-stiintifica in domeniul petrolier;
- Executarea de lucrari 
- In strainatate in colaborare cu alte firme in domeniu.
PETROM S.A extrage anul circa 6 milioane de tone de titei, aproximativ 6,1 miliarde m3 de gaze naturale si productie in jur de 96000 tone de gazolina si 47000 de etan. De asemenea, dispune de o capacitate de prelucrare de cca. 14 milioane m3 de gaze realizand un numar de 70-80 de produse de rafinare si petrochimie.
Totodata, PETROM, comercializeaza prin cele circa 600 de benzinarii dispune intr-o retea nationala proprie, 1.680.000 tone de carburantii si aproximativ 2.000 de tipuri de produse complementare (alimentate si bauturi alcoolice si nealcoolice, piese, accesorii si cosmetice auto, papetarie, jucarii, presa etc.), iar direct din rafinariile sau depozitele sale, catre distribuitorii privati inca aproximativ 800.000 tone. Printre alte produse petroliere comercializate anual de PETROM cele mai importante sunt: pacura 900.000 tone, CLU 220.000 tone, GPL 130.000 tone, etilena 170.000 tone, polietilena 90.000 tone, acrilonotril 80.000 tone, amoniac 62.000 tone, uree 50.000 tone, metanol 72.000 tone etc.
3. Viziunea, misiunea si valorile funamentale ale Petrom.
Petrom are o viziune bine definita si a elaborat un set de norme etice pe care le respecta cu strictete. Este o companie de incredere si doreste ca acest lucru sa fie cat mai evident pentru clientii, partenerii si actionarii companiei. 
Misiunea firmei consta in: 
- Descoperirea, producerea, procesarea de petrol si gaze, distribuirea carburantilor si a altor produse petroliere pentru a oferi energie si mobilitate Romaniei si regiunilor invecinate;
- Ca parte a grupului OMV, SC. Petrom SA imbina know-how-ul international cu puterea locala pentru a oferi clientilor cele mai bune produse si servicii;
- Lucrul in echipa, initiativa, creativitatea, comportamentul responsabil si capacitatea de a anticipa si reactiona in mod eficient la schimbare ne transforma intr-un nume de referinta in toate domeniile de activitate;
- Dezvoltarea continua si profitabila a companiei este spre beneficiul actionarilor, clientilor, angajatilor si a economiei romanesti in general si tocmai de aceea constituie si motivatia tuturor activitatilor noastre;
- Prin imbinarea traditiei in industria petroliera cu structura, procesele si standardele unei companii moderne, societatea se straduie sa stabileasca si sa dezvolte pozitia companiei Petrom drept compania cu cel mai mare succes in industria de titei si gaze.


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul Strategic - Studiu de Caz - Analiza Strategiei de Marketing a Companiei Petrom.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!