Mix-ul de marketing și politică de distribuție la firmă SC Rompetrol SRL

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 31 în total
Cuvinte : 11985
Mărime: 453.65KB (arhivat)
Publicat de: Simion Teodorescu
Puncte necesare: 8
Universitatea “Stefan cel Mare”, Suceava Facultatea de Stiinte Economice si Administratie Publica Specializarea: MFCTS

Cuprins

  1. Cuprins
  2. 1. Mixul de marketing 2
  3. 2. Politica de distribuţie 5
  4. 2.1.Conceptul de distribuţie 5
  5. 2.2.Rolul economic şi social al distribuţiei 7
  6. 2.3. Funcţiile si rolul distribuţiei 8
  7. 2.4. Structura canalelor de distribuţie 10
  8. 2.6. Alegerea canalului de distribuţie 14
  9. 3. Analiza mixului de marketing şi a politicii de distribuţie la firma S.C. ROMPETROL S.R.L. 15
  10. 3.1. Scurt istoric 16
  11. 3.2. Date de identificare 19
  12. 3.3. Clienţii societăţii 19
  13. 3.4. Fundamentarea stratagiei de distribuţie la S.C. ROMPETROL S.A. 21
  14. 3.4.1. Strategia de piaţă a întreprinderii 21
  15. 3.4.2. Metode si tehnologii moderne de distributie 21
  16. 3.4.3. Obiective si strategii de patrundere pe noi pieţe 25
  17. Strategia de internationalizare 26
  18. 3.4.4. 0biectivele strategiei de distributie în cadrul obiectivelor strategice 26
  19. 3.4.5. Strategia de marketing privind piata cu amanuntul 27
  20. BIBLIOGRAFIE 31

Extras din proiect

1. Mixul de marketing

Ca termen marketingul a fost folosit pentru prima data in S.U.A. intre anii 1901-1916 insa ca activitate a aparut din sec al XVII-lea odata cu dezvoltarea activitatilor comerciale desi termenul de marketing a fost utilizat si inainte de cel de al II-lea razboi mondial adevarata explozie in teoria marketingului a fost inregistrata dupa cel de al II-lea razboi mondial cand asistam la modificari substantiale in economia mondiala determinata de dinanismul economic-social.

Unele din definitiile date marketingului sunt:

Marketingul semnifica organizarea procesului de conceptie a produselor, productia, desfacerea si activitatea de service si postvanzare, pornind de la ideea de cunoastere a cerintelor consumatorului sau utilizatorului, in scopul satisfacerii celor mai exigente cerinte ale acestuia. 1

Marketingul este analizarea, programarea si controlul resurselor diferitelor firme producatoare, politica si activitatea lor de productie si desfacere in vederea satisfacerii cerintelor diferitelor grupe de consumatori si a obtinerii de profituri. 2

Marketingul este un concept fundamental, o noua optica economica, un nou mod de a gandi, de a pune centrul de greutate pe obtinerea de beneficii de catre intreprindere prin satisfacerea cerintelor consumatorilor pe calea adaptarii produselor, preturilor, distributiei si a altor activitati teoretice si practice, programate si organizate prin folosirea unor metode si tehnici stiintifice. 3 Definitia data de asociatia americana de marketing (American Marketing Association-AMA) este:

Marketingul reprezinta procesul de planificare si executie a conceptiei, stabilirii pretului, promovarii si distributiei de idei, bunuri si servicii in vederea crearii de schimburi care satisfac obiectivele organizationale.

Mixul de marketing este un element foarte intalnit in domeniul marketingului, acesta reprezentand principalul element al tacticii de marketing. Elemetele Mixului de marketing sunt cunoscute sub numele de "Cei Patru P", acestia fiind: Pret, Produs, Promotie, si Distributie.

Pentru a indeplini obiectivele de marketing este important ca aceste elemente sa fie luate in considerare. Faptul ca unul dintre cele patru elemente ale mixului nu a fost conceput corect va rezulta o strategie esuata de marketing. La conceperea acestui mix principalul factor ce trebuie luat in considerare este piata tinta. Managerul trebuie sa cunoasca care sunt dorintele si nevoile clientilor, si sa combine aceste elemente pentru a crea strategi si planuri de marketing ce vor satisface clientul.

Pentru întreprindere, strategia de piata este doar un „ghid”. Promovarea unei politici globale de marketing, presupune initierea unui sir de actiuni practice si antrenarea unor eforturi pentru desfasurarea lor. Este vorba, desigur, nu de actiuni izolate, ci de un ansamblu coerent, pus în miscare pe baza unor programe, care sa optimizeze eforturile de marketing necesare pentru promovarea strategiei de piata, a politicii de marketing respective.

Structura concreta a mixului, pozitia ocupata de fiecare dintre elementele sale componente vor depinde de posibilitatile întreprinderii si de solicitarile pietei; în consideratie vor intra, de asemenea, optica decidentului, capacitatea lui de realizare a celei mai inspirate combinatii de instrumente, corespunzatoare conditiilor concrete în care îsi desfasoara activitatea.

Numarul combinatiilor posibile, din care urmeaza a fi retinuta cea mai potrivita, este extrem de mare. Aceasta întrucât cele patru componente ale mixului nu reprezinta intrumente singulare, ci adevarate ansambluri de instrumente, axate pe câte un element central. Referitor la prima si cea mai importanta componenta a mixului – produsului – se constata ca întreprinderea poate opera, în conditii diferite, asupra continutului si calitatii produsului, asupra ritmului de înoire si gradului de diversificare sortimentala, asupra dozajului, asupra numelui si marcii produsului s.a.m.d. O gama larga de posibilitati de alegere exista si în privinta celorlalte ale mixului. Rezulta de aici ca fiecare dintre cele patru componente ale mixului poate constitui o adevarata constelatie de instrumente, din care se aleg cele mai potrivite conditiilor date si se alcatuieste o combinatie, un submix.

Nota caracteristica a mixului de marketing va fi data de piata în care aceasta ar urma sa se înscrie, sa se aplice practic. De regula, în cadrul celor patru componente ale mixului, accentul cade asupra primei componente – politica de produs; în definitiv, produsul este principalul mijloc de comunicare a întreprinderii cu piata. In unele situatii însa, obtinerea unor schimbari favorabile întreprinderii în contractul cu piata sau fie si numai consolidarea pozitiei pe piata pot sa nu implice revendicari ale politicii anterioare de produs sau doar unele retusuri minore. Pozitia si ordinea de importanta a celor patru elemente variaza în functie de conditiile concrete ale implementarii mixului, de specificul strategiei în slujba careia este pus. De asemenea, mixul de marketing nu contine în mod obligatoriu, în toate cazurile, ansamblul celor patru componente ale sale; el se poate limita la doua-trei sau chiar la un singur element.

Indiferent câte dintre cele patru elemente sunt prezente cu schimbari efective fata de perioadele anterioare si indiferent asupra careia cade accentul principal al preocuparilor întreprinderii, o cerinta de baza a realismului mixului de marketing o constituie judicioasa corelare a acestor elemente. Lipsa de corelare poate diminua sau chiar pune în pericol realizarea efectivului global urmarit. Toate aceste elemente se cer corelate, la rândul lor, cu strategia de piata a întreprinderii.

O alta problema importanta care intervine în stabilirea mixului de marketing o constituie optimizarea eforturilor de marketing. Practic, fiind vorba de o alegere dintre mai multe variante posibile care pot duce la un anumit efect, intra în discutie criteriul eficientei economice. De plida, cresterea pâna la un anumit nivel a volumului vânzarilor pe piata poate fi obtinuta fie prin ridicarea calitatii produselor, fie prin reducerea preturilor, fie prin antrenarea unei retele mai largi si mai diversificate de distributie, fie prin amplificarea activitatii promotionale; acelasi efect poate fi însa obtinut prin antrenarea simultana a mai multor sau a tuturor acestor cai. Este vorba, deci, de o problema de minim, respectiv se cere stabilirea si apoi adoptarea acelei solutii care minimizeaza eforturile necesare pentru obtineri unui efect prestabilit.

2. Politica de distribuţie

2.1.Conceptul de distribuţie

În viziunea marketingului modern, distribuţia este un concept complex ce reflectă: procesul circuitului fizic al mărfurilor, relaţiile ce apar pe piaţă şi ansamblul activităţilor ce marchează trecerea de la producător la consumator al produselor, incluzând în mod concret:

• traseul ce-l parcurge marfa până la consumatorul final;

• canalul de distribuţie;

• operaţiunile economice care marchează trecerea succesivă până la intrarea în consum (vânzare, cumpărare, concesiune, consignaţie, etc.);

• distribuţia fizică sau logistica;

• aparatul tehnic ce realizează operaţiunile (reţea de unităţi, dotare, personal).

Preview document

Mix-ul de marketing și politică de distribuție la firmă SC Rompetrol SRL - Pagina 1
Mix-ul de marketing și politică de distribuție la firmă SC Rompetrol SRL - Pagina 2
Mix-ul de marketing și politică de distribuție la firmă SC Rompetrol SRL - Pagina 3
Mix-ul de marketing și politică de distribuție la firmă SC Rompetrol SRL - Pagina 4
Mix-ul de marketing și politică de distribuție la firmă SC Rompetrol SRL - Pagina 5
Mix-ul de marketing și politică de distribuție la firmă SC Rompetrol SRL - Pagina 6
Mix-ul de marketing și politică de distribuție la firmă SC Rompetrol SRL - Pagina 7
Mix-ul de marketing și politică de distribuție la firmă SC Rompetrol SRL - Pagina 8
Mix-ul de marketing și politică de distribuție la firmă SC Rompetrol SRL - Pagina 9
Mix-ul de marketing și politică de distribuție la firmă SC Rompetrol SRL - Pagina 10
Mix-ul de marketing și politică de distribuție la firmă SC Rompetrol SRL - Pagina 11
Mix-ul de marketing și politică de distribuție la firmă SC Rompetrol SRL - Pagina 12
Mix-ul de marketing și politică de distribuție la firmă SC Rompetrol SRL - Pagina 13
Mix-ul de marketing și politică de distribuție la firmă SC Rompetrol SRL - Pagina 14
Mix-ul de marketing și politică de distribuție la firmă SC Rompetrol SRL - Pagina 15
Mix-ul de marketing și politică de distribuție la firmă SC Rompetrol SRL - Pagina 16
Mix-ul de marketing și politică de distribuție la firmă SC Rompetrol SRL - Pagina 17
Mix-ul de marketing și politică de distribuție la firmă SC Rompetrol SRL - Pagina 18
Mix-ul de marketing și politică de distribuție la firmă SC Rompetrol SRL - Pagina 19
Mix-ul de marketing și politică de distribuție la firmă SC Rompetrol SRL - Pagina 20
Mix-ul de marketing și politică de distribuție la firmă SC Rompetrol SRL - Pagina 21
Mix-ul de marketing și politică de distribuție la firmă SC Rompetrol SRL - Pagina 22
Mix-ul de marketing și politică de distribuție la firmă SC Rompetrol SRL - Pagina 23
Mix-ul de marketing și politică de distribuție la firmă SC Rompetrol SRL - Pagina 24
Mix-ul de marketing și politică de distribuție la firmă SC Rompetrol SRL - Pagina 25
Mix-ul de marketing și politică de distribuție la firmă SC Rompetrol SRL - Pagina 26
Mix-ul de marketing și politică de distribuție la firmă SC Rompetrol SRL - Pagina 27
Mix-ul de marketing și politică de distribuție la firmă SC Rompetrol SRL - Pagina 28
Mix-ul de marketing și politică de distribuție la firmă SC Rompetrol SRL - Pagina 29
Mix-ul de marketing și politică de distribuție la firmă SC Rompetrol SRL - Pagina 30
Mix-ul de marketing și politică de distribuție la firmă SC Rompetrol SRL - Pagina 31

Conținut arhivă zip

  • Mix-ul de Marketing si Politica de Distributie la Firma SC Rompetrol SRL.doc

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Ai nevoie de altceva?