Managementul Timpului

Extras din proiect Cum descarc?

CAPITOLUL I
Motto :
,, Odata trait timpul e pierdut definitiv;
de aceea trebuie sa invatam sa
il folosim cu intelepciune."
(Dr. Denis Waitley) 
ARGUMENT
Timpul, argument si scuza in egala masura, ne ajuta sau ne pune piedici in atingerea obiectivelor proprii. Suferind multiple mutatii, perceptia timpului a depins intotdeauna de numarul si complexitatea activitatilor zilnice, de ritmul de desfasurare a acestora, de cerintele supravietuirii intr-un mediu concurential acerb.
In decursul istoriei, perceptia noastra privind timpul a cunoscut modificari semnificative. Si aceasta pentru ca, intre altele, s-a modificat durata de viata, s-a prelungit perioada de munca, s-au accelerat ritmurile si a aparut concurenta dintre salariati. Este tot mai evident faptul ca, intr-o organizatie, timpul a devenit o resursa ce trebuie optimizata, rationalizata si controlata.
Mai nou, in prezent, salariatul occidental cauta o formula magica pentru a-si imparti timpul intre munca, familie si propriile sale aspiratii. Cum poate fi echilibrat timpul alocat pentru satisfacerea acestor trei optiuni? Nu exista un raspuns general valabil pentru aceasta intrebare; totul depinde de normele culturale, sociale, economice si legale din tara in care traim.
CAPITOLUL II
INTRODUCERE IN MANAGEMENTUL TIMPULUI
1. Definirea notiunii de management al timpului
Definirea notiunii de timp ridica numeroase probleme generate de perceptia diferita pe care o au cei din jurul nostru cu privire la acest subiect.
Ne vom opri, totusi, la o definitie de dictionar si retinem ca timpul este o durata limitata considerata in raport cu utilizarea care i se da.
Dintotdeauna, omul s-a straduit sa gaseasca modalitati de masurare a timpului. Managementul timpului impune si el acest lucru.
Masurarea timpului nu se face insa, decat pe baza rezultatului fiecarei activitati realizate intr-un interval de timp dinainte stabilit. Altfel spus, nu gestionam timpul in sine, ci activitatile desfasurate intr-o anumita perioada.
Managementul timpului se bazeaza pe trei piloni: planificarea, organizarea si controlul timpului. Notiunea de eficacitate cere ca, pentru fiecare individ, timpul sa fie utilizat in mod rational si productiv, in conformitate cu ritmul personal si cu resursele de care dispune fiecare individ, cu scopul de a asigura indeplinirea unor activitati precise intr-un interval de timp dat. Managementul timpului presupune ca, pentru fiecare individ, sa se aloce secvente de timp, riguros calculate, pentru fiecare activitate ce trebuie desfasurata (planificarea), sa se faca toate eforturile posibile pentru a le respecta (organizarea) si sa se evalueze, in mod regulat, rezultatele obtinute (controlul).
Managementul timpului porneste de la un aspect paradoxal: desi, in mod real, dispunem astazi de mult mai mult timp decat altadata, avem sentimentul ca el nu ne ajunge.
In realitate orice individ dispune de 168 ore pe saptamana pe care le repartizeaza, aproximativ, in felul urmator:
o 40 ore pentru activitati profesionale;
o 56 ore pentru somn si,
o 72 ore pentru diverse activitati personale.
Cele 40 de ore destinate activitatilor profesionale sunt influentate indirect de celelalte doua destinatii:
-Daca individul nu-si acopera nevoile de somn, nu poate obtine performanta maxima in munca sa. Vorbim aici, nu intamplator, despre eficacitatea utilizarii timpului personal si despre productivitate maxima: este evident ca, fara productivitate, organizatia nu poate fi concurentiala si, in final, nu poate supravietui.
-Daca salariatul munceste mult, fara insa a-si gestiona ,,stiintific" activitatile, exista riscul oboselii, al reducerii productivitatii, al demotivarii, al stresului, al uzurii fizice si mentale. 
Exista un numar tot mai mare de salariati care sufera de depresie sau de epuizare profesionala si pentru care se pune, in mod acut, problema evitarii situatiilor dificile. Ori, o mai buna gestionare a timpului este poate un inceput de solutionare a problemelor salariatilor, care nu ar avea decat de castigat daca si-ar utiliza mai bine timpul.
Atunci cand gestionam propriul nostru timp sau atunci cand ne ocupam de timpul altora trebuie sa luam in seama cateva legi generale:
-cu cat o activitate este mai fractionata, cu atat ea pare ca dureaza mai mult. Totul depinde de gradul de repetare a activitatii si de motivarea celui care o efectueaza. Astfel, este foarte probabil ca lucratorul de la linia de montaj sa aprecieze ca fiind mult mai lung timpul sau de lucru comparativ cu un artizan care executa in paralel, un obiect; 
-cu cat o activitate este mai interesanta cu atat ea pare mai scurta si invers. Interesul sau motivarea pentru executarea unei activitati ne fac sa ignoram restrictiile de timp; 
-timpul pare, totdeauna, mai lung atunci cand asteptam. Inaintea unui examen sau a unui eveniment, atunci cand asteptam un raspuns sau stam la usa stomatologului, timpul de asteptare este imposibil si avem sentimentul unei pierderi nejustificate.
2. Mituri individuale privind timpul
De-a lungul vietii sale, orice individ cultiva anumite mituri privind timpul si le utilizeaza ori de cate ori este necesar. Cele mai multe astfel de mituri privesc timpul de munca:
-Pierderea de timp este cauzata de altii.
Multe persoane justifica proasta utilizare a timpului lor acuzandu-i pe ceilalti ca le irosesc timpul cu vizite neasteptate, apeluri telefonice, convocari la reuniuni organizate necorespunzator, etc.
-Cu cat lucram mai mult cu atat ne indeplinim mai complet sarcinile. 
Exista persoane care lucreaza 16-17 ore/zi si sapte zile pe saptamana fara ca, in mod obligatoriu, sa-si indeplineasca sarcinile considerate de el si de ceilalti, ca fiind interesante si satisfacatoare.
-Cand avem foarte mult de munca suntem indispensabili. 
Apreciind ca sunt mult mai siguri de munca lor decat de a celorlalti, multe persoane acumuleaza sarcini suplimentare. Ele nu incearca nici sa planifice, nici sa organizeze, nici sa delege, nici sa formeze alte persoane pentru efectuarea unor activitati, ceea ce conduce, in mod inevitabil, la imposibilitatea de a desfasura activitatea in mod corespunzator.
-Conteaza numai rapiditatea.
Atunci cand urmarim doar cantitatea obtinuta intr-o perioada data, riscam sa neglijam calitatea. Actiunile desfasurate intr-un interval de timp dat trebuie sa vizeze eficacitatea globala, calitatea produselor executate, oricare ar fi rapiditatea de executie. Nu trebuie ignorat faptul ca adoptarea rapida a unor decizii, fara o reflectie corespunzatoare poate conduce la cheltuielile de munca si financiare nejustificate


Fisiere in arhiva (7):

  • ANEXA 3 - GANTT.doc
  • ANEXA 4 - CALENDARUL ACTIVITATILOR.doc
  • ANEXA 5 - DIAGRAMA CU PRECEDENTE.doc
  • Managementul Timpului.doc
  • Prezentare managementul timpului.ppt
  • ANEXA 1- WBS.xls
  • ANEXA 2 BUGETUL PROIECTULUI.xls

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!