Managemetul Distributiei Produselor Petroliere Studiu de Caz - Statia de Distributie Petrom Moinesti

Cuprins proiect Cum descarc?

Introducere 3
Capitolul I. Particularitatile distributiei produselor petroliere 5
I.1.Continutul si functiile distributiei5
Continutul distributiei 6
Rolul distributiei 6
I.2 Managementul distributiei; 8
I.3 Coordonarea si controlul distributiei; 9
I.6. Concluzii; 11
Capitolul II. Organizarea, coordonarea si controlul distributiei la SC PETROM SA 12
II.1. Prezentarea firmei 12
Explorare si productie 16
II.2. Organizarea activitatii de distributie in cadrul Petrom 18
II.4. Coordonarea distributiei in cadrul Petrom 23
II.5. Controlul distributiei in cadrul Petrom 23
II.6. Concluzii 24
Capitolul III. Planificarea distributiei in cadrul Petrom 26
III.1. Planificarea strategica si operationala 26
III.1.1. Planificarea mix-ului de marketing 28
III.1.2. Planificarea vanzarilor 29
III.1.3. Planificarea preturilor 30
III.1.4. Planificarea stocurilor 31
III.2. Planificarea activitatii de distributie in cadrul SNP PETROM Moinesti 32
III.2.1. Dosarul statiei de distributie SNP Petrom Moinesti 38
III.2.2. Functiile principale ale statiei de distributie Petrom Moinesti 40
III.2.3. Sarcinile sectiilor comerciale in relatia cu statia de distributie Petrom Moinesti 41
III.3. Planificarea transporturilor 44
III.4. Planificarea operatiilor de primire, receptie, depozitare si manipulare a produselor petroliere 49
III.5. Receptia documentelor de insotire si a starii mijlocului de transport 50
III.6. Concluzii 56
Concluzii 57
Bibliografie 59


Extras din proiect Cum descarc?

Introducere
SNP Petrom este una dintre companiile care au o pondere importanta in economia Romaniei. In acelasi timp, SNP Petrom tinde sa devina un participant regional important si activ intr-o economie globalizata, extinzandu-si afacerile de distributie produse petroliere si exploatare in tarile vecine sau relativ apropiate. Perspectivele legate de traversarea Romaniei de magistrale de transport de produse petroliere fac sa creasca, in viitor, importanta Romaniei si, implicit, a SNP Petrom, in comertul mondial cu produse petroliere. Distributia astfel considerata nu transforma produsele, ci creeaza ,,utilitati". Ea indeplineste mai multe functiuni identice, fie ca este asigurata de catre producatorul insusi, fie prin intermediari: transport de marfuri, stocate, tranzactii (transfer de proprietate, finantare), comunicare cu privire la anumite atribute ale produselor petroliere. Caracteristicile fizico-chimice ale produselor petroliere impun o anumita modalitate de distributie a acestora. 
Acesta implica si alegerea modalitatii de realizare a distributiei produselor petroliere. Deoarece distributia reprezinta, astazi, mai mult decat simpla plasare a produselor pe piata, aceasta activitate trebuie realizata pornind de la criteriile de eficienta economica a acesteia. Prin urmare specificul produselor petroliere determina un specific al distributiei acestora, iar pentru intreprindere aceasta reprezinta un anumit management al activitatii de distributie. 
O influenta esentiala asupra managementului distributiei o are produsul, care trebuie transferat din sfera productiei in sfera consumului final. Analiza de produs, in acest context, are la baza urmatoarele elemente de caracterizare:
- proprietatile fizico-chimice: starea de agregare, sensibilitate la mediu, greutate, marime, posibilitate de pastrare;
- proprietatile tehnico-functionale: parametri tehnici, dependenta tehnica de utilizare;
- necesitatea de completare a functionalitatii produsului prin prestarea unor servicii in timpul sau dupa vanzarea produsului;
- nivelul calitativ si de pret ridicat, mediu sau scazut;
- conditii de cunostinte de specialitate la vanzare (inclusiv de service);
- necesarul de consum si posibilitatile de cumparare;
- sensibilitatea la imaginea de marca;
- gradul de noutate, respectiv stadiul ciclului de viata al produsului.
Problemele legate de protectia mediului devin din ce in ce mai influente in stabilirea noilor metode de distributie agreate de societatea civila. Cu toate acestea distributia considerata o activitate economica trebuie apreciata dupa criteriile de eficienta si eficacitate. Dorinta mea in aceasta lucrare este de a demonstra ca un bun management al distributiei produselor petroliere poate conduce la o bunastare a tuturor partilor interesate: actionari, personal, investitori, clienti, distribuitori, societatea civila si institutiile statale.
Principalele companii pe piata de distributie de carburanti din Romania sunt: 
- OMV cu o cota de piata de 28% si 600 benzinarii 
- LukOil cu 25% si 300 benzinarii 
- Rompetrol cu 18-20% si 350 benzinarii (din care 114 proprii, restul Partener si Expres) 
- MOL cu 14% si 119 benzinarii
Exemplul societatii Petrom este un exemplu de succes al aplicarii unui management al distributiei adecvat timpului prezent. Organizarea si functionarea statiilor de distributie necesita o buna cunoastere a logisticii si fluxului de clienti, ceea ce impune o analiza obligatorie a planificarii distributiei de produse petroliere.
Capitolul I. Particularitatile distributiei produselor petroliere
Distributia - reprezinta activitatea comerciala prin care produsele sunt transportate de la producator la cumparator. Acest lucru presupune asigurarea transportului si a depozitarii urmate de vanzarea produselor si serviciilor. Distribuitorul este persoana fizica sau juridica responsabila de distributie. Evident ca in realizarea activitatii de distributie sunt implicate mai multe persoane care au o anumita influenta asupra acesteia. Astfel, ca modul in care este distribuita productia prin identificarea tuturor partilor implicate este denumit canalul de distributie. 
Deoarece, activitatile unei firme trebuie realizate dupa anumite criterii de eficienta si eficacitate, conducerea firmei trebuie sa asigure un management al acestei activitati. Astfel, ca definim Managementul distributiei -ca fiind, previzionarea, organizarea, coordonarea si controlul activitatilor aferente distributiei.
I.1. Continutul si functiile distributiei;
Continutul distributiei este dat de influenta si locul acestei activitati in cadrul firmei. Acest lucru este dat de catre valoare adaugata a activitatii de distributie pentru firma.
In cadrul firmei distributia indeplineste o serie de functii, printre acestea avem:
- functia comerciala: Modalitate de promovare a unui produs;
- functia marketing: Componenta a mix-ului de marketing;
- functia logistica: Activitate de transport, depozitare si vanzare a productiei;
- functia financiara: Integrare in aval - strategie de crestere a firmei.
Distributia ca si componenta a mix-ului de marketing care creeaza ,,utilitati" - reprezinta un serviciu de a pune la dispozitie produsul la locul si in momentul actului de cumparare (plasarea produsului pe piata). Astfel, distributia reprezinta o responsabilitatea directa a producatorului. Insa in urma unei analize a profitabilitatii (a valorii adaugate), firma alege pietele sau zonele pe care le deserveste asigurand distributia produselor si celelalte zone pe care le cedeaza distribuitorilor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Managemetul Distributiei Produselor Petroliere Studiu de Caz - Statia de Distributie Petrom Moinesti.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!