Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România

Proiect
10/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 70 în total
Cuvinte : 16890
Mărime: 284.73KB (arhivat)
Publicat de: Cornel M.
Puncte necesare: 10
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Cadru asociat drd.Ștefan Simona Cătălina
Academia de Studii Economice, Bucuresti

Extras din proiect

Capitolul 1 Prezentarea Managementului Firmei

1.1 Caracteristici Tipologice ale Coca-Cola HBC Romania

Istoricul firmei :

Coca-Cola este băutura răcoritoare care este savurată de sute de milioane de oripe zi de oameni de pe tot globul. Forma familiară a sticlei de Coca-Cola și sigla, care sunt mărci înregistrate, sunt cele mai recunoscute simboluri comerciale din lume. Obiectul de activitate al companiei il reprezinta productia de bauturi racoritoare nealcoolice;productia de ape minerale si alte ape imbuteliate.

Coca-Cola este o băutură răcoritoare, carbogazoasă, produsă de The Coca-Cola Company, cu sediul în Atlanta, Georgia. În prezent, Coca-Cola este cea mai consumată băutură răcoritoare din lume. Este vândută în magazine, restaurante și aparate în peste 200 de țări. Este denumită simplu, Coke (o marcă a The Coca-Cola Company în Statele Unite ale Americii din 27 martie, 1944) sau (în Europa și America) cola sau pop. Coca-Cola a fost inventată la sfârșitul secolului al XIX-lea de John Pemberton, un farmacist din Atlanta. Inițial a fost brevetată ca medicament. Mai târziu, licența a fost cumpărată de omul de afaceri, Asa Griggs Candler. Tacticile de marketing folosite de acesta au condus produsul spre dominarea pieței băuturilor răcoritoare în secolul al XX-lea.

Aroma distinctivă de "cola" provine în principal din amestecul de zahăr, ulei de portocală, ulei de lămâie și vanilie, restul ingredientelor având doar contribuții minore. Firma producătoare, Coca-Cola Corporation, este cel mai mare consumator de extract natural de vanilie din lume.

Compania produce concentrat, care este apoi vândut la diverși îmbuteliatori de Coca-Cola licențiați, din întreaga lume. Îmbuteliatorii, care dețin contracte teritoriale exclusive cu societatea, fabrică produsul finit în cutii și sticle, din concentrat în combinație cu apă filtrată și îndulcitori. Îmbuteliatorii apoi vând, distribuie și comercializează Coca Cola în cutii și sticle în magazinele de vânzare cu amănuntul și prin mașinile automate de vânzare. Coca-Cola Company vinde de asemenea concentrat pentru vânzări la dozator, către marile restaurante și distribuitorii de servicii alimentare.

Coca-Cola Company a introdus și prezentat ocazional și alte băuturi de tip cola sub numele brandului Coke. Cea mai comună dintre acestea este Diet Coke. Cu toate acestea, există și altele, inclusiv Diet Coke Caffeine-Free, Cherry Coke, Coca-Cola Zero, Vanilla Coke și edițiile speciale cu lămâie și chiar cu cafea.

În toate țările în care este prezentă, compania funcționează în cadrul unui “Sistem Coca-Cola”. Acesta este format, pe de o parte, din The Coca-Cola Company, iar, pe de altă parte, din mai mulți îmbuteliatori care au exclusivitate pe o anumită arie geografică în privința îmbutelierii și distribuției produselor finale.

În România, Sistemul este reprezentat de Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company) și Coca-Cola HBC România, care asigură îmbutelierea, distribuția, vânzarea și marketing-ul operațional pentru produsele Coca-Cola. Coca-Cola HBC România este membră a Grupului Coca-Cola Hellenic, unul dintre cei mai mari îmbuteliatori la nivel global din cadrul Sistemului.

Istoria Coca-Cola -este povestea produsului cu cel mai mare succes din istoria comerțului și a oamenilor cărora li se datorează atracția sa unică. Următoarele paginiprezintă numai câteva exemple dintre milioanele de reclame și obiecte, care au făcutdin Coca-Cola un simbol fără vârstă al băuturilor răcoritoare de calitate

Prima rețetă Coca-Cola a fost inventată în Columbus, Georgia, de către John Stith Pemberton, inițial ca un cocawine numit Pemberton's French Wine Coca în 1885. El se poate să fi fost inspirat de succesul formidabil al cocawine-ului creat de europeanul Angelo Mariani, Vin Mariani.

Primele vânzări au fost la Jacob's Farmacy din Atlanta, Georgia, pe 8 mai, 1886. A fost vândută inițial ca un medicament brevetat pentru cinci cenți. Pemberton a susținut că băutura Coca-Cola a vindecat multe boli, inclusiv dependența de morfină, dispepsia, neurastenia, durerile de cap și impotența. Pemberton a publicat prima reclamă pentru băutură pe 29 mai a aceluiași an, în Atlanta Journal. În primele opt luni doar nouă băuturi au fost vândute zilnic.

În 1888 au existat pe piață trei versiuni de Coca-Cola vândute separat de trei firme. Astfel, Griggs Candler a preluat compania lui Pemberton în 1887 și a încorporat-o în 1888 în Coca Cola company. În același an, din cauza dependenței de morfină, Pemberton își vinde drepturile a doua oară altor patru afaceriști: J.C. Mayfield, A.O. Murphey, C.O. Mullahy și E.H. Bloodworth. În același timp, fiul alcoolic al lui Pemberton, Charley Pemberton a început să vândă propria versiune a produsului.

Coca-Cola a fost vândută în sticle, pentru prima dată pe 12 martie 1894. Cutiile de Coke au apărut pentru prima dată în 1955. Prima îmbuteliere de Coca-Cola a avut loc în Vicksburg, Mississippi, la Biedenharn Candy Company în 1891. Proprietarul acesteia era Joseph A. Biedenharn. Sticlele originale au fost sticlele Biedenharn, foarte diferite de modelul „hobble-skirt” de mai târziu, care este acum atât de familiar.

Începând cu 1989, când a început să fie promovată și în România, campaniile Coca-Cola au fost:

- 1989 - You can't beat the real thing

- 1993 - Întotdeauna Coca-Cola

- 2000 - Savurează

- 2001 - Viața are gust

- 2002 - Make it real

- 2006-2007 - Sete de viață

- 2008-2009 - Deschide și savurează fericirea

- 2016 - Taste the feeling

1.2. Regulamentul de Organizare si Functionare (ROF)

1.2.1 Organigrama

Sistemul Coca Cola are peste 650.000 de angajati in intreaga lume reprezentand salarii in valoare de peste 7 miliarde dolari.

Persoanele aflate in posturi de conducere in cadrul Companiei Coca-Cola Romania sunt cetateni romani, care au ocupat functii mai mici in cadrul Companiei, dar profesionalismul de care au dat dovada i-a propulsat in functii cu raspundere mai mare.

Managerii aflati in fruntea departamentelor: vanzari, productie, depozit, personal sunt de asemenea persoane care au avansat pe scara ierarhica datorita profesionalismului de care au dat dovada.

Structura si organizarea firmei este foarte flexibila, pentru a fi eficienta in situatii diferite. Fiecare manager isi pregateste si sustine inlocuitorii. Cu cat structura devine mai complexa, iar personalul mai experimentat, tot mai multe decizii, tinand de activitatile zilnice, sunt luate la baza piramidei.

Bibliografie

1. http://www.coca-cola.ro

2. http://www.coca-colahellenic.ro

3. http://www.datasmart.ro

4. http://www.mfinante.ro

5.www.mad.wall-street.ro

6.www.wikipedia.org

7.www.facultate.regielive.ro

8.www.mariusseseu.ro

9.www.profesiionline.ro

10.www.brandinfo.ro

11.www.e-scoala.ro

12. https://ro.wikipedia.org/wiki/Coca-Cola

13.Eugen Burdus&Ion Popa , Reproiectarea managementului organizatie, Editura Pro Universitatea ,2016

Preview document

Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 1
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 2
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 3
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 4
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 5
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 6
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 7
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 8
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 9
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 10
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 11
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 12
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 13
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 14
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 15
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 16
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 17
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 18
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 19
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 20
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 21
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 22
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 23
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 24
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 25
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 26
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 27
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 28
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 29
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 30
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 31
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 32
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 33
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 34
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 35
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 36
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 37
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 38
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 39
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 40
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 41
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 42
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 43
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 44
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 45
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 46
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 47
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 48
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 49
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 50
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 51
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 52
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 53
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 54
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 55
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 56
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 57
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 58
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 59
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 60
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 61
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 62
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 63
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 64
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 65
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 66
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 67
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 68
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 69
Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România - Pagina 70

Conținut arhivă zip

  • Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC Romania.docx

Alții au mai descărcat și

Reproiectarea managerială la SC Mecanica SA

DIAGNOSTICAREA S.C. Mecanica S.R.L. Analiza viabilității economice Analiza Economico-Financiară În urma analizei principalilor indicatori...

Politica promoțională a firmei Coca Cola

INTRODUCERE Această lucrare a fost realizată cu scopul de a analiza componenţa promoțională a mixului de marketing din cadrul companiei Coca-Cola....

Metodologii manageriale

Cap I. I . Documentarea preliminara: 1. Caracteristici tipologice ale firmei. S.C. PERFECT CAR CLEANING S.R.L este o intreprindere de mici...

Sistemul organizatoric și funcțiunile firmei

Conceptul de sistem de management al organizatiei Sistemul de management al organizatiei poate fi definit ca ansamblul elementelor cu caracter...

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Metodologii manageriale - reproiectare managerială SC Demo-Construct SA

Capitolul I 1.Documentare preliminara Societatea comerciala DEMO-CONSTRUCT S.A este o Societate pe actiuni, din Bucuresti, cu capital integral...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Management operațional și performanțe ecologice Coca-Cola HBC

Etapa I- Definirea organizatiei I.1.Denumirea organizatiei, misiunea organizatiei Povestea bauturii legendare incepe la data de 8 mai 1886 in...

Ai nevoie de altceva?