Metode Cantitative în MRU - Analiza Cluster

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 13 în total
Cuvinte : 2956
Mărime: 27.58KB (arhivat)
Publicat de: Ilona Ivașcu
Puncte necesare: 7
Universitatea Al. I. Cuza, Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor, Iasi

Cuprins

  1. Capitolul 1. Descrierea bazei de date. Provenienţa bazei de date
  2. Capitolul 2. Descrierea modelului. Clusterul nonierarhic sau K-Means Cluster Analysis
  3. Capitolul 3. Rezultatele analizei şi interpretarea
  4. Anexa nr.1. Chestionar

Extras din proiect

Capitolul 1. Descrierea bazei de date. Provenienţa bazei de date

Baza de date pe care am utilizat-o în acest proiect a fost creată ca rezultat al aplicării unui chestionar (ataşat în Anexa 1) în Compania Arctic SA.

Arctic S.A. este o firmă care produce aparate electrocasnice cum ar fi: aparate frigorifice, maşini de spălat rufe, aragazuri, hote, aspiratoare, televizoare, cuptoare şi plite.

Firma a luat fiinţă în 1969 la Găeşti, judeţul Dâmboviţa. Compania a fost privatizată în anul 1997 când pachetul majoritar de acţiuni a fost preluat de Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare şi Groupe Societe Generale. În anul 2002 compania a fost cumpărată de grupul Arcelik, cu sediul în Istanbul, Turcia, care produce şi distribuie la nivel mondial electrocasnice, componente şi electronice. Arctic a devenit astfel una dintre cele mai importante companii private din România. În anul 2006, 65 % dn producţie a fost destinată exportului în Europa. Producţia a crescut de la 440.000 de unităţi în 2003 la 900.000 de unităţi în 2005.

Misiunea firmei constă în enunţarea cuprinzătoare a scopurilor fundamentale şi a concepţiei privind evoluţia şi desfăşurarea activităţilor firmei, prin care se diferenţiază de întreprinderile similare şi din care decurge sfera sau domeniul de activitate şi piaţa deservită. Misiunea firmei reflectă valorile şi priorităţi decidenţilor strategiei din firmă.

Viziunea firmei reprezintă starea ideală proiectată în viitor şi configurează o posibilă şi dezirabilă dezvoltare a organizaţiei respective. Viziunea firmei redă, în linii mari, modul în care fondatorii şi-au imaginat evoluţia şi dezvoltarea afacerii, locul ei pe piaţă. Formularea viziunii trebuie să se bazeze pe o serie de elemente care să-i asigure succesul şi credibilitatea. Viziunea creată trebuie să genereze o atitudine de încredere în viitor şi în posibilităţile organizaţiei de a se dezvolta în sensul transformării viziunii propuse în fapte, stimulând participarea eficientă şi creativă a întregii echipe manageriale.

Misiunea unei organizaţii reprezintă raţiunea de a fi şi de a crea valoare pentru societate, determinând evoluţia organizaţiei în sensul transformării viziunii în realitate.

La înfiinţare, compania Arctic şi-s propus să fie cât mai aproape de români. În anul 1970 a produs primul frigider. De atunci firma a evoluat devenind una de încredere pentru români deoarece le-a îndeplinit acestora dorinţele şi exigenţele.

Compania Arctic îşi doreşte să fie un simbol al încrederii, continuităţii şi respectului pentru toţi partenerii cu care colaborează.

Compania Arctic, împreună cu angajaţii săi, aspiră să asigure o creştere continuă şi coerentă, prin intermediul produselor şi serviciilor oferite la standarde internaţionale, în scopul satisfacerii cerinţelor clienţilor.

Obiectivele firmei Arctic sunt:

- Clientul se află în centru tuturor acţiunilor întreprinse de firmă..

- Un obiectiv important este creşterea eficienţei şi scăderea costurilor. Pentru acest obiectiv Arctic a adoptat programul de management SixSigma. Conceptele programului sunt rezolvarea problemelor şi prevenirea defectelor.

- Compania consideră oamenii ca fiind cel mai de preţ capital. Calitatea produselor şi serviciilor companiei se bazează pe calitatea angajaţilor.

- Un alt obiectiv important este crearea resurselor pentru dezvoltarea continuă.

- Onestitatea, integritatea, respectul şi etica profesională superioară reprezintă fundamentul comportamentului oamenilor companiei. Conduita activităţii firmei se bazează pe deschidere, corectitudine şi beneficii reciproce în toate relaţiile. O condiţie esenţială pentru succes este reprezentată de promovarea comunicării deschise, alături de respectarea şi aprecierea diversităţii.

- Un alt obiectiv este consolidarea economiei in care activează firma. Compania susţine toate aspectele economice, sociale şi de mediu care aduc prosperitate ţării.

- Firma urmăreşte creşterea capacităţii de producţie corelată cu reducerea costurilor. Pentru realizarea acestui obiectiv, în 2004, Arctic a adoptat un sistem modern de management al producţiei, Total Productive Maintenance, care a fost creat şi implementat cu sprijinul specialiştilor japonezi. Conceptul acestui sistem este “zero pierderi”.

- Obiectivul final al companiei este de a fi cei mai buni.

Preview document

Metode Cantitative în MRU - Analiza Cluster - Pagina 1
Metode Cantitative în MRU - Analiza Cluster - Pagina 2
Metode Cantitative în MRU - Analiza Cluster - Pagina 3
Metode Cantitative în MRU - Analiza Cluster - Pagina 4
Metode Cantitative în MRU - Analiza Cluster - Pagina 5
Metode Cantitative în MRU - Analiza Cluster - Pagina 6
Metode Cantitative în MRU - Analiza Cluster - Pagina 7
Metode Cantitative în MRU - Analiza Cluster - Pagina 8
Metode Cantitative în MRU - Analiza Cluster - Pagina 9
Metode Cantitative în MRU - Analiza Cluster - Pagina 10
Metode Cantitative în MRU - Analiza Cluster - Pagina 11
Metode Cantitative în MRU - Analiza Cluster - Pagina 12
Metode Cantitative în MRU - Analiza Cluster - Pagina 13

Conținut arhivă zip

  • Metode Cantitative in MRU - Analiza Cluster.doc

Alții au mai descărcat și

Metode Cantitative în MRU - SC Motexco SRL

Rezumat S.C. MOTEXCO S.R.L. este o companie română cu capital privat extern, care are ca principal obiect de activitate producţia şi comerţul cu...

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Ai nevoie de altceva?