Cuprins
- Introducere
- Capitolul 1. Definiția micromediului
- Capitolul 2. Studiu de caz- Agenția de turism HOLIDAY TOURS
- 2.1 Scurt istoric
- 2.2 Prezentarea obiectului de activitate
- Concluzii
- Bibliografie
Extras din proiect
INTRODUCERE
Aceast proiect este o analiză a mediului de afaceri al unei agentii de turism , a problemelor cu care se confruntă aceasta , a masurilor ce se recomandă a fi adoptate și a implicațiilor acestora asupra îmbunătățirii climatului privind investițiile.
Nevoia acestei analize a pornit de la dorința de a studia mai detaliat evoluția recentă a țării în plan economic, utilitatea și implicațiile economico-sociale ale măsurilor de reformare aplicate în stat.
Structura lucrării corespunde intenției autorului de a caracteriza mediul de afaceri și particularitătile unei agenții de turism. Experiența reformei din România a aratat ca stabilitatea macroeconomică nu poate fi atinsă decât prin implementarea eficientă a unui pachet comoplet de reforme, care să creeze un mediu de afaceri sanatos. În general, pentru a înființa o societate în România , nu este nevoie de nici o aprobare specială. Cu toate acestea , în anumite domenii de activitate , este necesară o autorizație din partea organelor competente . Procedura generală de înființare a unei societăți presupune îndeplinirea unor anumite proceduri legale: obtinerea deciziei judecătorești , înregistrarea la Registrul Comerțului, etc.
Cunoașterea conceptului de mediu extern al firmei și a componentelor care-l alcatuiesc. Evidențierea și ințelegerea esenței principalelor forțe care alcatuiesc mediul de marketing, precum și exemple care să ilustreze potențialul impact al acestora asupra activitații de piață a firmei.
Prezentarea modalităților prin care firma poate supraveghea modificările de mediu și a celor prin care poate reacționa la aceste modificari.
Întelegerea conținutului relațiilor firmei cu mediul extern, a relatiilor directe de piață și a celor de concurență.
CAPITOLUL 1. DEFINIȚIA MICROMEDIULUI
DEFINIȚIE: Micromediul: cuprinde agențiile de imediată apropiere a firnei și anume: furnizori, intermediari clienții, concurența și publicul
FURNIZORII la fel ca în orice domeniu de activitate, furnizori unui prestator s-au operator turistic-sunt acele firme care ii asigura utilitațile necesare pentru desfașurarea activitații:materiale,energie, combustibil, etc. în cayul particular al unui organizator de voaiaje și sejururi putem opera o extindere a noutăți de furnizor incluzîndu-i în această categorie pe toți prestatorii individuali(hoteluri,restaurante,transporturi) al căror servicii turoperatorul le include în produs s-au forfetar. Deși organizatorul de voiaje nu devine efect,proprietarul acestor servicii nu le cumpara in sensul tradițional al cuvantului totuși ele reprezintă materia primă pe care el o folosește pentru a o asambla produsul finit(un sejur s-au un pordus forfetar).
Furnizori care au o putere mai mare de negociere pot exercita presiuni si influiențeasupra firmei. Puterea de negociere a furnizorilor depinde de talia lor(dacă la o destinație există un singur hotel, acesta poate negocia cu agențiile de turism de pe poziți de fortă).
INTERMEDIARII sunt firmele specifice în creerea și distribuirea produselor turistice. Intermediarele de pe piața turistică se impart in doua mari categorii
1)turoperatorii s-au organizatorii de voiaje. Aceștea sunt cei care creează si vand produsele turistice integrate,utilizând in acest scop serviciile oferite de prestatorii individuali de industrie.
2) agențiile de turism numite șiâ 'detailiste' aceștea sunt intermediari care vînd în contract direct cu clientela potențiala,oferindu-i informații asupra ofertei disponibile. Agentiile de turism sunt de asemenea autorizate să vîndă produsele turistice la prețuri dinainte stabilite.
CLIENȚII reprezintă o componentă principală a micromediului. Existența clienților depinde supraviețuirea firmei. Uneori un operator turistic trebuie să facă distincția între noțiunea de client și ceea de beneficiar.Dacă beneficiarii fectivii ai serviciilor turistice sunt în totdeauna persoane fizice clienți platitori pot fii uneori și persoane juridice(cum ar fii in cayul unei întreprinderi care suportă cheltuieli legate de organizarea unei reuniuni a forțelor sale de vanzare dintr-o anumită zonă).Clienți întreprinderi turistice sunt persoane fizice s-au juridice care cumpără s-au utilizează produse turistice.Intreprinderea turistică trebuie să acorde o mare impotranță clientului întrucât produsul turistic trebuie sa evolueze potrivit nevoilor clienților. Cunoașterea clientului este o condiție obligatorie pentru întreprinderea turistică.Această cunoaștere are la bază următoarele informații referitoare la:
- originea clientului (țara de proveniență)
- tipul clientului-individual
- de grup
- persoană importantă
- client obijnuit
- motivul voiajului s-au sejurului
Bibliografie
1. Braicu C. - Managementul afacerilor, Editura Fundația România de Mâine, București, 2003
2. Ionescu, I.; Ionașcu, V., Economia întreprinderii de turism și comerț, Editura Uranus, București, 2002
3. Nistoreanu, P., Managementul în turism servicii, Editura ASE, Bucuresti, 2002
4. Kerbalek I., Economia întreprinderii, Editura Forum, București, 1999
5. Patriche D., Economie comercială, Editura Institutului Național “Virgil Madgearu”, colecția “Comerț modern”, București, 1993
6. https://www.holidaytourmures.ro/
7. https://www.facebook.com/holidaytourmures.ro
Preview document
Conținut arhivă zip
- Micromediul intreprinderii.docx