Extras din proiect
Diagnosticarea potentialului de viabilitate economico-financiara si manageriala a societatii MEDIA ON S.A.
A. Documentare preliminara:
1. Caracteristici tipologice:
- Denumire firma: S.C. MEDIA ON S.A.
- Sediul social: Strada Mircea Eliade Nr. 18, Sector 1, Bucuresti
- Filiala: Strada Luigi Galvani Nr. 21-23, Sector 2, Bucuresti
- Obiect de activitate: presa scrisa, publicitate
- Forma juridical de organizare: societate pe actiuni
- Forma de proprietate: actiuni
Scurt istoric al firmei:
Media On s-a infiintat in 1995 avand ca obiect de activitate editarea revistei lunare „Banii Nostri”. Numarul de angajati era foarte mic, fiind alcatuit din presedintele fondator al firmei, Bogdan Popovici, doi-trei redactori, un contabil, un sofer.
In prezent, „Banii Nostri” este revista saptamanala. Si-a schimbat formatul si colectivul redactional, dar nu si tematica: finante si afaceri.
Media On s-a lansat pe piata media cu inca cinci publicatii lunare si trimestriale, plus anuare - „EuroLider” (lunar), „Constructor” (lunar), „InvestRomania” (lunar bilingv romano-englez), „Piazza Romana” (lunar bilingv romano-italian), „Insight Tarom” (trimestrial bilingv romano-englez), „Cei mai puternici 66 de romani” (anuar), „101 branduri” (anuar), „Romania financiara” (anuar), „50 de ponturi de investitii” (anuar), „She Insight” (trimestrial, supliment al revistei ”Insight”).
De asemenea, Media On si-a dezvoltat portofoliul cu firma A Rond, partener de afaceri, care furnizeaza servicii interactive si de branding online, aplicatii web si design pentru tipar, dedicate afacerilor.
Forum Invest face si ea parte din grupul de firme Media On, cu trei tinte de activitate: organizarea evenimentelor economice internationale – forumuri, conferinte -, public relations si consultanta de dezvoltare a afacerilor. Este sustinuta de publicatia „InvestRomania”.
Divizia A Rond scoate o revista lunara, „1001 case”, in limba romana, despre amenajari, ponturi de shopping – mobilier, electrocasnice, telefoane -, publicatie dublata si de site-ul 1001case.ro, unde se pot compara online preturile produselor postate, se fac recomandari ale celor mai vandute produse si multe altele.
Targetul caruia se adreseaza grupul de firme Media On este romanul cu venit peste medie, absolvent de studii superioare, cu putere financiara, posibil investitor si cu afacere.
2. Situatia indicatorilor econimico-financiari
Nr. Crt. Indicator 2003 2004 2004/2003 2005 2005/2004
1. Cifra de afaceri
4728739 8418517 1,78 7088361 0.84
2. Numar salariati
48 52 1,08 50 0.96
3. Productivitatea muncii 98515,39 161894,55 141767,22
4. Fond salarii
749376 887952 1,18 927000 1.04
5. Salariu mediu
1301 1423 1545
6. Venituri totale
4910446 8467978 1,72 7245486 0.85
7. Cheltuieli totale
4618166 7838097 1.69 7734919 0.98
8. Rata rentabilitatii costurilor 6,32% 8,03% -6,32%
9. Rata rentabilitatii economice 63,12% 19,85% -18,81%
10. Rata rentabilitatii financiare 62,18% 39,15% -28,74%
3. Sistemul de management si componentele sale
a) Sistemul metodologico-managerial
• Sisteme de management:
In cadrul societatii Media On se utilizeaza managementul prin obiective deoarece acest sistem de management defineste cu exactitate obiectivele firmei si instrumentele necesare realizarii acestora. De asemenea acest sistem asigura disciplina manageriala si economica la fiecare nivel organizatoric al firmei. Angajatii sunt implicati activ in stabilirea obiectivelor si exista un sistem de acordare de feedback, astfel incat performantele se imbunatatesc in mod evident.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Metodologii Manageriale - Media On SA.doc