Metodologie si Informatie privind Auditul Public

Cuprins proiect Cum descarc?

1. Cadrul conceptual al auditului ca sistem si proces, profesiune si functie de asigurare si certificare a calitatii practicilor prin acte, proceduri si competente
1.1. Sistemul metodologic privind activitatea de audit la 
institutiile publice pag. 5
1.2. Auditul Intern pag. 7
1.3. Controlul financiar preventiv propriu pag. 11
1.4. Auditul delegat exercitat de Ministerul Finantelor Publice pag. 13
1.5. Controlul ulterior exercitat de Curtea de Conturi pentru descarcarea de gestiune a ordonatorului de credite pag. 15
1.6. Auditul financiar si misiunea de certificare legala a conturilor pag. 19
1.7. Auditurile Financiare pag. 19
2. Studiu de caz la Inspectia Muncii
Concluzii


Extras din proiect Cum descarc?

CAPITOLUL I
Cadrul conceptual al auditului ca sistem si proces,
profesiune si functie de asigurare si certificare a calitatii practicilor prin acte, proceduri si competente institutionale publice
Abordarea sistematica a cercetarii conceptuale si metodologice a controlului contabil are in verdere recunoasterea, delimitarea si definirea intru-un context unitar a sistemelor de gestiune - control pornind de la functiile, structurile, finalitatea si restrictiile proprii mediului pentru care se modeleaza un asemenea sistem.
Cu alte cuvinte, pentru ce punem in lucru un sistem de control de gestiune, care sunt partile constructive,ce rol au competentele umane, in ce masura functionarea concreta a unui sistem de control reprezinta in planul cunoasterii un model structural dinamic caracterizat de norme si principii indisociabile, ceea ce ar genera o "taxinomie" in dezordinea structurala a actiunii umane, cu scopul de a redefini ordinea necesara.
O abordare sistematica a cadrului conceptual nu poate sa ocoleasca o problema delicata - clarificarea frontierelor intre domeniile particulare ce asigura specificitatea sistemelor de control de gestiune - revizie contabila, control intern, audit intern.
Revizia contabila reprezinta misiunea legala de verificare aprofundata a valorilor semnificative si a documentelor contabile (evidente, situatii, registre, documente de sinteza) pentru certificarea conformitatii acestora cu prescriptiile standard ale contabilitatii sistematice si cu regulile impuse de legislatia in vigoare.
Revizia contabila are doua forme principale :
o revizia legala - misiunea permanenta conferita, de regula unui organism public (in Franta, de exemplu Compania Nationala a Comisarilor de Conturi),
o revizia contractuala - efectuata prin cabinete sau consultanti ce intervin prin conventie numai in probleme punctuale, la cererea intreprinderii.
Revizia conturilor are vocatie externa, deoarece consultantii, expertii revizori nu se pot interpune cu nici o imixtiune in influentarea gestiunii curente a intreprinderii.
Legea impune insa, obligativitatea verificabilitatii prin impunerea calitatii practicilor independente de imixtiuni,dar independenta misiunii e susceptibila de a da un aviz obiectiv.
Controlul intern reprezinta ansamblul activitatilor de securitate ce contribuie la conservarea, mentinerea si imbunatatirea performantelor intreprinderii.
Controlul intern are ca scop , pe de o parte, asigurarea protectiei, a integritatii materiale a capitalului si a certitudinii calitatii informatiilor, iar pe de alta parte, asigurarea calitatii practicilor de aplicare, respectare si motivare a instructiunilor pe care directia intreprinderii le considera necesare pentru a favoriza ameliorarea continua a performantelor.
Controlul intern se manifesta prin organizarea si punerea in lucru de metode si proceduri prin care activitatile intreprinderii isi mentin perenitatea in raport cu obiectivele propuse.
Controlul intern se constituie din ansamblul masurilor de verificare, certificare si control pe baza conturilor, prin care directia intreprinderii motiveaza, defineste, aplica, supravegheaza, prin autoritate, responsabilitate si delegatie finalitatea actiunilor ce urmaresc protectia patrimoniului, a capitalului, dar si fiabilitatea, relevanta si calitatea inregistrarilor contabile din care se articuleaza situatiile financiare de sinteza.
Controlul intern are vocatie prin recunoasterea cauzalitatii raporturilor dintr-o entitate organizationala, elemente formalizate, prin fixarea de reguli si proceduri.
Existenta controlului de gestiune permite modelarea , anticiparea, reconstituirea formala a prori a derularii corecte a actiunilor pentru obtinerea informatiilor fiabile, conditie pentru a fundamenta corect deciziile operationale.
Controlul intern este efectul cauzal al recunoasterii restrictiilor si conditiilor esentiale privind sinceritatea si regularitatea contabilitatii prin valoarea probanta a informatiilor.
Restrictia de regularitate desemneaza conformitatea la reguli, principii si proceduri contabile.
Restrictia de sinceritate desemneaza unitatea recunoasterii tuturor faptelor, iar restrictia valorii probante la certificarea in sens fiscal a completitudinii sistemului de conturi.
Pentru a raspunde la conditiile de validitate,controlul intern trebuie sa valorifice un sistem de conturi in care obligatoriu, contabilitatea trebuie sa fie organizata de o maniera adecvata, astfel incat informatiile reflectate sa fie corect transmise, traduse si utilizate pentru control.
Controlul intern se caracterizeaza prin existenta unui sistem de organizare a relatiilor dintre autoritate, conducere si executanti pe baza competentelor angajatilor, ceea ce inseamna : proceduri la nivelul operatiilor pentru a urmari examenul validitatii, recensamantul exhaustiv al activitatilor, dar si controlul executarii adecvate; dispozitii generale ce urmaresc separarea responsabilitatilor, limitarea si controlul conditiilor de acces la resurse si bunuri, supervizarea activitatilor si operatiilor; implicarea evaluarii corecte a gestiunii curente, motivarea competentelor si sanctionarea abaterilor, aplicarea justa a masurilor de securitate ce elimina incertitudinea permanenta relativa la functionarea cotidiana a intreprinderii.
Controlul intern formalizat sistemic poate fi integrat in 4 faze succesive, dependente functional care se conditioneaza reciproc : 
o faza I preliminara - descrierea sistemului ( chestionare, ghiduri operationale, diagrame descriptive, memorandum de examinare critica a starii de fapt ),
o faza a II a - recensamantul detaliilor semnificative de continut privind dispozitivul propriu -zis de control ( radiografierea tranzactiilor pentru a avea o descriere adecvata a sistemului, analiza critica a restrictiilor, conditiilor si costurilor pentru detectarea si identificarea punctelor slabe si a punctelor tari )
o faza a III a evaluarea functionarii adecvate a dispozitivului de control ( judecarea coerentei si a fiabilitatii unitatii raporturilor interne in actiune, juxtapunerea abaterilor dintre starea de fapt si starea de drept),
o faza a IV a - teste de conformitate si misiuni de lucru permanente ( asigurarea procedurilor de control, asigurarea continuitatii aplicarii procedurilor, testarea conformitatii si evaluarea calitatii modului de functionare a sistemului, adaptarea de programe operationale de verificare materiala a gradului de satisfacere a obiectivelor misiunii).
Daca din testare starea sistemului sesizeaza contradictii, se repune in cauza programul initial, se modifica si se corecteaza obiectivele, se largeste natura si sfera procedurilor de verificare materiala.
Controlul de gestiune apare ca sarcina sau obligatie de a defini, pe de o parte, reguli relative la oportunitatea alegerii adecvate de actiuni si la utilizarea adecvata de mijloace pentru scopurile intreprinderii, iar pe de alta parte,proceduri de evaluare a rezultatelor.
Definirea de reguli, proceduri si tratamente operationale priveste trei categorii de operatii dependente - reguli de decizie, reguli de executie, reguli de control, toate contribuie la perfectionarea organizatiei si a activitatii.
Audit vine de la originea latina - "audire" desemneaza a asculta, cu referire directa la armonie muzicala.
Indirect, armonia muzicala se construieste daca exista unitatea indestructibila a trei planuri : compozitorul care, pe baza experientei verificate in scoala construieste partitura, instrumentul muzical bine acordat si adaptat nevoii de redare fidela a partiturii, interpretul constient si educat, capabil sa puna in valoare partitura si instrumentul.


Fisiere in arhiva (1):

  • Metodologie si Informatie privind Auditul Public.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!